Web Analytics Made Easy - Statcounter

جابه‌جایی پول در فوتبال اروپا در تابستان، بیش از جابه‌جایی توپ در زمین چمن، در طول فصل سرنوشت باشگاه‌ها را تغییر می‌دهد و کفه ترازوی قدرت را به سمت یک تیم یا حتی یک لیگ سنگین‌ می‌کند. به همین دلیل است که فصل نقل و انتقالات زمانی حساس و حیاتی است.

 

فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا در تابستان 2019، با هیجان انتقال ادن هازارد به رئال مادرید و معمای تیم آینده ماتیس دی‌لیخت آغاز شد، اما بدون هیجان روزهای اول با قرارداد لحظه آخر بین مائورو ایکاردی و پاری‌سن‌ژرمن به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گران‌ترین‌های تابستان 2019

 

در طول فصل نقل و انتقالات 2019 بازیکنانی همچون ماتیس دی‌لیخت، ژائو فلیکس، هری مگوایر، ادن هازارد و آنتوان گریزمان تبدیل به گران‌ترین بازیکنان اروپا شدند.

 

 

ادن هازارد ابتدای تابستان با 113 میلیون دلار به رئال مادرید پیوست، آنتوان گریزمان با 129 میلیون دلار به بارسلونا رفت، ماتیس دی‌لیخت با 81 میلیون دلار به یوونتوس پیوست و هری مگوایر با 96 میلیون دلار به منچستریونایتد رفت تا گران‌ترین مدافع تاریخ لقب بگیرد. اما با وجود قراردادهای نجومی هیچ‌کدام از این بازیکنان پس از گذشت چند هفته از آغاز لیگ‌های اروپایی هنوز تاثیر مثبت و جدی‌ای بر تیم جدید خود نگذاشته‌اند.

 

 

موفق‌ترین خرید فصل

 

در این بین گران‌ترین بازیکن تابستان 2019، ژائو فلیکس پرتغالی بود که با قیمت نجومی 136 میلیون دلاری از بنفیکا به اتلتیکو مادرید پیوست. فلیکس برخلاف دیگر بازیکنان گران‌قیمت تابستان 2019، تاکنون نمایش خیره‌کننده‌ای داشته است و به نظر می‌رسد به تنهایی اتلتیکو مادرید را موفق‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات کرده است.

 

 

پایان تلخ نیمار و بارسا

 

در هفته‌های پایانی فصل نقل و انتقالات همه نگاه‌ها به شهر پاریس دوخته شده بود. نیمار گران‌ترین بازیکن فوتبال دنیا دیگر علاقه‌ای به ماندن در پی‌اس‌جی نداشت و بارسلونا باز به مقصد مورد علاقه‌اش تبدیل شده بود، اما مسئولان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن حاضر به فروش ستاره جنجالی خود نشدند.

 

 

اینتر، خانه جدید ناراضی‌های یونایتد

 

اما در روزهایی که نیمار با شایعات زیاد در صدر خبرها بود، بازیکنان زیادی به تیم‌های بزرگ اروپا منتقل شدند. فیلیپه کوتینیو سرانجام بعد از کش‌و‌قوس‌های زیاد از بارسلونا جدا شد. بایرن‌مونیخ مقصد این بازیکن برزیلی شد و او به صورت قرضی و با قراردادی یک‌ساله به باواریایی‌ها پیوست.

 

الکسیس سانچز و روملو لوکاکو ستاره‌های ناراضی منچستریونایتد، که دیگر امیدی به موفقیت در این تیم نداشتند، به سری‌ آ و اینترمیلان پیوستند.

 

 

انتقال هنریک مخیتاریان از آرسنال به رم با قرارداد قرضی یک سال بدون حق خرید نهایی شد.

 

نیکولا کالینیچ، مهاجم کروات اتلتیکو مادرید با انتقالى قرضى به رقم سه میلیون یورو به رم پیوست.

 

آنته ربیچ، مهاجم 25ساله اینتراخت فرانکفورت، با قراردادی قرضی و 2ساله با حق خرید به آث میلان پیوست. در ازای او آندره سیلوا، مهاجم پرتغالی روسونری راهی فرانکفورت شد.

 

نیکلاس په‌په بازیکن باشگاه لیل در یکی از انتقال‌های گران امسال با 80 میلیون یورو به آرسنال پیوست.

 

آلفونس آرئولا به صورت قرضی و یک‌ساله از پاری‌سن‌ژرمن به رئال مادرید پیوست، ناواس دروازه‌بان کاستاریکایی به عنوان بخشی از معامله با قراردادی چهارساله به پاریس منتقل شد.

 

خداحافظی اجباری پسر جنجالی اینتر

 

آخرین بمب نقل و انتقالاتی فصل اما متعلق به مائورو ایکاردی ستاره سرکش اینتر بود. با ورود لوکاکو و گرفتن پیراهن شماره 9 اینتر دیگر واضح بود که داستان اینتر و ایکاردی پس از ماه‌ها جنجال و حواشی به پایان رسیده است.

 

ایکاردی در روز دوشنبه، با پایان یافتن فصل نقل و انتقالات، با قرارداد قرضی و یک‌ساله به پاری‌سن‌ژرمن پیوست.

 

 

او در گفت‌وگو با تلویزیون پی‌اس‌جی درباره این انتقال گفت: «خیلی خوشحال و راضی‌ام. این قدم مهمی در زندگی حرفه‌ای من و فرصت بزرگی برای پیوستن به باشگاه بزرگی مثل پاری‌سن‌ژرمن است. امیدوارم اینجا تجربه‌های فوق‌العاده‌ای کسب کنم. گرفتن این تصمیم برایم ساده بود. به پاریس آمدم چون می‌خواستم در کنار آنها بازی کنم. من آرژانتینی‌های پی‌اس‌جی را می‌شناسم و همین‌طور ادینسون کاوانی را. نیمار را هم دیده‌ام و از اینکه هم‌تیمی‌ آنها شده‌ام به خودم افتخار می‌کنم. من مهاجم هستم و دوست دارم گل بزنم. بازی کردن در خط حمله این تیم در کنار مهاجمان خارق‌العاده پی‌اس‌جی واقعاً فوق‌العاده است.»

* اعتماد

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست

ارزش بازار آلفابت روز جمعه در پی انتشار گزارش مالی این شرکت که سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد شرکت مادر گوگل، یک بازیگر بزرگ در هوش مصنوعی خواهد بود، از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد.

به گزارش ایسنا، سهام آلفابت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۱.۹۵ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۱۵ بود و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. این رشد، تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزود و یکی از بزرگترین افزایش‌های روزانه را در تاریخ بازار سهام رقم زد. سهام این شرکت امسال ۲۳ درصد رشد کرده است در حالی که رشد شاخص نزدک ۱۰۰، حدود ۵.۳ درصد بوده است.

نقطه عطف ۲ تریلیون دلاری، پس از انتشار نتایج مالی این شرکت حاصل شد. درآمد آلفابت تحت تاثیر عملکرد قوی واحد رایانش ابری این شرکت، فراتر از انتظارات بود. تقاضای ابری، تحت تاثیر رشد هوش مصنوعی بوده است و همزمان، آلفابت با اعلام سود نقدی و برنامه بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

وین کوفمان، تحلیلگر شرکت «فونیکس فایننشیال سرویس» گفت: آلفابت به شکل فوق‌العاده‌ای مدیریت می‌شود. جریان نقدی آزاد آن، فوق العاده مبهوت‌کننده است و یک بودجه عظیم برای تحقیقات و توسعه دارد. از این رو، هر چند هیچ کس نمی‌داند کدام شرکت، بهترین محصولات هوش مصنوعی را دارد اما مشکل بتوان علیه آلفابت، شرط بست.

اگرچه ارزش بازار آلفابت در سال ۲۰۲۱، در یک روز معاملات، از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کرد و اوایل ماه میلادی جاری، بار دیگر از این سطح توانست عبور کند اما برای نخستین بار است که در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. شرکت انویدیا تحت تاثیر تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، اوایل امسال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد در حالی که آمازون، فاصله زیادی با این رکورد ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر رسیدن به این نقطه عطف، هموار نبوده است. ارزش سهام آلفابت در بحبوحه انتقادهای جدی نسبت به محصولات هوش مصنوعی این شرکت، نوسان داشته است و قبل از گزارش درآمد، برخی از سرمایه‌گذاران، توانایی آلفابت برای رقابت با شرکتهایی مانند OpenAI در این حوزه را زیر سوال برده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها