Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رزم گفت: زندانیان مهریه در استان ایلام ۱۵۶ نفر بودند که همه این افراد بر اساس بخش‌نامه رئیس قوه قضائیه آزاد و هم‌اکنون هیچ زندانی مهریه در استان نداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس‌کل سابق دادگستری استان ایلام در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید این دادگستری که صبح امروز (16 شهریور) با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایلام، مردمی ولایتمدارند که در طول سالیان پرفرازونشیب با محرومیت‌های به‌جای مانده از نظام ستم‌شاهی، همانند سدی محکم در برابر تجاوز دشمن ایستادند و مقاومت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی با اشاره به دوره مدیریت خود در دادگستری کل استان ایلام، یادآور شد: در این مدت سعی بر این داشتیم با اجرای دقیق قوانین و برنامه‌های تحولی مدیریت جدید قوه قضائیه، در کاهش میزان زمان رسیدگی به پرونده‌ها، اجرای بخش‌نامه‌های قوه قضاییه، برخورد جدی و قاطع با اراذل‌واوباش و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، موجبات رضایت‌مندی هر چه بیشتر مردم فراهم شود.

 

رزم با اشاره به اینکه مردم استان رضایت‌مندی نسبی از دستگاه قضایی دارند، یادآور شد: بنده هفده شهریور ۹۵ به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری استان ایلام معرفی شدم که در این مدت، کل پرونده‌های ورودی به دادگستری استان ۳۱۵ هزار و 363 فقره و تعداد کل پرونده‌های مختومه در این مدت ۳۱۹ هزار و ۹۱ فقره بوده است.

 

رئیس‌کل سابق دادگستری استان ایلام بابیان اینکه درگذشته دادگستری استان با دو معاونت اداره می‌شد و امروز دارای ۹ معاونت در بخش‌های مختلف است، گفت: تعدادی شعب بلا تصدی در دادگستری استان وجود داشت که مرتفع گردید، ۲۵ شعبه جدید در دادگستری استان راه‌اندازی شده و دو شعبه دیگر در دست اقدام است که درمجموع به ۲۷ شعبه جدید افزایش خواهد یافت.

 

وی بابیان اینکه ۳۰ قاضی در این مدت جذب و همچنین ۱۴۱ مجوز جذب کارمندی صادرشده که کمبود کارمند اداری هم برطرف می‌شود، افزود: تمام ساختمان‌های دادگستری در استان تعمیر و تجهیز شده و هفت‌دستگاه ساختمان جدید دادگستری در استان ایلام بااعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

 

رزم ابراز کرد: بیست نفر از قاتلین فراری در استان ایلام دستگیرشده و هم‌اکنون هیچ قاتلی فراری در استان وجود ندارد، ۲۳ مورد قتل از طریق هیئت‌های صلح و حل اختلاف مختومه شده و زندانیان مهریه در استان که ۱۵۶ نفر بودند، همه آزادشده و هم‌اکنون هیچ زندانی مهریه در استان نداریم.

 

رئیس‌کل سابق دادگستری استان ایلام با اشاره به فعال بودن هیئت حفظ حقوق شهروندی و برگزاری ۴۵ جلسه رئیس‌کل دادگستری استان، خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۸ سفر ستادی و مسئولان قضایی کشور به استان ایلام انجام‌شده است.

 

گفتنی است محمد رزم به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری استان لرستان منصوب‌شده است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی مسجد همایش شیرخوارگان حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس کانون های مساجد محرم حسینی زندانی مهریه دادگستری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران

منصور مهدوی در بازدید از زندان مرکزی کامیاران اظهار کرد: با توجه به ارائه ۲۶۶ درخواست از سوی زندانیان اردوگاه به دبیرخانه شورای طبقه‌بندی، پس از برگزاری شورا و بررسی درخواست‌های زندانیان با تعداد ۵۴ درخواست که فاقد شرایط اولیه و تامین مناسب بودند مخالفت شد.

رئیس دادگستری کامیاران به تصمیمات اتخاذ شده در مورد مابقی درخواست‌های زندانیان در زندان مرکزی کامیاران، گفت: در مجموع با ۱۴۹ درخواست عفو موردی، درخواست ۳۲ نفر برای پابند الکترونیکی، ۸ مورد مرخصی قضایی، اشتغال به کار ۷ نفر، آزادی مشروط ۴ مورد، پایان حبس ۳ نفر، تعلیق مجازات یک زندانی و درخواست انتقال ۷ زندانی موافقت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی