Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سِر نیکلاس سومز، نوه دختری وینستون چرچیل، نخست وزیر اسبق انگلیس، در مصاحبه با روزنامه تایمز به شکست بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در برابر تلاش مخالفان برکسیتِ بدون توافق در مجلس عوام واکنش نشان داد و اظهار داشت او شباهتی به «پدر بزرگ افسانه‌ای‌اش ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: وینستون چرچیل به دلیل تجربیاتش در زندگی وینستون چرچیل شد. تجربه بوریس جانسون در زندگی، گفتنِ مشتی اظهارات گستاخانه درباره اتحادیه اروپا در بروکسل و سپس کسب سمت نخست وزیری بوده است.

سومز که به مدت ۳۷ سال نماینده حوزه میدساسکس انگلیس در پارلمان بوده است افزود: من فکر نمی‌کنم کسی بوریس را یک دیپلمات یا دولتمرد معرفی کند. او مجلس عوام را دوست ندارد. او با وسواس بزرگ برکسیت درگیر است. این شیوه وینستون چرچیل نیست.

این سیاستمدار کهنه کار اظهار داشت از اینکه برکسیت برای کشورش بد به پایان برسد، می‌ترسد. زیرا جانسون، حزب محافظه کار را به «فرقه برکسیت» که ترکیبی از سیاست «شوک و ترس» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است، تبدیل کرده است.

گفته می‌شود جانسون پیشتر خود را با نخست وزیر اسطوره‌ای دوران جنگ انگلیس [چرچیل] مقایسه کرده بود. او حتی کتابی درباره زندگی چرچیل تحت عنوان «عامل چرچیل: چگونه یک مرد تاریخ را ساخت» نوشته است.

مجلس اعیان یا مجلس لرد‌ها در انگلیس اعلام کرد مصوبه مجلس عوام در سد کردن راه دولت برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را تایید و تصویب کرده است و اکنون این مصوبه با تایید ملکه تبدیل به قانون می‌شود. این مصوبه مجلس اعیان شکستی دیگر برای بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس توصیف شد که بار‌ها بر رویکردش در خروج از اتحادیه اروپا تا نهم آبان (۳۱ اکتبر) حتی بدون توافق تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا