Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد روز شنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی شهرستان سرپل ذهاب افزود:در جریان سیل امسال ۱۶۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید که کار تعمیرتمامی واحدهای تعمیری پایان یافته و عملیات ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده نیز تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه در جریان سیل امسال، عملکرد موفقی در انجام اقدام های پیشگیرانه داشت که باعث شد خسارات خیلی کمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور گفت: روند بررسی بازسازی واحدهای سیل زده استان کرمانشاه نیز در دستور کار قرارگرفت که در بحث بازسازی مناطق سیل زده برابر برنامه اعلام زمانبندی، اقدام شد.
جمالی نژاد گفت: بازسازی مناطق زلزله زده نیز با مشارکت خود مردم انجام گرفته و یک کارجمعی بود که به خوبی اقدام شده و بخصو در بخش روستایی فرصت سازی شده و باعث مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها شده است.
او اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که هیچ خانواده ای در کانکس زندگی نکند و بنیاد مسکن برای مستاجران نیز از تمام گزینه های حمایتی دولت  استفاده کند.

اوی ادامه داد: اعتبار لازم برای روستاهایی که طرح هادی در آن ها قبلا انجام شده و در اثر سیل و یا زلزله تخریب شده نیز اختصاص خواهد یافت و یک اعتبار مجزا نیز در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد تا در جهت بازسازی زیرساخت های روستاهای نیازمند هزینه شود. 

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه نیز گفت:کل واحدهای احداثی استان کرمانشاه ۴۰ هزار واحد بود که از این تعداد ۲۸ هزار واحد روستایی و ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری بوده است.

فرهاد فقیهی، با بیان اینکه سرپل ذهاب دارای هشت هزار و ۳۰۰ واحد روستایی بوده، افزود: نوسازی و بازسازی برخی از واحدهای روستایی در جریان فرصت سازی برای مقاوم سازی واحدها است که عملیات ساخت تعدادی از آنها در دست اقدام است.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: ۹ هزار واحد مسکونی شهری نیز در دست ساخت است که برخی از واحدها افزایش ارتفاع داشته است و به همین علت ساخت آن ها زمانبر شده است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۷۳۹۹/۳۰۱۲/‏۸۰۶۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب مناطق سیل زده بازسازی منازل مسکونی زلزله کرمانشاه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان