Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:19:52 GMT

بیش از 180میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار هستیم

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۰۲۹۰

بیش از 180میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار هستیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پیگیری مطالبات مالی پرسنل و پزشکان یکی از اولویت‌های من است، بیش از 180 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار هستیم، اگر این مبلغ تزریق شود می‌تواند در حل مشکلات تاثیر خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا قدیر در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که صبح امروز در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، عنوان کرد: زمانی که مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی به من پیشنهاد شد، از پذیرش این مسئولیت سنگین امتناع می‌کردم، اما با توجه به شرایط موجود و اسرار دوستان وزارت خانه، بر خود فرض دیدم که ادای دین کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من از سال 1372 که به عنوان پزشک عمومی وارد قم شدم، در متن بهداشت و درمان قم بوده و از جزئیات نظام سلامت قم اطلاع داشتم، در شرایطی که پول هست، اوضاع اقتصادی خوب است و تحریمی وجود ندارد، قبول مسئولیت کار ساده‌ای است و حتی شاید برخی افراد برای گرفتن مسئولیت اصرار کنند، اما در شرایط تحریم، وضعیت اقتصادی امروز کشور، و مطالبات پرسنل و پزشکان که یک سال است پرداخت نشده، قبول مسئولیت کار ساده‌ای نیست، من به این دلیل این مسئولیت را قبول کردم تا در این شرایط حساس از اعتبار خود خرج کنم و قدم کوچکی برای بهتر شدن وضعیت موجود، مردم و نظام جمهوری اسلامی بردارم.

پیشگیری و بهداشت باید مهم‌ترین اصل و سیاست وزارت باشد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ازاین پس بیشتر باید عمل کنیم و صحبت دیگر کافی است، اظهار کرد: معضل اصلی در نظام سلامت، بی انگیزگی نیروی انسانی است، ایجاد انگیزش در نیروی انسانی، یکی از اهداف من هست، پیگیری مطالبات مالی پرسنل و پزشکان یکی از اولویت‌های من است، بیش از 180 میلیار تومان از بیمه‌ها طلبکار هستیم، اگر این مبلغ به تزریق شود می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

وی افزود: بحث‌هایی مانند پویایی در پژوهش ، ارتقا کیفیت آموزش، رسیدگی به امور رفاهی کارمندان و دانشجویان، ساماندهی و مصرف بهینه منابع و جذب سرمایه، افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها، بهینه سازی اورژانس و پیشگیری اولیه باید مورد توجه قرار بگیرند.

قدیر با شاره به پیشگیری اولیه، گفت: در این موضوع ما به درستی عمل نمی‌کنیم، بیشتر تبلیغ صداوسیما مربوط به پفک و اسنک است، اما چقدر تبلیغ مسواک در مدارس وجود دارد؟ پیشگیری و بهداشت باید مهم‌ترین اصل و سیاست وزارت خانه باشد.

علوم پزشکی قم 200 میلیار تومان بدهکار و 180 میلیارد تومان طلبکار است

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف خودم و دیگر نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی از زحمات 6 ساله دکتر ایرانی‌خواه و همکارانشان تقدیر و تشکر می‌کنم و به آقای دکتر قدیر هم خیر مقدم گفته و تشکر می‌کنیم که به قول خودشان با ایثار و اخلاص، در این خشکسالی مالی، قبول مسئولیت کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به دکتر قدیر ادامه داد: شما میدانید که 200 میلیارد تومان بدهکار و 180 میلیارد تومان طلبکار هستید، شما باید این پول را از بیمه‌ها بگیرید و معوقات را پرداخت کنید، چراکه مدت زیادی است که بخش عمده‌ای از کارانه و اضافه کاری پزشکان و پرستاران پرداخت نشده است، الان برای کارهای جاری کشور، اوراق قرضه داده می‌شود و دستمزد پزشکان و پرستاران هم با اوراق قرضه پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: البته همه می‌دانیم که کشور با وضعیت اقتصادی بدی مواجه است، از عزیزانی هم که اینگونه پرداخت‌ها را قبول می‌کنند، قدران هستیم اما با کمک خیرین و مردم باید مشکلات درمان حل شود، خیرین استان بسیار فعال هستند و از تمام این عزیزان تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به امید خدا، با وقت شبانه روزی که رئیس جدید علوم پزشکی قم می‌گذارند، مشکلات بخش درمان به خصوص مسائل مالی حل شود، نمایندگان مجلس در این مسیر کمک خواهند کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب این استان، گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده، باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی اخیر، منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

کد خبر 6095708

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری