Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکسازی ۲۳۰ پاتوق جدید مواد مخدر در تهران، هشدار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر، مردم به‌صورت مستقیم به متکدیان کمک نکنند، توصیه‌های زیست‌محیطی به هیات‌های عزاداری، تشکیل کارگروه ویژه مسابقات جهانی مهارت در سال ۲۰۲۱، غربالگری سلامت نوآموزان تا پایان شهریور / واکسیناسیون کلاس اولی‌ها و دهمی‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سرخط برخی مهمترین اخبار امروز اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (۱۶ شهریورماه) اخبار و مصاحبه و گزارش‌هایی خبری روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده که با کلیک روی تیتر اخبار، متن کامل آن‌ها در سایت قابل مشاهده است:

لزوم شناسنامه‌دار کردن گودهای پایتخت

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از لزوم شناسنامه دار کردن گودهای پایتخت و تعیین زمان برای گودبرداری خبر داد.

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت گودهای رها شده پایتخت با بیان این‌که تعداد گودهای رها شده زیاد است و به موضوع جدی برای پایتخت تبدیل شده است، گفت: بعضی از این گودها به دلیل آنچه اقدامات ساختمانی بر روی آنها انجام نشده، در مرحله‌ خطرناک قرار دارند البته شهرداران برخی مناطق نسبت به دریافت احکام از سوی قوه قضاییه اقدام کرده تا بتوانند نسبت به ایمن‌سازی این گودها اقدام کنند.

تکمیل روند جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده تهران تا ۱۴۰۴

استاندار تهران با اشاره به اینکه بخشی از بیمارستان‌های فرسوده تهران ظرف سال جاری و سال آینده جایگزین می‌شوند، افزود: جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده در تهران تا سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اقدامات انجام شده برای نوسازی و جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده در سطح استان تهران، گفت: در حال حاضر جایگزین بیمارستان فیروزگر، جایگزین بیمارستان شهدای مفتح، جایگزین بیمارستان امام (ره) و جایگزین بیمارستان شهدای تجریش در حال احداث هستند.

غربالگری سلامت نوآموزان تا پایان شهریور / واکسیناسیون کلاس اولی‌ها و دهمی‌ها

رئیس اداره سلامت نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت، برنامه‌های این وزارت‌خانه برای سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدرسه را تشریح کرد و گفت: علاوه بر سنجش پزشکی نوآموزان، برنامه‌های آموزشی در جهت افزایش آگاهی والدین و نوآموزان نیز ارائه شده است.

دکتر گلایل اردلان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سنجش سلامت نوآموزان از سال ۱۳۷۵ به عنوان فعالیتی مشترک میان آموزش‌وپرورش استثنایی، وزارت بهداشت و دفتر سلامت تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش در حال اجراست، گفت: البته با توجه به تغییرات صورت گرفته در جامعه، سبک و سیاق این فعالیت نیز بروز شده و پروتکل‌های اجرایی آن نیز بازنگری شده است.

آغاز طرح "نذر خون" از ابتدای محرم / اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنید

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن توضیح درباره طرح "نذر خون" در ایام محرم و صفر، گفت: در پنج ماهه نخست امسال، یعنی تا پایان مرداد ماه، یک میلیون و ۹۱هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

دکتر بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار امسال سازمان انتقال خون در ماه محرم مبنی بر «نذرخون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه» اظهار کرد: طرح سراسری نذر خون در کشور از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت؛ در این راستا تمامی مراکز جامع انتقال خون در کشور آماده حضور اهدا کنندگان خون هستند.

مردم به‌صورت مستقیم به متکدیان کمک نکنند

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران یکی از راه‌های گسترش جرایم و آسیب‌های جامعه را تکدی‌گری دانست و با اشاره به آئین‌نامه مصوبه سال ۱۳۷۸ شورای عالی اداری که حدود ۱۱ دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند،‌ گفت: به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته‌ایم این آئین‌نامه را به‌درستی اجرا کنیم.

سیدحسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: طبق آئین‌نامه مصوب سال ۱۳۷۸ شورای عالی اداری وظایف دستگاه‌های مختلف در خصوص متکدیان مشخص شده است اما به نظر می‌رسد شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی بیش از هر دستگاه دیگری درگیر این موضوع هستند و بیشترین بار روی دوش آن‌هاست چراکه ما در انجام کارهای گروهی به‌خوبی عمل نمی‌کنیم.

واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق دانشجومعلمان/۱۸هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام سهمیه ۱۸ هزار و ۳۹ نفری این وزارتخانه در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی در آبان ۹۸ گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوقی دانشجو معلمان طبق احکام جدید با حقوق شهریور واریز می‌شود.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سهمیه وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور که قرار است طبق اعلام سازمان امور اداری و استخدامی در نیمه دوم آبان ماه ۱۳۹۸ به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار شود اظهار کرد: در این آزمون ۱۸ هزار و ۳۹ نفر سهمیه داریم.

تشکیل کارگروه ویژه مسابقات جهانی مهارت در سال ۲۰۲۱

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اخیرا با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کارگروهی را تشکیل دادیم که برای مسابقات جهانی مهارت در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شود گفت: با این حال نیاز به قوانین و مشوق‌هایی داریم که بنگاه‌های اقتصادی را پای کار بیاورد و زیرساخت‌های توسعه آموزش‌های مهارتی فراهم شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی آذرکیش در پاسخ به این پرسش که پل ارتباطی سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش در اعزام افراد به مسابقات جهانی مهارت چیست؟ گفت: پل ارتباطی ما در شاخه کاردانش است. در حال حاضر  ۶۵ درصد استانداردهای مهارتی ما برگرفته از استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای است. 

توصیه‌های زیست‌محیطی به هیات‌های عزاداری

مدیرکل‌ دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با ذکر توصیه‌هایی برای کاهش مصرف پلاستیک و مدیریت پسماندها در تکایا و هیاتهای عزاداری از همه شهروندان و مسئولان هیات‌ها خواست که در توزیع نذورات حداقل از ظروف پایه گیاهی استفاده کنند.

 ژیلا آقایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصرف بالای ظروف یکبار مصرف در پخش نذورات،اظهارکرد:برخی شهروندان لیوان‌ها و ظروف یکبار مصرف خود را در معابر رها می‌کنند و هر ساله در روزهای محرم با آلودگی‌های پلاستیکی مواجه می‌شویم.

هشدار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر

در آستانه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم‌التحریر، پلیس فتا نسبت به احتمال کلاهبرداری در پوشش فروش آنلاین لوازم التحریر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار نیز ممکن است در آستانه بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی بزنند. در این شرایط ممکن است افراد سودجو با اعلام قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت بازار برای لوازم التحریر و انتشار تبلیغات آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند. 

پاکسازی ۲۳۰ پاتوق جدید مواد مخدر در تهران

رئیس پلیس پایتخت از برخورد با ۲۳۰ پاتوق جدید مصرف مواد مخدر در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای نخستین مرحله از طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به نام "طرح ظفر" که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: پس از عملیات‌هایی که پلیس در مناطقی همچون شوش، مولوی، فرحزاد و ... اجرا کرده و منجر به پاکسازی بیش از ۹۰ درصدی پاتوق‌ها و مراکز عرضه و مصرف مواد مخدر شد، پیش بینی می‌کردیم که ممکن است با توجه به ناامن شدن این فضاها برخی از قاچاقچیان و خرده فروشان کلونی‌های جدیدی را برای مصرف مواد ایجاد کرده و به همین دلیل رصد و اقدامات اطلاعاتی خود را در این زمینه آغاز کردیم.

پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی طی امروز عبارتند از:

واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق دانشجومعلمان/۱۸هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش

آرتریت سپتیک چیست و چه علائمی دارد؟

تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

هشدار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر

آغاز طرح "نذر خون" از ابتدای محرم / اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنید

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسته اخبار اجتماعی ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!