Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:16:57 GMT

هر لحظه باید از کربلا درس گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۱۸۶۶

هر لحظه باید از کربلا درس گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفتگو ویژه ماه محرم در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنتن رادیو گفت وگو پخش شد.

حجت الاسلام ارزانی در برنامه صبح و گفتگو بیان کرد: اگرچه حدود ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا گذشته اما به تعبیر نورانی معصوم (ع)، «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر روز عاشورا و هر هم می‌تواند کربلا باشد؛ بدین مفهوم که هر لحظه و هر روز باید از کربلا درس گرفت و مراقب بود تا کربلا در زمان ما تکرار نشود، چرا که لشکر کفر همیشه در مقابل لشکر اسلام بوده و این دو جناح همیشه مقابل یکدیگر قرار دارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: ممکن است صحنه کربلا برای ما نیز تکرار شود، لذا باید دقت کنیم که سرنوشت ما در زمره صفحات زیبا و سفید تاریخ رقم بخورد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: عده‌ای در کربلا به خاطر اندک مال دنیا مقابل امام حسین (ع) ایستادند و با او جنگیدند تا حدی که ما برای نقل آن هم احساس شرم کرده و گریه می‌کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با ابراز اینکه انسان در هر لحظه باید ایمان خود را قوی‌تر کند، گفت: محک انتخاب و سنجش ایمان انسان در سه عرصه فردی، خانوادگی و اجتماع است و اگر امروز کشور ایران در مقابل تحریم‌ها و نابسامانی‌ها شعار امام حسین (ع) و قرآن را سر می‌دهد نشانه این است که ما راه درست را انتخاب کرده ایم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: امام حسین (ع) تمام ایمانش را با عمل مخلصانه قرین کرد و فقط برای رضای خداوند وارد میدان شد.

کد خبر 4713548

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام ارزانی عاشورا کربلا رادیو گفتگو عاشورا امام حسین ع کربلا کنفرانس بین المللی معرفی کتاب ماه محرم فعالیت های قرآنی امام موسی صدر شبکه چهار سیما پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی علوم انسانی اسلامی رادیو گفتگو آیت الله جوادی آملی نشست علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات یکی از ایستگاه‌هایی است که برای نظام، مردم و کشور عزیزمان ایران است. وقتی به این ایستگاه می رسیم وارد یک مرحله جدیدی می‌شویم که سرنوشت آن مرحله با دستان مردم کشور اسلامی ما رقم می‌خورد لذا نمی‌توانیم اهمیت و ضرورت هیچ انتخاباتی را کم ببینیم یا کم بشماریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: همه انتخابات کشور ما به نوعی در سرنوشت کشور، انقلاب، نظام و حتی شهر و روستای ما تأثیرگذار هستند به همین دلیل هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ فکری و منطقی آنگونه که بزرگان ما فرمودند تمام انتخابات‌ها تأثیرگذار و سرنوشت ساز هستند.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه از خوزستان هستیم، تصریح کرد: بنده به نوبه خودم به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از همه مردم خوب در این ۲ حوزه انتخابیه دعوت می‌کنم تا حضور چشمگیر و مؤثری در انتخابات دور دوم داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: گاهی اگر انتخابات‌های دور دوم، با حضور خوب مردم همراه نباشد ممکن است نتیجه آن نیز مَد نظر مردم نباشد.

منادی ادامه داد: هدف از انتخابات، کشف نظر مردم در اداره کشور، شهر، استان، قانون گذاری و نظارت است لذا وقتی بخواهیم نظر مردم را به خوبی در انتخابات‌ها متوجه شویم باید مشارکت مردم هم متناسب با آن عرصه باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم کار و جهاد اولی که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جمعه آینده نیز با حضور مردم به خوبی برگزار شود، بتوانیم با سربلندی این مرحله را هم پشت سر بگذاریم و انتخابات آرام، قانون‌مند و در عین حال پرشور را داشته باشیم تا در رشد و توسعه شهر، استان و کشور عزیزمان اثرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: ان شاءلله مردم در این بخش نیز حضور پیدا کنند و نظر خود را بیان کنند چرا که پشتوانه‌ای که برای نماینده خود ایجاد می‌کنند قطعاً در ادامه کار و پیشبرد کارها تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از ۳ نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6096925

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی