Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@08:50:40 GMT

اختلال در گوشی‌های گوگل با اندروید 10!

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۰۰۰۳

اختلال در گوشی‌های گوگل با اندروید 10!

ایتنا -به تازگی اخبار و گزارش‌های منتشر شده در روزهای اخیر نشان می‌دهد که حسگر اثرانگشت در بسیاری از گوشی‌های هوشمند گوگل بعد از دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۰ از کار افتاده و با اختلال روبرو شده است.

اندروید ۱۰ که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، مدت‌هاست که شرکت‌های تولیدکننده موبایل را درگیر خود کرده است تا بعد از انتشار و عرضه عمومی، بلافاصله بتوانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند و پرچمدار خود را به آن ارتقا دهند و نسخه آپدیت و به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، یک باگ و آسیب پذیری در نسخه به روزرسانی شده اندروید ۱۰ وجود دارد که حسگر اثر انگشت را در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اختصاصی گوگل، سری گوشی‌های پیکسل، از کار می‌اندازد و کاربران مدل‌های مذکور را با مشکل و اختلالات فراوانی مواجه می‌کند.

یکی از کاربران گوشی‌های پیکسل در فروم توسعه دهندگان شبکه اجتماعی Reddit در این خصوص نوشته است: از وقتی که آپدیت اندروید ۱۰ منتشر شد و آن را برای گوشی خود دریافت، دانلود و نصب  کردم، دریافتم که حسگر اثر انگشت گوشی از کار افتاده و من برای وارد شدن و باز کردن قفل گوشی و بسیاری دیگر از فعالیت هایی که نیازمند حسگر اثر انگشت هستند، با مشکل مواجه شدم.

البته برخی دیگر از کاربران گوشی های پیکسل گوگل نیز خاطرنشان کرده اند که آپدیت اندروید ۱۰ برای سایر قابلیت‌های گوشی‌های مورد استفاده آنها نیز مشکل ایجاد کرده است که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به چرخش خودکار، تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش، کنترل های نمایشگر و سایر ژست‌های حرکتی در گوشی اشاره کرد.

هفته پیش بود که گوشی‌های پیکسل گوگل طبق روال هرساله، نخستین سری گوشی‌های جهان بودند که نسخه به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کردند.  
از مهم ترین ویژگی‌های اندروید ۱۰ می‌توان به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت 5G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو کپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند،  Focus Mode، آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین، حالت تاریک ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست‌های حرکتی اشاره کرد که تاکنون نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کرده و موجب شده است که به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اندروید سیستم عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود

ایسنا/همدان شهردار همدان اعلام کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری همدان پرواز هواپیما با هدف تصویربرداری هوایی و سه‌بُعدی با مقیاس ۱.۵۰۰ انجام می‌شود.

سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام مطالعات این پروژه در سال ۱۴۰۲ و اعتبار درنظر گرفته شده برای آن به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال افزود: به‌روزرسانی نقشه پایه شهر همدان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و تصویربرداری محدوده و حریم شهر با استفاده از هواپیمای دو موتور سرنشین‌دار توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی افزود: این اقدام با دریافت مجوزهای لازم از ستاد کل نیروهای مسلح کشور، تصویب شورای اسلامی شهر همدان و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان و سازمان نقشه‌برداری غرب کشور انجام خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: مهمترین هدف این پروژه به‌روزرسانی و تدقیق نقشه شهر همدان به عنوان پایه اصلی انجام طرح تفصیلی آینده شهر و نیز بارگذاری در سامانه شهرداری الکترونیک http://hamedan.ir برای ارائه خدمات غیرحضوری با دقت بالاست.

وی بیان کرد: در این پروژه از تکنولوژی‌های نوین دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی رقومی و متریک و همچنین لیزر اسکن(LIDAR) معابر شهر استفاده خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: پرواز هواپیمای دو موتوره سرنشین‌دار از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت و به مدت یک هفته در آسمان شهر همدان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
  • قیمت گوشی امروز 12 اردیبهشت 1403
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود