Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:50:21 GMT

چالش‌های پیش‌روی اصناف کرمان زیر ذره‌بین مدیران

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۲۸۹۲

چالش‌های پیش‌روی اصناف کرمان زیر ذره‌بین مدیران

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، محمدجواد فدائی در نشست بررسی مسائل اصناف افزود: اتحادیه‌های اصناف موظف هستند اطلاعات مورد نیاز اداره اماکن در مورد اصناف را در اختیار این اداره قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: در این نشست در مورد واحدهای بینایی‌سنجی نیز مقرر شد علاوه بر دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی، به عنوان یک صنف از مقررات مربوط به اصناف نیز تبعیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمان با اشاره به لزوم کنترل و نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌ها و جلوگیری از دخالت آنها در مسائل مربوط به پوست و زیبایی، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز باید جلسه‌ای را با حضور اصناف و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل داده و در مورد نحوه عملکرد داروخانه‌ها و عطاری‌ها توافقی تنظیم کنند.
فدائی اظهار داشت: تاسیسات گردشگری چنانچه در محل‌های با کاربری گردشگری احداث شود مشمول مقررات صنفی نخواهند بود و در خصوص این موارد، میراث فرهنگی و گردشگری برای صدور پروانه موظف به استعلام از اداره اماکن هستند و در صورت گزارش تخلف، برای برخورد باید کاملا با اداره اماکن همکاری و همچنین میراث فرهنگی و گردشگری بایستی در موارد مرتبط از دانشگاه علوم پزشکی استعلام و در موارد تخلف برای برخورد همکاری های لازم را معمول کند.
وی با بیان این مطلب که بر نظر رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا تاکید داریم و با کالای قاچاق باید از مرز تا مغازه برخورد شود، تاکید کرد: چنانچه تیم مبارزه با قاچاق کالا در مغازه ای با کالاهایی مواجه شوند که بنا به تشخیص تیم، قاچاق محسوب می شود، در مورد درست بودن تشخیص خود باید از اتحادیه مربوط به اصناف استعلام کنند.
وی اظهارداشت: در خصوص ضرایب مالیاتی مربوط به اصناف قرار شد در مورد واحدهایی که اظهارنامه داشته اند، اظهارنامه ملاک باشد و در مواردی که صحت میزان سود دریافتی صنف را تائید کند، نظرصمت ملاک عمل اداره مالیاتی باشد و در عین حال قرار شد از طریق استانداری پیگیری شود تا با حضور نمایندگان استان در کمیسیون مربوطه در مرکز، ضرایب مالیاتی اصلاح شود.
۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین تجلی، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید و مشارکت مردم عنوان شده است، ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی تجهیز شده است.

وی افزود: افرادی که علاقه مند سرمایه گذاری در این حوزه هستند می‌توانند به معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان مراجعه و ضمن دریافت فهرست بسته‌های سرمایه گذاری برحسب میزان سرمایه و علاقه خویش بسته مورد نظر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی بسته‌های سرمایه‌گذاری در این است که حجم بسته‌های سرمایه گذاری با دقت محاسبه گردیده است و همچنین مکان یابی و اینکه در چه منطقه‌ای از استان واقع شده است مشخص شده است.

تجلی، گفت: از دیگر ویژگی‌های بسته‌ها این است که نوع فعالیت گردشگری کاملاً مشخص و معین است.

کد خبر 6087968

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق