Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:25:14 GMT

شهرستان آبادان باید مظهر امر به معروف و نهی از منکر شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۰۲۷۰

شهرستان آبادان باید مظهر امر به معروف و نهی از منکر شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ شاپور احمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین نکوداشت و تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر که در محل تالار مهر آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در وهله نخست به پا داشتن نماز، پرداخت ذکات و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کسانی است که در جهان هستی و به طور خاص در نظام جمهوری اسلامی به واسطه انقلاب، قدرت و مکنت یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت نخست ادای فریضه هابر عهده کسانی است که خداوند به واسطه خون شهدا و امام راحل و در این مملکت و نظام به آنان ثروت، قدرت، مکنت و یا اختیارات عطا کرده است.

فرمانده سپاه آبادان تصریح کرد: شهدای زیادی در اجرای این فرایض جانشان را فدا کردند تا در سال ۱۳۹۲ صاحب قانونی ۲۴ ماده‌ای به نام عامران به معروف و ناهیان از منکر شدیم، شورای اسلامی وقت این قانون را تصویب و دستورالعمل اجرایی آن را در ۶۶ ماده ابلاغ کرد.

سرهنگ احمدی یادآور شد: پس از آن ستادی در سطح کشور، استان‌ها شهرستان‌ها تشکیل شد که ریاست آن بر عهده امام جمعه هر شهرستان است، این ستاد به جز امام جمعه به عنوان ریاست ستاد، دارای ۱۷ عضو اصلی است که به تشخیص رئیس ستاد اعضای دیگری نیز می‌توانند در جلسات حاضر شوند.

وی با بیان اینکه قرار شد تا در هفته امر به معروف و نهی از منکر که هفته نخست محرم است همایشی برای تجلیل از دست اندرکاران و خادمان این عرصه برگزار شود، گفت: باید اعتراف کنیم که تا رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب هنوز فاصله داریم و باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تلاش‌های زیادی کنیم.

فرمانده سپاه آبادان افزود: شهرستان آبادان به واسطه ظرفیت‌هایی که پیش از انقلاب در بُعد انقلابیگری و مبارزه با طاغوت داشت به نوعی نهی از منکر و امر به معروف بوده ضمن اینکه ۸ سال دوران دفاع مقدس این شهرستان را به عنوان نگین درخشان بر انگشتر ایران زمین برجسته و بارز کرده بود.

سرهنگ احمدی با تاکید بر اینکه شهرستان آبادان باید مظهر امر به معروف و نهی از منکر شود، اظهار کرد: از زمانی که آبادان و خرمشهر تحت عنوان منطقه آزاد اروند معرفی شدند بایستی این منطقه را به عنوان مدینه فاضله در سطح جهان معرفی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان تصریح کرد: حالا که قرار است منطقه آزاد اروند محل ورود و خروج آسان اتباع خارجی باشد پس باید بکوشیم تا این منطقه به عنوان نماینده اسلام و یک کشوراسلامی به اتباع سایر کشورها معرفی شود.

وی در پایان از تمامی برگزار کنندگان این همایش و کسانی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان فعالیت دارند به ویژه گروه طلایه داران معروف که از رده‌های مختلف بسیج هستند، قدردانی کرد.

کد خبر 4713277

منبع: مهر

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر آبادان سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان هفته دولت بوشهر ماه محرم قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان خرم آباد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی مشهد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت گروه تجربی در روز دوم نوبت اول آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، همزمان با سراسر کشور دومین مرحله آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت در شهرستان های آبادان و خرمشهر  برگزار شد.

در شهرستان آبادان ۶۶۷نفر،۳۶۸خانم و ۲۹۹ آقا در حوزه‌های امتحانی اداره آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی  و در خرمشهر ۸۸۴نفر،۶۳۵خانم و ۲۴۹مرد  با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در گروه آزمایشی تجربی به رقابت پرداختند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

آزمون سراسری امسال در دو مرحله در ماه‌های اردیبهشت و تیر ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • رقابت گروه تجربی در روز دوم نوبت اول آزمون سراسری
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد