Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: بر اساس قانون اخذ ورودی سواحل دریا، مناطق سیاحتی، اماکن زیارتی، تفرج گاه‌ها، مناطق تاریخی، جنگل و طرح‌های سالم سازی دریا در گیلان غیرقاتونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با بیان اینکه اجرای این قانون به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم گیلان است، افزود: دستگاه قضا ممنوع بودن دریافت ورودی در سواحل و مناطق گردشگری را به کلیه دادستان‌های استان ابلاغ کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی سواحل دریا، مراتع، جنگل و دیگر مناطق گردشگری جزو انفال عمومی است، گفت: انفال عمومی در اختیار حکومت اسلامی است و باید برای مصالح و منافع مردم هزینه شود.

احمد آقایی، با تأکید بر اینکه هیچ مقامی برخلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی و حقوق شهروندی حق تصویب بخشنامه مغایر را ندارد، افزود: طبق قانون، هیچ مقامی حق ندارد برای استفاده مردم از حقوق طبیعی شان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی را اجرا کرده و مانع از بهره مندی آنان از مواهب الهی و ذخایر خدادادی شود.

او گفت: همه نهاد‌های دولتی و غیردولتی، شهرداری‌ها، شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها هر مصوبه‌ای که داشته باشند نباید برخلاف حقوق مشروع و طبیعی شهروندان باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تصریح کرد: بر اساس قانون همه دادستان‌های گیلان برای دفاع از حقوق شهروندان و عامه مردم بری اجرای ممنوعیت اخذ ورودی سواحل و مناطق گردشگری نظارت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

ممنوع بودن دریافت ورودی در سواحل و مناطق گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

به گفته مسعود فرخی افراد و یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجرا کننده تور‌های کلوپ سافاری هستند، به پلیس فتا معرفی می‌شوند. پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجرا کننده تور‌های غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تور‌های غیرمجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن فضا‌های تبلیغاتی آنان، با هدف جلوگیری از تور‌هایی است که بدون مجوز قانونی فعالیت می‌کنند.

فرخی افزود: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و پوشش بیمه‌ای به گردشگر ارائه نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید، مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • سد اکباتان همدان در آستانه سر ریز شدن + فیلم | حجم ورودی آب به سد را ببینید
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم