Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@00:26:10 GMT

نقص امنیتی ۶۰۰ هزار جی پی اس ردگیری کودکان

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۱۰۳۴

نقص امنیتی ۶۰۰ هزار جی پی اس ردگیری کودکان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، بسیاری از والدین امیدوارند که با استفاده از دستگاه‌های کوچک ردگیر جی پی اس، بتوانند امنیت بچه‌های خود را تضمین کنند، اما یافته‌های شرکت Avast نشان می‌دهد این تصور صحیح نیست و صدها هزار دستگاه ردگیر مذکور آسیب پذیری‌های امنیتی قابل توجهی دارند.

بررسی‌هایی که Avast بر روی ردگیرهای جی پی اس مختلف خریداری شده از سایت آمازون و برخی سایت‌های دیگر انجام داده، حاکیست که داده‌های جمع آوری شده توسط این ابزار بر روی اینترنت و بر روی سرویس‌های کلود مختلفی ذخیره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، اطلاعات آنی مربوط به موقعیت مکانی بچه‌ها در وب ذخیره می‌شود و هکرها در صورت دسترسی به اطلاعات مذکور به سادگی می‌توانند از آنها سوءاستفاده کنند.

Avast اعلام کرده ۲۹ مدل دستگاه ردگیری جی پی اس که توسط شرکت چینی Shenzhen i۳۶۵ و برخی شرکت‌های دیگر فروخته می‌شوند، چنین مشکلی دارند و اپلیکیشن‌های تلفن همراه این دستگاه‌ها هم دارای آسیب پذیری هایی قابل سواستفاده به منظور سرقت اطلاعات هستند.

از سوی دیگر کلمه عبور پیش فرض تمامی این دستگاه‌ها هم ۱۲۳۴۵۶ بوده و در صورت عدم تغییر این کلمات باز هم هکرها امکان سواستفاده را دارند. دسترسی به میکروفون گوشی و موقعیت مکانی به صورت آنی، از جمله دیگر مشکلات دستگاه‌های یادشده است.

کد خبر 4713380

منبع: مهر

کلیدواژه: کودکان امنیت اطلاعات چین نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات گوگل هوشمندسازی تحقیقات علمی موبایل شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ناسا گوشی هوشمند محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در سواحل یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند