Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:17:05 GMT

عمل به وصیت شهدا حرکت در مسیر صیانت از ارزش‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۹۹۹۵

عمل به وصیت شهدا حرکت در مسیر صیانت از ارزش‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در یادواره شهدای روستای دستجرد در الموت غربی اظهار کرد: شهدا در پی آرمان‌ها و منویات امام حسین (ع) به دعوت شهدای کربلا لبیک گفتند و برای انجام رسالت الهی و دینی و دفاع از نظام اسلامی جانفشانی کردند.

وی افزود: خداوند در سوره بقره راجع به شهیدان صحبت کرده و فرموده به شهیدان مرده نگویید و خبر می‌دهد بدانید آنها زنده هستند و شما حق ندارید آنها را مرده بنامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدینی یادآور شد: امام علی (ع) و امام حسین (ع) ازبزرگ‌ترین شهدا هستند که فرهنگ‌سازی می‌کنند و اثرگذارند و شهدا نیز زنده و از رزق ملکوتی خدا بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: به گفته رهبر فرزانه انقلاب باید کاری کنید که صدای شهدا به همه برسد ما نیز امروز باید ببینیم آیا دریافته‌ایم شهدا چه انتظاراتی از ما داشته‌اند و آیا آنها را محقق کرده‌ایم.

وی گفت: وصیت شهدا این است که از پیامبران اطاعت کنید تا از ائمه اطهار (ع) نیز پیروی کرده باشیم زیرا میراث پیغمبران به آن بزرگواران رسیده است و آنها وارثان انبیا هستند.

عابدینی اظهار کرد: خدا قرآن را کریم نازل کرد تا انسان بر اساس دستورات آن، به جایگاه کرامت برسد و هر چه با قرآن ارتباط بیشتری داشته باشیم و دستورات قرآنی را اجرا کنیم، به همان اندازه به کرامت و تعالی می‌رسیم.

وی اظهار کرد: ظلم نکردن به دیگران، خوش خلقی با خانواده، حق دیگران را رعایت کردن، به همسایه احترام گذاشتن، اهل نماز و روزه بودن از مصادیق انسان اهل کرامت است و خدا بالاترین درجه کرامت را به شهدا داده است.

آیت الله عابدینی همچنین از خدمات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان قدردانی کرد و گفت: به هر میزان همراهی ما با این تلاشگران بیشتر باشد، به همان اندازه پیشرفت در منطقه تسریع می‌شود.

کد خبر 4713338

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین روستای الموت هفته دولت بوشهر ماه محرم قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان خرم آباد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی مشهد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی در ترمز مینی بوس در هوره حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی عباسیان اظهار کرد: ظهر امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه یک خوردو مینی بوس در مسیر بن- اصفهان در حال حرکت بود است که به دلیل بریده شدن ترمز در شهر هوره واژگون شد.

وی تصریح کرد: این خودرو در مسیر حرکت با چندین خودرو نیز برخورد داشته و به دیواره حسینیه این شهر برخورد کرده است.

عباسیان ادامه داد: در این حادثه ۵ نفر مصدوم شدند و توسط نیروهای امدادی اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

کد خبر 6096670

دیگر خبرها

  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • نقص فنی در ترمز مینی بوس در هوره حادثه آفرید
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی