Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گو با خبرنگاران،‌ با اشاره به انتشار استوری توسط مهدی صدرالساداتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام افزود: وقتی استوری می کنند یعنی موبایل همراه دارند، ‌کدام بازداشتی است که موبایل در اختیار دارد؟

وی ادامه داد: جای استوری گذاشتن، تماس بگیرند و وضعیت خود را اعلام کنند؛ اگر بازداشت شده اند بگویند که آنها را گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمانی که خبرهایی از مفقود شدن آنها در فضای رسانه ای منتشر شد، ‌رد آنها را داریم که در روستای فردوی قم بودند و حتی اینکه در مسیر نیز زغال و قلیان خریده اند، نیز مشخص است.

ذوالنوری ادامه داد: در استوری منتشر شده، تصویری از تابلوی پنج کیلومتری کیاسر را نشان می دهد و این کار آنان برای این است که بگویند قم نبوده اند ولی آنها در روستای فردوی قم بودند.

گفتنی است برخی از فعالان فضای مجازی در کانال‌های خود با طرح این موضوع نوشته‌اند: سید مهدی و سید روح‌الله و سید رضا ‎صدرالساداتی و مجتبی پرگر ساعت ۲ و نیم بامداد چهارشنبه ۱۳ شهریور از قم خارج‌شده‌اند که از فرودگاه مهرآباد به بندرعباس بروند، اما هیچ اطلاعی از آنان در دست نیست و تلفن همراهشان نیز خاموش است.

در همین زمینه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور اطلاعیه‌ای روز پنجشنبه ۱۴ شهریور آورده است: موضوع ناپدیدشدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید روح‌الله صدرالساداتی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری درحال پیگیری است.

مهدی صدرالساداتی یکی از کسانی که گفته می شود مفقود شده است،‌ پس از ۷۲ ساعت، جمعه‌شب در ساعت ۲۳:۱۹ دقیقه در صفحه اینستاگرام خود تصویری از تابلوی سبز بزرگراه‌ها منتشر کرد که نشان می‌دهد در ۵ کیلومتری کیاسر در استان مازندران است. صدرالساداتی ذیل این عکس نوشته "نه در قم هستیم و نه در اختفای اختیاری".

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ذوالنوری صدرالساداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عرضه «قلیان اکسیژن» در برخی کافی شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها به موضوع داغ فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در این روزها تبدیل شده، موضوعی که ظاهرا طرحی مطالعاتی از سوی وزارت بهداشت به منظور جایگزینی قلیان اکسیژن با قلیان دخانی است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بلاهایی که قلیان بر سر سلامت انسان می‌آورد

هرچند بنابر اظهار دکتر غلامرضا حیدری، مجری طرح مطالعاتی بررسی «قلیان اکسیژن»؛ این دستگاه هنوز تایید نهایی را نگرفته و نتایج مطالعات، ملاک تصمیم‌گیری درباره آن خواهد بود، اما این طرح واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته و متخصصان بویژه نسبت به آنچه که «گاز خنده» (اکسید نیتروژن) نام دارد، هشدار داده‌اند و از بابت سوءمصرف و تاثیرات مخرب آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین راستا دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح تحقیقاتی قلیان اکسیژن می‌گوید: قلیان‌ها محل رشد میکروب و قارچ‌ها هستند و هر پک سبب می‌شود مقدار زیادی قارچ و میکروب به قفسه صدری وارد شود. در همین راستا هم ورود هرگونه جسم یا ماده خارجی به ریه سبب آزار و اذیت می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود هرگونه ماده شیمیایی به بدن می‌تواند سبب بروز مشکلاتی شود، افزود: هر ترکیبی از مواد شیمیایی که از طریق سیگار، قلیان و حتی هوای آلوده وارد بدن می‌شود، ممکن است در آینده موجب سرطان یا سایر بیماری‌ها شود. معتقدم، وزارت بهداشت نباید به موضوع طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن ورود داشته باشد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی درباره استفاده از نمونه انسانی در طرح‌های مطالعاتی گفت: هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

خسرونیا گفت: هنگامی که نسبت به انجام یک طرح تحقیقاتی اقدام می‌کنیم باید اخلاق پزشکی را در کانون توجه قرار دهیم. عوارض استفاده از قلیان اکسیژن هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که عوارض ناشی از استعمال این قلیان طی یک ماه یا حتی چند سال آینده بروز کند. با توجه به اینکه عوارض استفاده از این قلیان نامشخص است اجرای این طرح مطالعاتی در ۱۰ استان یک کار اشتباه است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228850 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • کنایه سرمربی فانوس‌به‌دست به لوئیز انریکه: سکوتم پر از ناگفته‌هاست!
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم