Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:43:43 GMT

کلیاتی در باب ارتباطات در کشور ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۹۹۵۳

کلیاتی در باب ارتباطات در کشور ترکیه

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مدرن سازی و گسترش سریع شبکه جامع ارتباطات از راه دور، به ویژه در خدمات تلفن همراه این کشور، در این مطلب به اطلاع شما عزیزان می‌رسد:

ارتباطات داخلی ترکیه: مبادلات دیجیتالی اضافی امکان افزایش سریع مشترکان را فراهم می‌کند. ساخت شبکه ای از خطوط ترانزیستوری پیشرفته، با استفاده از کابل فیبر نوری و رله رادیویی مایکروویو دیجیتال، ارتباط بین مراکز شهری ترکیه از استانبول را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق دورافتاده توسط یک سیستم ماهواره‌ای داخلی قابل دسترسی هستند. تلفیق خط ثابت و تلفن همراه در ترکیه، تقریباً ۱۰۵ تلفن در هر ۱۰۰ نفر است.

ارتباطات بین المللی ترکیه: کد کشور ترکیه ۹۰ است و خدمات بین المللی توسط کابل زیردریایی SEA-ME-WE-۳ و کابل‌های فیبر نوری زیر دریایی در دریای مدیترانه و سیاه که ترکیه را مخصوصاً از شهرهای ازمیر و بدروم با ایتالیا، یونان، اسرائیل، بلغارستان، رومانی و روسیه پیوند می‌دهند، ارائه می‌شود. ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌ای ۱۲ Intelsat بوده و پایانه‌های ماهواره‌ای موبایل ۳۲۸ در سیستم‌های Inmarsat و Eutelsat هستند. (۲۰۱۶)

شرکت رادیو و تلویزیون ترکیه (TRT) چندین شبکه و ایستگاه تلویزیونی و رادیویی را اداره می‌کند که بیشتر آنها در استانبول مستقر هستند و شامل چند ایستگاه تلویزیونی ملی خصوصی و حداکثر ۳۰۰ ایستگاه تلویزیونی محلی هستند. در اشتراک‌های تلویزیونی با کابل، چند کانال در دسترس است. بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه پخش رادیویی خصوصی در این کشور وجود دارد. (۲۰۰۹)

روسیه، پیشرفت سریع در رشد سهولت در ارتباطات

ارزیابی عمومی زیر ساخت‌های ارتباطی روسیه را با بیان این مسئله که ارتباطات از راه دور کشور روسیه تحت تأثیر تحریم‌های مربوط به الحاقات در اوکراین است، آغاز می‌کنیم.

در روسیه بازار تلفن همراه تحت سلطه چهار اپراتور بزرگ است و تعداد تخمینی مشترکان تلفن همراه از کمتر از ۱ میلیون در سال ۱۹۹۸ به ۲۵۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده است. خدمات خط ثابت تلفن در این کشور بهبود یافته است، اما هنوز هم تقاضاهای زیادی باقی مانده است.

ارتباطات داخلی روسیه: خطوط تنه دیجیتال متقابل کشور از سن پترزبورگ به خاباروفسک، و از مسکو به نووروسیسک انتقال داده شده‌اند. سیستم‌های تلفنی در ۶۰ مرکز منطقه‌ای دارای زیرساخت‌های دیجیتالی مدرن هستند. خدمات سلولی، آنالوگ و دیجیتال، در بسیاری از مناطق کشور روسیه وجود دارد. در منطقه‌های روستایی این کشور، خدمات تلفنی هنوز منسوخ، ناکافی و کم چگالی است.

ارتباطات بین المللی کشور روسیه: کد کشور ۷ است و در سطح بین المللی توسط کابل‌های فیبر نوری زیرین متصل شده است. ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌ای دسترسی به سیستم‌های Intelsat، Intersputnik، Eutelsat، Inmarsat و Orbita را داده اند (۲۰۱۶).

۱۳ ایستگاه تلویزیونی ملی نیز در کشور روسیه مشغول به فعالیت هستند. شرکت گازپروم متعلق به دولت، در ۲ کانال ملی از علاقه بسیاری توسط مردم برخوردار است و بانک روسیه وابسته به دولت در چهارم و پنجم منافع کنترل را دارد، در حالی که یک کانال ششم ملی متعلق به مدیریت شهری مسکو است.

کلیسای ارتدکس روسیه و ارتش این کشور به ترتیب دارای ۲ کانال ملی اضافی هستند. تقریباً ۳،۳۰۰ ایستگاه تلویزیونی محلی و منطقه‌ای در روسیه وجود دارد که بیش از دو سوم آنها به طور کامل یا جزئی توسط دولت‌های فدرال یا محلی کنترل می‌شوند. خدمات تلویزیون ماهواره‌ای نیز در این کشور در دسترس هستند. ۲ شبکه رادیویی دولتی با اکثریت طرفداران متعلق به شرکت گازپروم هستند. تقریباً ۲۴۰۰ ایستگاه رادیویی عمومی و تجاری در کشور روسیه وجود دارد و مشغول به فعالیت هستند. (۲۰۱۶)

همچنین UFG در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که بزرگترین صندوق سهام خصوصی روسیه که سهم بزرگی در تجارت برج‌های مخابراتی روسیه دارد را خریداری کرده است.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4713074

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه روسیه فناوری ارتباطات خرید و فروش قیمت دلار بانک رفاه کارگران صنعت خودروسازی کسب و کار بانک مرکزی ایران ماه محرم بانک پاسارگاد قیمت یورو گروه خودروسازی سایپا قیمت طلا قیمت کالاها ساختمان سازی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد