Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:26:31 GMT

مجوز مدارس طبیعت استان یزد لغو شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۰۸۱۵

مجوز مدارس طبیعت استان یزد لغو شده است

رئیس اداره آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: یک مدرسه طبیعت در استان با نام «گندمک» از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز داشت و در شهر یزد فعالیت داشت که تعطیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، چندی پیش رییس سازمان محیط زیست در رابطه با تعطیلی مدارس طبیعت گفت: این مدارس غیرقانونی بودند و هیچ مجوز رسمی نداشتند، همچنین طبق فتوا مراجع هم این مدارس غیرشرعی هستند، مراجع تشخیص دادند در این مدارس ایدئولوژی‌های غیرشرعی ترویج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده بود: همچنین وزارت اطلاعات به ما اعلام کرد افرادی که بنیان‌گذار مدارس طبیعت بودند، عضو حذب توده هستند و صلاحیت هیچگونه فعالیت را ندارند.

نرگس کریمیان، در خصوص مدارس طبیعت در استان یزد گفت: یک مدرسه طبیعت در استان با نام «گندمک» از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز داشت و در شهر یزد فعالیت داشت که تعطیل شده است و مدرسه دیگری که در بافق فعالیت می‌کرد از نهاد دیگری مجوز داشته که طبق شنیده‌ها آن هم تعطیل شده است.

وی ادامه داد: مجوز مدارس طبیعت لغو شده است و کلا این مدارس از حیطه وظایف سازمان محیط زیست خارج شده و زیر نظر این سازمان دیگر نیستند و برنامه‌ای نیز برای فعالیت مجدد آنها و یا نهادی برای صدور مجوز برای آنها هنوز مشخص نشده است.

رئیس اداره آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد عنوان کرد: با توجه به زندگی آپارتمانی، مدارس طبیعت با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با طبیعت، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان در عرصه محیط زیست، ارتباط با محیط طبیعی و بازی در طبیعت راه اندازی شده بود و فرزندان از سه تا 14 سال می‌توانستند در آن حضور پیدا کنند.

کریمیان با اشاره به سخنان کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در خصوص این مدارس گفت: قبل از رسانه‌ای شدن این سخنان، دستور تعطیلی مدارس طبیعت ابلاغ شده بود و مجوز آنها باطل شد و پس از آن همه این مدارس تعطیل شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم