Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، علیرضا ابراهیمی در نشست با کارکنان و مدیر مدارس غیرانتفاعی شهرستان آزادشهر که در مدرسه غیرانتفاعی نیکان برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه و گسترش بخش خصوصی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمبود حدود ۱۰۰ هزار معلم در کشور مواجه و نیازمند جذب نیروهای آزاد و توسعه مدارس غیردولتی هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال و سال های آینده تعداد زیادی از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد، تصریح کرد: در سال۱۴۰۰ دچار کمبود۳۵۰ هزار معلم خواهیم شد که از هم اکنون باید برای آن راه حلی پیدا کنیم.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی تدریس و معلمی را موهبتی الهی دانست و گفت: فرهنگیان باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند چرا که معلمی شغل انبیاست.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه کار معلمان در مدارس غیردولتی به نسبت سخت تر است، افزود: با توجه به حقوق و مزایای اندک در این مدارس افراد ضمن تلاش برای تعلیم و تربیت به دنبال جذب دولتی و تثبیت موقعیت شغلی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی کمک بزرگی برای آموزش و پرورش کشور هستند، اضافه کرد: شاید عده ای دیدگاه خوبی نسبت به این مدارس نداشته باشند اما متخصصین به کمک بزرگ مدارس غیرانتفاعی به آموزش کشور اذعان دارند اگرچه انتقاداتی نیز وجود دارد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی از جذب ۱۳هزار معلم در کشور خبر داد و گفت: افراد علاقمند پس از این آزمون در صورت قبولی و داشتن توانمندی به صورت رسمی ادامه فعالیت خواهند داد.

ابراهیمی با بیان اینکه ضعف در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری به بخش خصوصی مورد انتقاد است، اظهار کرد: نیازمند نگرش مثبت و حامی برای واگذاری به بخش خصوصی در همه حوزه ها هستیم تا به مرور کارفرمایان جایگاه خود را تثبیت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بخش خصوصی مجلس شورای اسلامی مدرسه معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رییس آموزش و پرورش بافق در آیین تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان گفت: به مناسبت روز معلم، معلمان بازنشسته و معلمان شاغل شهرستان در مدت دو روز، تجلیل می‌شوند. 

خواجه‌ای افزود: در روز اول ۶۸ معلمی که در سال تحصیلی جاری بازنشسته شدند، تجلیل شدند و در روز دوم هم از ۶ معلم نمونه و ۶ معلم ماندگار استانی و شهرستانی تجلیل می‌شود.

وی گفت: سخنرانی، اجرای سرود، دکلمه، اجرای ورزش باستانی و... از برنامه‌های آیین گرامیداشت معلمان در بافق است. 

آیین تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق با حضور رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق
  • تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته
  • تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • تجلیل از ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در جنوب استان بوشهر
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین