Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کمیته های فعال در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کمیته ورزش و جوانان بود که در طی یکسال گذشته کارهای مهمی را برای برگزاری رویدادها و فعالیت های ورزشی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقدادی اظهار کرد: نقش جامعه ورزشی در دفاع مقدس و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی نقشی غیرقابل انکار است و باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح ملی و استانی فعالیت های برجسته ای ذیل کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده که باید به آنها توجه شود ادامه داد: در طی یکسال گذشته بیش از یکصد رویداد ورزشی با نامگذاری کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده که در مسابقات ورزشی هم با تجلیل و تکریم خانواده های شهدا نام آنها گرامی داشته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: مسابقات بین المللی کشتی که به نام و یاد امام خمینی(ره) برگزار شد و دراین راستا تجلیل از دو خانواده ورزشکار رشته کشتی و برگزاری مسابقات در رشته های رزمی، انفرادی و گروهی از جمله فعالیت های در ذیل کنگره بوده است.

حقدادی اضافه کرد: افتتاح بیش از ۲۰ پروژه عمرانی با نامگذاری شهدای استان که عمده آنها سالن ورزشی روستای از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بزرگ کنگره شهدای استان محرومیت زدایی در نقاط کم برخوردار بوده که در طول این یکسال با شناسایی و جانمایی سعی شده امکانات به طور عادلانه توزیع شوند گفت: تجهیز ۱۷۶ خانه ورزشی و ۸ مرکز بهبود یافتگان اعتیاد به امکانات ورزشی از جمله هدایای شهدای ورزشکار استان به مردم بوده که برای اولین بار در سطح استان اتفاق افتاد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: تجلیل ویژه از خانواده معظم شهید سعید مسلمی که یکی از مربیان با اخلاق و ارزشمند بود و همواره یاد و نام ایشان در برنامه های ورزشی زنده است و امیدواریم رضایت این شهیدبزرگوار را از این اقدامات داشته باشیم.

حقدادی گفت: اطلاعات و آمار ۳۳۲ شهید ورزشکار در استان مرکزی جمع آوری و احصاء شده و کتابی تحت عنوان مدال های سرخ با حضور مقام عالی وزارت رونمایی شد و همچنین کتاب مدال آوران سرخ که مجموعه اشعار در وصف شهدای ورزشکار است انجام شده است.

وی ادامه داد: تهیه یادمان شهدای ورزشکار در مجموعه ورزشی ۵ مرداد نیز از دیگر اقدامات در ذیل اجلاسیه ورزشکاران است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: از بین شهدای ورزشکار استان ۳ شهید، محسن رضایی(تنها مسئول تربیت بدنی در سپاه و رشته پینگ پنگ)، شهید علی شمسی پور(نائب قهرمان پرتاب دیسک) و جعفر بیاتانی فعال در رشته کوهنوردی که در ساخت پناهگاه ها بسیار نقش داشتند انتخاب شدند که شاخص بودن آنها از دیدگاه ورزشی است.

وی با تاکید بر اینکه تبیین و تهیه محتوای آموزشی با محوریت ورزش از دیدگاه اسلام و ورزش از دیدگاه امام و رهبری از جمله فعالیت های مستمر در ذیل اجلاسیه است که بعد از اجلاسیه با قوت ادامه دار خواهد بود افزود: آن چیزی که مقام معظم رهبری از برگزاری کنگره ها انتظار دارند شکل گیری یک جریان جوشان در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است که این موضوع در کنگره شهدای استان و اجلاسیه های آن به خوبی دیده شده است.

حقدادی ادامه داد: مجموعه سپاه روح الله اقدامات قابل توجهی تاکنون انجام داده اند و امیدواریم در طی این مدت باقی مانده سایر مجموعه های استان به کمک بیایند.

وی ادامه داد: کنگره شهدا یک فرصت تکرار نشدنی برای استان مرکزی است و همه باید قدر بدانیم و موظف هستیم به طور شایسته ای نقشمان را ایفا کنیم و آنچه در توان داریم با کیفیت و کمیت خوبی انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجلاسیه ورزشکاران در روز ۲۴ شهریور ماه از ساعت ۱۶ در مجموعه ورزشی شهدای ۵ مرداد با حضور چهره ها و قهرمانان ورزشکار کشوری و جمعی از فرماندهان عالی دفاع مقدس با سخنرانی سردار قاسمی مشاور وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری "کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" آذربایجان غربی گفت: با رویکرد مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد شهید در نظر داریم تشکل‌های جامعه ایثارگری را تقویت کرده و افزایش دهیم و در حال حاضر پنج تشکل ایثارگری در استان فعال است.

 حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: آذربایجان غربی از استان‌های برجسته در انجام فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند.

وی از انجام تمهیدات برای برگزاری کنگره استانی شهدای غریب در اسارت آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهداست و تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، گفت: این کنگره با دستور رییس جمهور آغاز شده و در تمامی استان‌ها هم یادواره استانی تعریف و پیشتر در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند، افزود: وظیفه امروز ما در برابر شهدا، حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های شهیدان است تا در قیامت شرمنده آنان نشویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشیم.

"کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" قرار است در تیرماه سال جاری برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی