Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبر انلاین  دکتر حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در شورای قضایی استان با اشاره به شروع تحولات در قوه قضائیه بر اساس سند تحول گفت: با توجه به شناخت کامل آیت‌الله رئیسی که ناشی از حضور ایشان در بخش‌های مختلف مدیریتی قوه قضائیه است این تحولات می‌تواند نفس تازه‌ای در قوه بدمد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی بر اساس شناخت کامل از استان تصریح کرد: در جلسات متعدد با مدیران دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و اطلاعاتی استان البرز گزارشی از شرح اقدامات، وظایف، مسئولیت‌ها و تعاملات آن‌ها با دادگستری را دریافت کرده‌ایم تا با استفاده از اطلاعات پیشین بتوانیم اقدامات آتی دادگستری استان را برنامه‌ریزی و پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: استان البرز به دلیل تنوع قومیتی، قرار داشتن در مسیر تردد چندین استان و مجاورت با پایتخت، شرایط ویژه‌ای دارد و در سال‌های اخیر روند مهاجرت از دیگر استان‌ها به البرز رشد زیادی داشته که این شرایط ایجاب می‌کند مسئولان برنامه‌های ویژه‌ای را برای استان البرز تدارک ببینند.

دکتر فاضلی هریکندی در ادامه با تبیین اقدامات انجام شده در دادگستری استان البرز گفت: متناظر اقدامات رئیس قوه قضائیه اعم از حضور در واحدهای قضایی به منظور آشنایی با مشکلات و مذاکره با همکاران قضایی و مدیران، جلسات متعدد با اقشار و اصناف و حضور در بین مردم انجام شده است که کلیه بازخوردها و اطلاعات این اقدامات جمع آوری شده و در قالب گزارش صد روزه اقدامات دادگستری استان به همراه وضعیت موجود، نیازهای شناسایی شده برای اجرای سند تحول قضایی در استان را به محضر آیت‌الله رئیسی تقدیم خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه از زمان تاسیس استان البرز هیچ رئیس قوه قضائیه‌ای به این استان سفر نداشته‌اند پیگیر تحقق سفر آیت‌الله رئیسی هستیم تا مسائل و مشکلات استان را از نزدیک به ایشان انتقال دهیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اهمیت و ضرورت شورای قضایی استان تصریح کرد: این شورا به منظور وحدت و هماهنگی بین مسئولان دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه ایجاد شده تا همصدا سیاست‌های مشترکی را در استان‌ها اجرایی کنند که با تدوام منظم جلسات شورا امیدواریم بتوانیم سند تحول قضایی را به صورت کامل در استان اجرایی کنیم.

وی افزود: سند تحول قوه قضائیه دارای چندین محور است که برای سال‌ها قوه قضائیه با به عنوان مشکلات عمده با آن‌ها درگیر بوده و موضوعاتی از قبیل افزایش ورودی، اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری، تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد را شامل می‌شود و  پیرو منویات مقام معظم رهبری این سند به سرعت وارد فاز عملیاتی شده است؛ مثلا در معضل افزایش ورودی پرونده‌ها بخشنامه رئیس محترم قوه در خصوص ارجاع پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش به شوراهای اختلاف صادر شد؛ در زمینه کاهش جمعیت کیفری در جلسه‌ای که آیت‌الله رئیسی با روسای دادگستری‌ها داشتند دستور دادند با تشکیل کمیسیون عفو، استان‌ها لیست افراد واجد شرایط عفو را به قوه قضائیه ارسال کنند که در این خصوص حرکتی جهادی در کمیسیون عفو دادگستری استان البرز انجام شد و در مدت زمان کوتاهی پرونده تک تک زندانیان مورد بررسی قرار گرفت و ۱۰۵۸ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که اسامی ارسال شد.

دکتر فاضلی هریکندی مبارزه با فساد را یکی دیگر از اولویت‌های قوه قضائیه در راستای اجرای سند تحول قضایی  عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه بنابر دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبارز با هر نوع فساد را بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی یا وابستگی با قاطعیت آغاز کرده است و همانطور که رئیس قوه قضائیه فرمودند باید در کنار مبارزه با فساد با بسترهای فسادزا هم به عنوان علت برخورد کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه تکریم ارباب رجوع و حفظ ارزش‌های انسانی نیز دستورالعمل مدونی توسط رئیس محترم قوه قضائیه ارسال شده است و روسای کل دادگستری‌ها موظف هستند در پایان هر فصل گزارش اقدامات خود را ارسال کنند که بیانگر رویکرد پیگیری پس از ابلاغ دستورالعمل‌ها است.

در این نشست که نخستین جلسه شورای قضایی استان پس از انتصاب رئیس کل جدید بود هر یک از دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه شامل اداره کل بازرسی، اداره کل پزشکی قانونی، اداره کل تعزیزات حکومتی، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی، اداره کل ثبت اسناد و املاک و سازمان قضایی نیروهای مسلح گزارشی از اقدامات خود را ارائه کردند.

کد خبر 1297375

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محرم ایالات متحده آمریکا سینمای ایران امام حسین ع عزاداری باشگاه استقلال ایران و آمریکا لیگ برتر نوزدهم خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور رسیدگی به درخواست‌های ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس را صادر کرد.

در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه به منظور شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور مسئولان قضایی، قضات و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه برگزار شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید، مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و قضایی از جمله «تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام، تخفیف مجازات، بهره‌مندی از عفو و آزادی مشروط و پذیرش اعاده دادرسی» با مسئولان مربوطه مطرح کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار مردمی اظهار کرد: عمل به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم دیدار بدون واسطه با متن مردم به شکل‌های مختلف و اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در خصوص تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم از مهمترین اهداف برگزاری میز خدمت دستگاه قضایی در میعادگاه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان هرمزگان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: در جریان برگزاری دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای قضایی استان در مسجد جامع بندرعباس، با شنیدن مطالبات مراجعین، به منظور رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با دیدار مردمی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس، رؤسا و دادستان‌ها در اقصی نقاط استان نیز ضمن برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه به مطالبات مردم رسیدگی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه