Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقات بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال «مهر محرم»، پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در انتهای این نشست از پوستر این رویداد رسانه‌ای رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، رئیس شورای سیاست‌گذاری این سوگواره گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که رقبای ما در عرصه فرهنگ از ابزار هنر در قالب‌های مختلف به مقابله با ما می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای اینکه بتوانیم به ماندگاری برسیم از همین ابزار استفاده می‌کنیم. در عصری زندگی می‌کنیم که تریبون‌های زیادی در حال تبلیغ این هستند که دین با هنر و داده‌های تکنولوژی و آزادی و علم سازگار نیست. قالب‌هایی مثل سوگواره مهر محرم بهترین قالب‌هایی است که در برابر این رویکرد می‌تواند اتفاق بیافتد.

او ادامه داد: اهداف این سوگواره شامل، شبکه‌سازی ملی و بین‌المللی به صورت غیررسمی، فرهنگ‌سازی و ترکیب پیوند بین دین، هنر و رسانه است، هدف توانمندسازی با برگزاری نمایشگاه و نقد و بررسی آثار، شناسایی و استفاده حداکثری از آثار ملی و بین‌المللی، داشتن ماهیت مردمی و استفاده از ظرفیت برترین اساتید است.

او بیان کرد: جامعه هدف ما هنرمندان عکاس و فیلمساز، تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی، متخصصان حوزه برنامه‌نویسی و آی‌تی و علاقه مندان به فرهنگ و هنر رسانه عاشورایی است.

در ادامه این نشست محمد صادق افراسیابی، معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: باید به سمت ایجاد پویش و نهضت تولید محتوا برویم؛ البته جشنواره‌ها و سوگواره‌ها برای حمایت از این پویش‌ها به وجود آمده است. امسال ابعاد مختلف این سوگواره را تبین کردیم و کسانی که در سوگواره شرکت می‌کنند می‌دانند که چه موضوعاتی مدنظر است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در این زمینه اظهار کرد: ۱۰ هزار ملیارد تومان در دو سال گذشته پهنای باند به مردم فروخته شده است که متاسفانه سهم کمی به تولیدکنندگان محتوا اختصاص داده می‌شود اما برنامه مرکز فناوری دیجیتال وزرات فرهنگ و ارشاد تلاش می‌کند آن را افزایش دهد.

افراسیابی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و نقش بی‌بدیل رسانه‌ها و همچنین کتاب و کتابخوانی در برگزاری این جشنواره ، گفت: تلاش ما این است که میان ناشران دیجیتال و مکتوب از طریق این رویداد بین المللی یک ارتباط عمیق برقرار شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: ‌بدون شک با فرهنگ سازی و آموزش و همچنین پرداختن به موضوع کسب و کارهای دیجیتال می توان زمینه انعقاد قراردادهای مختلف را فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، موضوعات این جشنواره شامل: آیین‌ها و نمادهای عاشورایی از جمله اربعین حسینی و نماز ظهر عاشورا، امام حسین(ع) و انسانیت، امام حسین(ع) و امت اسلامی، مودت و محبت نسبت به اهل بیت (ع)، مقاومت و صبر عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق هشتگ‌های مهر محرم، مهر حسینی، حب الحسین یجمعنا، حب المحرم یرفعنا در فضای مجازی داخلی و خارجی با بارگذاری محتوا که شامل: فیلم، عکس و موشن‌گرافی است شرکت کنند؛ کسانی که اینستاگرام محتوای خود را بارگذاری می‌کنند باید در سایت سوگواره هم نام‌نویسی کنند. همچنین این سوگواره بخش داوری مردمی آنلاین هم دارد. 

آخرین مهلت ارسال اثر ۳۰ آبان ۹۸ است و مراسم اختتامیه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رسانه های دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس