Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش ۱۵ درصدی حجم صادرات صنایع کوچک کشور، رفع ایرادات شورای نگهبان درباره صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، مرز خسروی آماده پذیرایی از زائران اربعین، مبلغ تراکنش خودپردازها به ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (شانزدهم شهریورماه) به شرح زیر است:

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان/افزایش قیمت رسمی یورو و پوند

امروز (شنبه 16 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار 414 هزار و 200 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1504 دلار، سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 118 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 84 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 98 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 314 هزار تومان و سکه یک گرمی 909 هزار تومان مبادله می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش امروز (16 شهریور) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 470 تومان، یورو 12 هزار و 600 تومان، پوند 14 هزار و 203 هزار تومان، دلار استرالیا 7856 تومان، دلار کانادا 8714 تومان، یوان چین1615 تومان، لیر ترکیه 1051 تومان ارزشگذاری شده است.

 

این در حالی است که هر گرم طلای 18 عیار (پنجشنبه 14 شهریور) 416 هزار و 684 تومان ارزشگذاری شده و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1546 دلار بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 120 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 60 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 80 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 2990 هزار تومان و سکه یک گرمی 920 هزار تومان بود.

 

همچنین (پنجشنبه 14 شهریور) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 410 تومان، یورو 12 هزار و 550 تومان، پوند 13 هزار و 950 تومان، درهم امارات 3145 تومان، لیر ترکیه 2035 تومان، یوان چین 1604 تومان، دلار کانادا 8583 تومان، دلار استرالیا 7768 تومان ارزشگذاری شده بود.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (16 شهریور) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۳ ارز مانند یورو و پوند نسبت به پنج‌شنبه گذشته افزایش و قیمت ۱۵ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ دلار و ۸ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

ضمانت پوشش ریسک معاملات تهاتری ایجاد شد

افروز بهرامی از ورود این صندوق برای پوشش ریسک معاملات تهاتری خبر داد و این معاملات را راهکاری مناسب برای مقابله با محدودیت‌های بانکی عنوان کرد و افزود: معاملات تهاتری راهکاری مناسب در شرایط تحریم است و برای اینکه بتوانیم به طور عملی محدودیت‌‎های بانکی را پوشش دهیم، صندوق ضمانت صادرات پوشش ریسک این نوع از معاملات را برعهده گرفته است.

 

رییس صندوق ضمانت صادرات ایران توضیح داد: معاملات تهاتری ریسک‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و اگر قرار باشد قراردادی به شکل اعتباری و مدت‌دار بین طرف ایرانی با خارجی بسته شود، تنها نهادی که صلاحیت و تخصص لازم را برای ورود به قرارداد و بیمه آن را دارد، صندوق ضمانت صادرات است.

 

حجم صادرات صنایع کوچک کشور ۱۵ درصد افزایش یافت

«محسن صالحی نیا» از افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالاهای تولیدی در بخش صنایع کوچک به کشورهای خارجی در سال‌ جاری خبر داد و گفت: امروز تولید ما در بازار داخلی و خارجی از اقبال خوبی برخوردار است و بعید به‌نظر می‌رسد که دیگر مشکل فروش داشته باشیم، بلکه بیشتر مشکلات مربوط به تأمین مواد اولیه و نقدینگی برای گردش کار است.

 

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: تلاش مضاعف همه کسانی که در بخش‌های سیاست گذاری و قانون گذاری حضور دارند در سال رونق تولید می‌تواند عامل افزایش اعتماد، مشارکت و انگیزه واحدهای تولیدی، صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی شود.

 

صالحی‌نیا در ادامه اظهار داشت: بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در ۸۴۰ شهرک‌ و ناحیه‌ صنعتی کشور مستقر هستند و در این میان ۲۱ درصد آن‌ها به علت‌های گوناگون راکد شدند.

 

وی بحث سرمایه در گردش، نبود فنآوری مورد نیاز، تأمین مواد اولیه، بازار فروش و اختلاف بهره‌برداران را از جمله علت‌های این میزان رکود برشمرد و عنوان کرد: به‌روز رسانی شرایط واحدهای راکد و فعال کردن آن‌ها جزء اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

رفع ایرادات شورای نگهبان درباره صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

«غلامرضا سلیمانی امیری» مجمع سالیانه نهاد ناظر سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود: دولت با تامین بار مالی این لایحه موافقت کرده و به شرکت‌های بیمه، مجوزهای کافی برای پوشش گروهی حوادث طبیعی اعطا کرده است.

 

گسترش پوشش‌های بیمه‌ای برای جبران حوادث فاجعه آمیز از طرق مختلف از جمله پیگیری و راه‌اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، ارائه پوشش‌های اتکایی مورد نیاز بازار بیمه کشور، تدوین آیین‌نامه‌های لازم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه، زمینه‌سازی حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها از مهمترین سیاست ها و برنامه های بیمه مرکزی به شمار می رود.

 

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: برای توسعه صنعت بیمه ارتقای نقش نهادهای تخصصی و صنفی از قبیل سندیکای بیمه گران، انجمن های صنفی فعالان صنعت بیمه و نهادهای حرفه‌ای ذیربط در دستور کار نهاد ناظر قرار گرفته است.

 

رئیس شورای عالی بیمه گفت: با وجود فاصله ضریب نفوذ بیمه کشور با استانداردهای جهانی، ایران دراین شاخص رتبه اول منطقه را در اختیار دارد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه سخنان خود از ضریب خسارت ۸۹ درصدی در صنعت بیمه کشور یاد کرد و گفت: برای حفظ توانگری شرکت‌ها و افزایش میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران این میزان خسارت بیمه در کشور قابل قبول نیست و باید به گونه ای عمل کرد که این آمار به ۷۵ درصد برسد.

 

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود از ارائه پوشش‌های ۴۴۰ میلیارد دلاری توسط شرکت‌های بیمه خبر داد و گفت این میزان تعهد در صنعت بیمه کار بی‌نظیری است و قطعا اگر تحریم‌ها نبود دنبال گسترش بیمه‌های اتکایی در کشور بودیم.

 

مرز خسروی از ساعت ۷ تا ۱۹ آماده پذیرایی از زائران اربعین/ قیمت بلیط اتوبوس در ایام اربعین گران نمی‌شود

عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه در سال گذشته ۳ پایانه مرزی مهران، چزابه و شلمچه آماده پذیرایی از زائران اربعین بود، گفت:  تمامی زیرساخت‌های مرز خسروی آماده شده و زائران می‌توانند از ۷ صبح تا ۷ بعدازظهر از این پایانه مرزی استفاده کنند. امسال توانستیم تمامی زیرساخت‌های پایانه مرزی خسروی را آماده کنیم؛ بنابراین در اربعین ۹۸ تعداد پایانه‌های مرزی برای مراسم پیاده‌روی اربعین به ۴ پایانه افزایش یافت.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ و نیم میلیون نفر از ۴ پایانه مرزی برای سفر به کربلا و نجف در اربعین استفاده کنند، گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمامی زیرساخت‌های پایانه خسروی را آماده کرده و زائران می‌توانند از ۷ صبح تا ۷ بعدازظهر از این مرز استفاده کنند، اما سایر پایانه‌ها ۲۴ ساعته آماده تردد برای زائران است.

 

حسن‌نیا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از مرز خسروی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر، از مرز مهران ۱ میلیون نفر و مابقی زائران از مرز‌های شلمچه و چزابه عبور کنند، توضیح داد: تمامی زیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی و گیت‌های ورودی و خروجی جهت تردد زائران آماده شده و امیدواریم امسال زائران برای عبور و تردد با مشکل مواجه نشوند.

 

تکمیل هزار میلیارد میلیارد تومان پروژه برقی تا ۱۸ ماه آینده/ تلفات شبکه انتقال برق استان تهران به دو درصد رسید

غلامرضا خوش‌خلق با تاکید بر اینکه تلفات شبکه انتقال برق استان تهران به حدود دو درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: این میزان تلفات برابر با استانداردهای جهانی و تلفات شبکه انتقال در کشورهای پیشرفته است.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه مشکلی در بخش تلفات شبکه انتقال برق نداریم، ادامه داد: پیک تابستان سه استان تهران، البرز و قم در حوزه مسئولیت این شرکت به 11 هزار مگاوات رسیده بود که با تدابیر صورت گرفته توانسته‌ایم اوج مصرف امسال را با کمترین میزان حوادث شبکه و خاموشی سپری کنیم.


مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه برق مرز جغرافیایی ندارد و شبکه آن به هم پیوسته است از این رو اقدامات صورت گرفته در هر بخش تاثیر خود را در تمام شبکه نشان خواهد داد. بر این اساس در سه استان تهران، البرز و قم حدود یک هزار میلیارد تومان پروژه برقی در دست اجرا است و درصددیم این حجم از پروژه تا 18 ماه آینده به نتیجه برسد.

 

مبلغ تراکنش خودپردازها به ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال رسید

اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش مبلغ تراکنش ابزارهای پرداخت شبکه بانکی را به تفکیک تا پایان خردادماه ۹۸ اعلام کرد؛ در این گزارش عملکرد سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش‌های خودپرداز و پایانه شعبه استان‌های کشور منتشر شده که بر اساس آن، بالغ بر یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون و  ۹۱۲ هزار تراکنش در شبکه خودپردازهای سیستم بانکی تا پایان سه ماهه اول سال جاری انجام شده که مبلغ آن‌ها بالغ بر ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال بوده است.

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه سال جاری بالغ بر ۵۷ هزار و ۵۲ دستگاه خودپرداز از سوی شبکه بانکی راه‌اندازی و فعالیت داشته است که شهروندان با استفاده از خودپردازها در سه ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۹۱۲ هزار تراکنش انجام دادند؛ آمارها نشان می‌دهد که مجموع مبلغ تراکنش‌های خودپردازهای فعال در فصل بهار سال جاری به ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال رسیده است که بررسی میزان فراوانی استانی این گزارش حاکی از آن است که بیشترین مبلغ تراکنش‌ها به ترتیب به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان اختصاص داشته است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیرخوارگان حسینی ماه محرم محرم همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع مسجد عزاداری محرم عزاداری امام حسین ع مجلس اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است