Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:24:44 GMT

تقویت فرهنگ تعاون، بستر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۰۳۸۸

تقویت فرهنگ تعاون، بستر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

آشتاب با اشاره به نقش تعاونی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: برای تقویت تعاونی ها لازم است توزیع کالای اساسی به بخش تعاون محول شود.

« علی آشتاب»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: کار گروهی و کار جمعی از نیاز های ضروری جامعه امروز بشری است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ تعاون، اظهار داشت: در کشور ما باید توجه ویژه ای به توسعه  وترویج کار جمعی و تعاون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  با بیان اینکه مردم نتیجه اتحاد و با هم بودن را تجربه کرده اند، افزود: پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی یکی از مصادیق بارز و روشن کار جمعی و کارگروهی است.

 

آشتاب با یادآوری این مطلب که در ایران کار گروهی همواره موفق بوده است و نمونه آن دوران دفاع مقدس است، اضافه کرد: بهترین جا برای شکل‎گیری کار گروهی بخش تعاون است چراکه تعاونی‌ها در طول چهل سال انقلاب خوب درخشیدند.

 

وی ادامه داد:  اعتقاد بر این است که در همه امور اگر گروه با هم متحد شوند قطعا موفقیت در انجام کار بیشتر است.

 

آشتاب با اشاره به برنامه های هفته تعاون در استان، افزود: تلاش شده است از فرصت هفته تعاون برای بیان ظرفیت های بخش تعاون بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به اهمیت بیان موفقیت ها، کاستی و بیان ظرفیت  بخش اقتصادی تعاون،  خاطرنشان کرد:  برای ایجاد اشتغال در جامعه، ایجاد درآمد و بهبود شرایط اقتصادی باید به ظرقیت تعاون به خوبی توجه شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه امروز کشور درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار است، تصریح کرد: بایستی برای سرکوبی توطئه های اقتصادی دشمنان به اصل وحدت و تقویت فرهنگ تعاون برای تقویت بنیه اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در سایه کارگروهی محقق می شود، افزود: امروز باید جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان و سرمایه گذاران ما سرمایه های فکری و اقتصادی را در کنار هم قرار داده و با ایجاد تعاونی ها در راستای تقویت اشتغال و اقتصاد جامعه تلاش کنند.

 

آشتاب با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ کار و تلاش در جامعه، بیان کرد: این مهم باید در دوران دانش آموزی نهادینه سازی شود.

 

وی افزود: نقاش تعاون گران، کارگران و کارفرمایان در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی بسیار مهم و حیاتی است.

 

آشتاب بیان کرد: هزار و ۸۰۰ تعاونی صنعت،  فرهنگ خدمات و کشاورزی با ۲۸ هزار نفر در استان لرستان فعال است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، با اشاره به نقش تعاون در رونق توليد عنوان شعار محوری سال، بيان كرد: تقويت فرهنگ تعاوني همچنين نقش مهمي در رونق اشتغال و مقابله با دسيسه هاي دشمنان در جنگ اقتصادي دارد.

 

وی با با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تعاونی بویژه درسپردن توزیع کالای اساسی به تعاونی ها، بیان کرد: بخش تعاون به عنوان نهاد مردمی با رویکرد اقتصاد مقاومتی می تواند نقش سازنده ای در توسعه اقتصاد و رونق تولید باشد.

 

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: برای تقویت فرهنگ تعاون و جلب اعتماد مردم به این حوزه لازم است کار توزیع کالاهای اساسی به بخش تعاونی واگذار شود.

  

آشتاب بيان كرد: طي هفته تعاون امسال در استان ۲۰ شرکت تعاونی با سرمایه گذاری بیش از ۳۲ میلیارد تومان و ایجاد ۲۲۹ فرصت شغلی به بهره برداری رسیده است.

 

 ی با ذکر این مطلب که برای معرفی و شناساندن افراد موفق در بخش تعاونی جشنواره تعاون‌گران برتر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری ۲۴ تعاونی در لرستان عنوان برتر را به دست آوردند و تعاونی فرهنگیان درود به‌عنوان تعاونی برتر در کشور انتخاب شد.

 

آشتاب با اشاره به اینکه طبق  اصل ۴۳ قانون اساسی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به سه بخش دولت، تعاونی و خصوصی تقسیم شده  است، افزود: وظیفه اصلی دولت فراهم کردن زیرساخت‌ها برای اقتصادی پویا و سرمایه گذاری برای تحول اقتصادی در جامعه است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، عنوان کرد: ممکن است که دولت در اقتصاد مدیریت و راهبری کند اما وظیفه اصلی دولت فراهم نمودن زیرساخت ها برای اقتصاد پویا و سرمایه گذاری برای تحول اقتصاد است.

 

آشتاب با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه تعاون، افزود: تعاونی ها با مشارکت اقشار مردم می توانند در حوزه اقتصاد حضوری موثر و فعال داشته باشند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی مسجد خبرگزاری شبستان حضرت علی اصغر ع نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد حوزه اقتصادی تعاون اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید

خوب بود که در نمایشگاه اکسپو امسال، غرفه ای با نماد موشک طراحی می شد و به زبان های مختلف نوشته می شد: « ما امن ترین جای جهان هستیم. از سرمایه هایتان محافظت می کنیم.» - اخبار اقتصادی -

یادداشت اقتصادی تسنیم -

 1- نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می کنند و بسیاری از آنان به حلال و حرام الهی و باورهای دینی در زمینه معیشت و اقتصاد اهمیت می دهند و اگر شرایط دوری از حرام و به دست آوردن پول پاک تسهیل شود، به راحتی به آن روی آورده و مطلوبیت زندگی خود را افزایش می دهند. برای یک مسلمان یکی از مهمترین جلوه های پول پاک، بانکداری بدون ربا است. به همین جهت کشورهای متعددی حتی از جهان غرب بانک هایی غیر ربوی تاسیس کرده اند تا بتوانند سرمایه های مسلمانان را جذب کنند و به رونق اقتصادی کشور خود بیفزایند. این در حالی است که کشور ما هنوز چندان نتوانسته است از این ظرفیت فرهنگی و دینی برای جذب سرمایه گذاری بهره ببرد. بهره بردن از این ظرفیت عظیم فرهنگی و کنار زدن موانع سرمایه گذاری و تلاش در جهت شفافیت عملکرد بانک ها و شناسایی آن به مسلمانان منطقه می تواند راهبردی میان مدت و دست یافتنی برای جمهوری اسلامی باشد. بی جهت نیست که پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دستور آموزش بانکداری اسلامی را صادر کرده و اساتید و مسئوولان مربوطه را به آموزش مسائل اقتصاد اسلامی و بانکداری بدون ربا فراخوانده است. 

2- علاوه بر ظرفیت های فراوان فرهنگی، عامل مهم دیگری در دلبستگی جهان اسلام با جمهوری اسلامی وجود داشته و اخیرا برجسته شده و جانی تازه گرفته است؛ و آن حمایت همیشگی و آشکار ایران اسلامی از فلسطین و دشمنی آشکار با اسرائیل است و گل سرسبد آن نیز حمله مستقیم و غرورآفرین و با صدای رسای جمهوری اسلامی به اسرائیل غاصب است. در حالی که بسیاری از حکام عرب ننگ همکاری با اسرائیل را با خود به دوش می کشند و بسیاری از مردم مسلمان و عرب زبان منطقه را از خود ناامید کرده اند، جمهوری اسلامی بر اساس نگاه بشردوستانه و وحدت گرایانه خویش، از حمایت های متعدد خویش از مردم مظلوم فلسطین دریغ نمی کند.

همین رویکرد، دل های مسلمانان زیادی را با جمهوری اسلامی همراه کرده است. عرب زبان ها و مردم آزاده جهان نیز به رویکرد جمهوری اسلامی درود می فرستند. به طور منطقی بسیاری از آنان اگر بدانند زمینه های سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی فراهم است، با آغوش باز از آن استقبال می کنند و سرمایه های خود را به کشوری گسیل می دارند که امید دارند با تقویت قدرت اقتصادی آن، امنیت بیشتری برای مردم منطقه فراهم آورد.

نمایشگاه اکسپو از این نظر نیز فرصت مناسبی است تا میان بنگاه های ایرانی و کسب و کارهای دانش بنیان از یک سو و سرمایه داران همدل با جمهوری اسلامی از سوی دیگر، آشنایی و تعامل برقرار سازد و میوه های اقتصادی موشک ها و قدرت جمهوری اسلامی به کام ملت ریخته شود.

خوب بود که در نمایشگاه اکسپو، غرفه ای با نماد موشک طراحی می شد و به زبان های مختلف نوشته می شد: « ما امن ترین جای جهان هستیم. از سرمایه هایتان محافظت می کنیم.» پس از نمایش اقتدار جمهوری اسلامی، امنیت ملی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و بازدارندگی جمهوری اسلامی در اذهان عمومی به طرز عجیبی پررنگ شده است و همه ی اینها می تواند ضامن رشد سرمایه گذاری در کشور عزیزمان شود اگر تدبیر و درایت همراه آن شود.

3- بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از پیشرفت کشورشان احساس عزت و غرور می کنند و از اینکه جمهوری اسلامی، با اقتداری مثال زدنی از خاک کشور خود با تمام توان حراست می کند، خوشحال و سر زنده اند. گذشت آن دوران که محمود افغان با لشکر نه چندان بزرگ خود از قندهار به اصفهان آمده و پایتخت کشورمان را تصرف کرده و امپراطوری صفویه را به تاریخ پیوند دهد. گذشت دورانی که سربازان کشورهای بیگانه ایران را اشغال کرده و از ارتش رضاخانی هیچ مقاومتی دیده نشود. بی شک، اقتدار و امنیت ایران امروز، آرزویی دست نیافتنی برای بسیاری از اجداد ما بوده است. با تعامل صحیح و سازنده با این دست از ایرانیان و دعوت از آنها برای حضور در نمایشگاه اکسپو، زمینه های جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم بیش از پیش فراهم می شود.

4- و در آخر باید خاطرنشان کرد نمایشگاه اکسپو حرکتی قابل تحسین در جهت رونق کسب و کار و جذب سرمایه است. باید مراقب بود در این مسیر از موانع پیش رو و دردسرها و مشکلاتی که به طور طبیعی رهزن هستند، ناامید نشده و از توسعه کمی و کیفی این نمایشگاه غفلت نکنیم. معرفی جوانان و پیشکسوتان با انگیزه ایرانی و اختراعات و کسب و کارهای دانش بنیان به دنیا – و به خصوص دنیای اسلام- در کنار امنیت و ثبات سیاسی کشور و جذابیت سودآوری آن در مقایسه با کشورهای پیشرفته، پای بسیاری از سرمایه گذاران را بیش از پیش به ایران عزیز باز خواهد نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود