Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه نشست ستاد اربعین حسینی استان گیلان در فرمانداری آستارا با حضور مدیران کل برخی از دستگاه‌های اجرایی گیلان برگزار شد.

بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های برای خدمات رسانی به زورا حسینی

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در این نشست با اشاره به اینکه برای خدمت بهتر به زائران خارجی اربعین، از ظرفیت شهرستان تالش نیز استفاده خواهد شد، اظهار کرد: باید مشارکت خیران و شهروندان آستارا نیز جلب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسین مصطفی پور با بیان اینکه ظرف ۱۰ روز آینده نقاط ضعف و قوت خدمات رسانی به زائران جمع بندی و به ستاد اربعین آستارا ارائه می‌شود، افزود: انتظار می‌رود با تأمین منابع انسانی و تجهیزات لازم امیدواریم مشکلی برای ارائه خدمات به زائران حسینی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان آماده ارائه خدمات به زائران خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا و سایر شهرستان‌های استان گیلان است.

لزوم تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات به زائران اربعین

در ادامه این نشست فرماندار آستارا با اشاره به تشکیل و آمادگی کمیته‌های ستاد اربعین در این شهرستان مرزنشین، اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا پیشانی و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و زوار خارجی اربعین حسینی با امنیت کامل از این مرز به سلامت راهی کربلای معلی شده و از همین مسیر مرزی نیز راهی کشورهای خود خواهند شد.

حسن رستم زاد بر ضرورت رفع برخی مشکلات اعم از وجود دلالان مقابل پایانه مرزی آستارا و ایجاد یک صرافی در داخل این پایانه مرزی تاکید کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و شهرستان بخشی باید ظرفیت و توان خود را در زمینه امکانات بهداشتی و رفاهی به مرز آستارا اختصاص دهند.

برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و مذهبی در آستارا

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در ادامه این نشست بر آمادگی کامل امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا برای پذیرش زائران خارجی اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: نمایشگاه محصولات فرهنگی تولیدی جمهوری اسلامی ایران برای بازدید و خرید زائران خارجی اربعین در محل امامزادگان آستارا دایر می‌شود.

در این جلسه که با حضور مدیرکل مخابرات استان گیلان، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان، امام جمعه آستارا، نمایندگان هلال احمر، تبلیغات اسلامی، مرزبانی، نیروی دریایی ارتش، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صنعت، معدن و تجارت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، صدا و سیما، مدیر کل گمرک آستارا، معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، معاون درمان و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، در زمینه رفع مشکلات مربوط به تردد زائران خارجی اربعین حسینی بحث و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به فعالیت و همکاری با مسئولان شهرستان مرزی آستارا شدند.

همچنین در این جلسه بر ضرورت همکاری شرکت‌های حمل و نقل با سر کاروان‌های زوار خارجی، توزیع بروشور به زبان‌های آذری و روسی، افزایش پزشکان متخصص و آمبولانس در آستارا، آماده سازی و تجهیز بیمارستان آستارا و رفع کمبودهای آن، افزایش نیروهای گمرک آستارا، تقویت آب شرب شهری این شهرستان، رفع مشکل سوخت اتوبوس‌های حامل زائران خارجی، ایجاد قرار گاه رسانه‌ای در پایانه مرزی آستارا و رفع مشکل مربوط به رومینگ ناخواسته تلفن‌های همراه در مرز آستارا تاکید شد.

کد خبر 4713646

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری آستارا اربعین حسینی هفته دولت بوشهر ماه محرم قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی