Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:33:29 GMT

نشان کردن دختران حتی در گهواره برای ازدواج

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۹۲۶۸

نشان کردن دختران حتی در گهواره برای ازدواج

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: بر اساس یک رسم دیرینه در شهرستان تحت عنوان «نشان‌کردن»، برخی دختران در سنین پایین، حتی در" گهواره" برای ازدواج با افراد نشان می‌شده‌اند.

حکمت الله سنایی  افزود: این رسم غالباً در بین خانواده‌های دارای ارتباط فامیلی رایج بوده و در حال حاضر بسیار کمرنگ و محدود به موارد انگشت‌شمار آن‌هم در بخشی از جوامع عشایری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بهمئی خاطرنشان کرد: مراسم عقدی که در شبکه های اجتماعی تحت عنوان عقد دختربچه حدود 11 سال برای مرد حدود 22 ساله منتشر شد، از این حیث که دختر یاد شده در سن ازدواج نیست، در واقع همان رسم «نشان کردن» بوده که اندکی متفاوت و بهتر بگویم با تشریفات، اغراق‌آمیز و به اصطلاح امروزی برگزار و رسانه‌ای شده است.

سنایی تصریح کرد: کما اینکه در صحبتهای طرفین به این موضوع که ازدواج حداقل چهار- پنج سال بعد صورت خواهد گرفت اشاره شده است.

وی ادامه داد: بدیهی است در دنیای امروز و از جمله در این شهرستان، همانقدر که «کودک‌همسری» غیرقابل پذیرش است، «نشان کردن» نیز به دلیل نادیده گرفتن حق انتخاب افراد، فاقد وجاهت و غیر قابل پذیرش است.

فرماندار شهرستان بهمئی بیان کرد:  با توجه به نامتعارف بودن مراسم صورت گرفته، دستگاهای متولی از جمله شورای فرهنگ عمومی، بهزیستی و شورای تأمین شهرستان به موضوع وارد شده و عوامل و افراد دخیل توسط دستگاه قضایی، احضار و با رضایت طرفین عقد صورت گرفته باطل شد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر، انتشار فیلمی از عقد دختربچه حدود 11 سال برای مرد حدود 22 ساله در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی را در پی داشت که با ورود به موقع مسئولان به خصوص روسای دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی نهایتا با دعوت خانواده های طرفین، این ازدواج منتفی اعلام شد.

لازم به ذکر است، پیش از این در فضای مجازی سن دختر 9 ساله و سن پسر 30 ساله عنوان شده بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد، اگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، سال گذشته در دیدار همکاران صعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست در این راست شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیشبینی شده است.حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند، این کنفرانس بستری شده است برای حضور صنعت هسته‌ای و اکثر دانشجو حوزه هسته است، تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • (ویدئو) بلاگرها متقلب شدند؛ ماجرای ازدواج پیرزن ۸۵ ساله با پسر ۲۵ ساله در ایران!
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسی/ ۲۰ بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسیش
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسیش | ۲۰ بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • آب شرب ۲۵ هزار نفر در بهمئی پایدار شد
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله (+عکس)