Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:35:32 GMT

رتبه برتر قم در زمینه کاهش بی سوادی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۰۲۴۲

رتبه برتر قم در زمینه کاهش بی سوادی

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی گفت: قم رتبه نخست کاهش بی‌سوادی را در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا قاسمی» صبح امروز (شنبه 16 شهریور) در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت سوادآموزی برگزار شد، از گسترش سوادآموزی به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سوادآموزی را یک واجب دینی عنوان می کنند و باید به این مساله توجه ویژه ای داشت. سوادآموزی در ایران در ردیف بهداشت و مسکن قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه «سوادآموزی و چند زبانی» شعار یونسکو برای امسال است، تصریح کرد: این سازمان برنامه ها و اهداف جدیدی را برای گسترش سواد در جهان مطرح کرده که ایران نیز روان خوانی و روخوانی قرآن را به آن اضافه کرده است.


قاسمی درباره چند زبانی توضیح داد: این بخش از شعار یونسکو شامل زبان ملی، مادری، مذهبی و بین المللی است و زبان عربی در ایران به عنوان زبان مذهبی تدریس می شود.


وی از وجود 27 هزار بی سواد در استان خبر داد و گفت: این تعداد در سال 95، 33 هزار نفر بود که با کاهش 6 هزار نفری مواجه شده و قم در این زمینه رتبه نخست را کسب کرده است.


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم ادامه داد: درصد باسوادی زنان استان قم در گروه سنی 6 سال به بالا 87 درصد، مردان 93 درصد و روستاهای استان 80 درصد است.


وی درباره حق الزحمه مربیان سوادآموز را بر اساس نفر قبولی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: حق‌الزحمه قبولی هر نفر در دوره اول 830 هزار تومان، در دوره انتقال 930 هزار تومان و در دوره تحکیم 161 هزار تومان است. حق‌الزحمه مربیان در روستاها نیز یک ‌میلیون و 300 هزار تومان و برای چند معلولیتی و ناشنوایان و نابینایان یک‌ میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته ‌شده است.


قاسمی تأکید کرد که خواندن و خانواده، مسابقه کتاب‌خوانی، آموزش مقدماتی کار با یارانه، خودآموز روستایی، طرح نماز، سوادآموزی اولیای دانش آموزان و طرح سوادآموزی اتباع ازجمله طرح‌هایی است که به‌صورت جدی در حال پیگیری است.


وی ادامه داد: استان قم نخستین استان بود که سال گذشته 400 تن از اتباع را آموزش داد و امسال این طرح در سراسر کشور انجام می گیرد. بیش از 1440 نفر از اتباع در سال جاری در دوره انتقال ثبت نام کرده اند.


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش از ایجاد مراکز یادگیری محلی با هدف آموزش مهارت های زندگی، حرفه آموزش و آموزش حقوق شهروندی خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم که امسال بیش از 10 هزار تن از شهروندان ۱۰ تا ۴۹ ساله در قالب سه دوره سوادآموزی بیش از 400 ساعت آموزش، دوره انتقال با بیش از 600 ساعت آموزش و دوره تحکیم سواد با بیش از 200 ساعت آموزش جذب شوند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی مسجد همایش شیرخوارگان حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس کانون های مساجد محرم حسینی محمدرضا قاسمی سوادآموزی بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی