Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی پیرامون برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی گفت: ویژه برنامه شب تاسوعا یک‌شنبه ۱۷ شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش میزان وی با بیان اینکه شروع این ویژه برنامه با قرائت زیارت‌های امین الله همراه خواهد بود، افزود: حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی در «حرم مطهر امام رضا (ع)» به ایراد سخنرانی می‎پردازد و در ادامه مداحان به روضه‌خوانی و مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی بجستانی، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی امیرعارف از برنامه‌های بعد از اذان صبح روز تاسوعا تا ساعت ۶ می‌باشد.

وی در توضیح بخش دوم برنامه‌های عزاداری روز تاسوعا اظهار کرد: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری از ساعت ۹ صبح با مرثیه‌سرایی امیر عارف، محمد گلابگیر و اسماعیلی آغاز می‌شود و در این مراسم آیت الله محسن کازرونی به سخنرانی می‌پردازد.

***مراسم شب عاشورا

شریعتی‌نژاد پیرامون ویژه برنامه شب عاشورا حسینی اظهار کرد: دو‌شنبه ۱۸ شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء رواق امام خمینی (ع) میزبان عزاداران حسینی است و در این برنامه محمد باقر فرزانه به ایراد سخنرانی و امیرعارف به روضه‏ خوانی و مرثیه ‏سرایی خواهند پرداخت.

***خطبه‌خوانی شب عاشورا

وی ابراز کرد: در شب عاشورای حسینی، چون سال‌های گذشته مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی با حضور خادمان، مسئولان استانی، مدیران آستان قدس، مسئولان کشور و تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد که پس از قرائت خطبه توسط حجت الاسلام اسلامی‌فر، آقایان علی ملائکه و رضا قانع، به مدیحه‌سرایی می‎پردازند.

شریعتی‌نژاد اظهار کرد: در شب عاشورای حسینی با تأسی به سیره حضرت سیدالشهدا (ع)، ساعت ۲۲:۳۰ مراسم قرآن‌خوانی با حضور قاریان کشوری برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه‌های روز عاشورا عنوان کرد: این مراسم بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا برگزار و در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی بجستانی سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز عاشورا نیز با مدیحه سرایی مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و در این مراسم نیز آیت الله سیداحمد علم الهدی به سخنرانی و مقتل خوانی می‎پردازد.

***قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل با صد سلام پس از نماز ظهر و عصر از دیگر برنامه‎های عزاداری روز عاشورا در حرم مطهر رضوی است.

وی خاطرنشان کرد: در شام غریبان سید الشهدا (ع) طبق سنت هرساله ویژه برنامه شام غریبان با حضور خدام از چهارراه شهدا آغاز و پس از طی مسیر و تشرف به حرم امام رضا (ع) مراسم عزاداری باشکوهی در صحن انقلاب اسلامی اقامه می‏‌شود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری معاون بین‌الملل و رئیس دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در نشست برخط آستان‌های مقدس ایران اسلامی با موضوع هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با بیان اینکه سند محتوایی ۲۰ نوع برنامه‌ای که آستان قدس رضوی در حرم و خارج از حرم در دهه کرامت برگزار می‌کند، برای عتبات ارسال شده است، گفت: تأکید ما بر برنامه‌های شاخص و مهمی است که انتظار می‌رود بقاع متبرکه در آن مشارکت داشته باشند و در اسرع وقت برای دبیرخانه ارسال کنند تا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این برنامه‌ها انجام شود.

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، ضمن در این نشست با اشاره به اهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گفت: سابقه نداشته است که نتایج و دستاورد‌های مقدس در موضوعی با محوریت آستان قدس رضوی به صورت همگام و مشترک و یکپارچه انجام شود.

طالبی با بیان اینکه آستان قدس رضوی قبل از این نشست، بسته محتوایی خود شامل شعار محوری، روزشمار، حدیث محوری و برنامه‌های شاخص این ایام را برای آستان‌های مقدس ارسال کرده بودافزود: در این نشست، آستان‌های مقدس و اعضای این جلسه از برنامه‌های آستان قدس رضوی به طور کلی آگاهی پیدا کردند و برای هماهنگی بیشتر در این زمینه تبادل نظر کردند.

در این نشست همچنین، نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه برنامه‌های خود در دهه کرامت را تشریح و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری در این زمینه تأکید کردند.

در پایان این نشست، مقرر شد دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت را با همکاری و مشارکت بقاع متبرکه سراسر کشور انجام دهد.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)‌
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی