Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،با وجود هشدارهایی که همزمان با آغاز فصل تابستان نسبت به بروز آتش سوزی در یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مراتع استان اصفهان در صورت بی‌توجهی مردم داده شده بود،روز گذشته باز هم شاهد حریق گسترده در مراتع سمیرم بودیم.

منصور شیشه فروش درباره این حریق اظهار داشت: روز جمعه دو هکتار از مراتع منطقه کمانه شهرستان سمیرم دراثر سهل انگاری گردشگران در روشن کردن آتش دچار آتش سوزی شد که با حضور عوامل امدادی و یگان حفاظت از مراتع استان اصفهان این حریق سرانجام اطفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ مورد حریق در مراتع، عرصه‌های زیست محیطی و کشاورزی استان رخ داده و ۲۹۶.۹ هکتار از مراتع، عرصه‌های زیست محیطی و کشاورزی استان دچار حریق شده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: از میان ۲۹۶.۹ هکتار اراضی سطح استان که دچار حریق شده‌اند، ۴۷ مورد آن یعنی ۱۹۶.۹ هکتار مربوط به مراتع می‌شود.

وی بیان کرد: خشکی پوشش‌های گیاهی مرتعی، گرمای هوا، وزش بادهای گرم و بی‌احتیاطی ناشی از حضور افراد در عرصه‌های طبیعی از علل وقوع این حادثه بود.

استان اصفهان مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل (معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (معاد۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان(معادل۳۲ درصد) است.

این مراتع با پوشش علوفه بیشتر در شهرستان‌های غربی استان از جمله فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان قرار دارند که با گرم شدن هوا رو به خشکی گذاشته و مستعد آتش سوزی می‌شوند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان پوشش زیست محیطی کشاورزی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی‌فرد صبح امروز جمعه در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان با بیان اینکه اهمیت آموزش و پرورش به‌خاطر دانش‌آموزان است، در خطاب به دانش آموزان بیان کرد: کشورهای آفریقایی و افغانستان را ببینید چون توان علمی نداشتند اینها آمدند و ذخایر نفت و گاز و طلای آنها را دزدیدند و با آن برای خود تمدن درست کردند. انقلاب اسلامی همه این ذخایر و منابع را برای خودش نگه داشته است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ یک دختر با مرگ طبیعی از دنیا رفت. رسانه‌های آنها کاری کرد که به نظام هزینه تحمیل شد. اکنون رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از این شهدا در غزه کودک هستند اما می‌گویند جمهوری اسلامی در ۱۴۰۱ حقوق بشر و حقوق زنان را رعایت نکرد. این رژیم در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت‌مان شلیک شود، در هوا می‌زنیم اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات وعده صادق آماده بودند و اما موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران همه به هدف اصابت کرد. در ۱۰ روز آمریکا به ما پیغام داد ما نبودیم.

وی درباره موضوع حجاب گفت: حدود ۹۰ سال قبل در اروپا وضعیت حجاب پوشیده بود اما اکنون نتیجه کار آنهایی که دنبال بی‌حجابی بودند و نتیجه کار فمینیست که از طرف استکبار جلو آمدند قابل مشاهده کنید. در آنجا درصد خودکشی مردان ۲۰ درصد و زنان ۵۰ درصد است. همه شعارهای فمینیست‌ها به ضرر زن بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: آنها خانواده را هدف قرار دادند. سقط جنین یعنی کشتن انسان و آنها از آن حمایت می‌کنند. آنها زننده‌ترین رفتار یعنی عمل قوم لوط را قانونی کردند.

کد خبر 6095848

دیگر خبرها

  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • حریق بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم (ع) شفت + فیلم
  • حریق مهیب در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت گیلان/ ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری سوخت و خاکستر شد
  • آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان | ۴۰ واحد چندطبقه در آتش سوخت + ویدئو