Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات اصلی مردم و مسئولان استان اردبیل تدریس زبان ترکی در مدارس است، گفت: مسئولان این استان بویژه تشکل‌های مردم‌نهاد پیگیر تدریس دستور زبان ترکی در مدارس هستند و ما نیز این امر را با جدیت دنبال کرده و به نتیجه می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیف بدری روز شنبه در همایش پاکبانان محرم در مجتمع فرهنگی و هنری اردبیل افزود: اصل ۱۵ قانون اساسی سالیان سال است بلاتکلیف مانده و اجرا نشده و امسال اجرای آن با آموزش زبان ترکی آذری در مدارس کلید می‌خورد.

بدری اضافه‌ کرد: کتاب‌های آموزشی ترکی آذری به تحریر درآمده و برای تایید به مرکز تحقیقات و پژوهش مجلس ارسال شده‌ است.

وی بیان کرد: در دانشگاه‌ها هم باید زبان ترکی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دانشجویان غیربومی هم می‌توانند برای آشنایی بیشتر با این زبان، کلاس‌های آموزشی را با همکاری دانشگاه‌ها طی کنند.

این نماینده مجلس در ادامه سخنانش درباره همایش پاکبانان محرم گفت: از سال ۹۴ تشکل مردم نهاد پاکبانان محرم در اردبیل شروع بکار کرده که با جلب مشارکت جوانان بسیار کارساز شده‌ است.

بدری گفت: در همه زمینه‌ها باید به جوانان اعتماد کرد و مسئولیت را به آنها سپرد تا انگیزه و امید آنها برای آینده خود بیشتر شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

موسوی خطیر با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، گفت: نخستین اقدام برای این منظور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شواهد نشان‌دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر می‌کند و از اضطراب آنها می‌کاهد، افزود: یکی از راهبرد‌های موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیشتر کردن تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با هوشمند کردن آزمون‌های سراسری، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد