Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@22:31:09 GMT

چرایی اهمیت موضوع بسته بندی؟

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۴۸۱۸

چرایی اهمیت موضوع بسته بندی؟

رشد اقتصادی و جمعیتی، پایداری، روندهای مصرف و الگوهای مصرف، روندهای صاحبان برند در صنعت بسته بندی اهمیت دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، افشین فخر مدیرعامل انستیتو بسته بندی درباره جایگاه صنعت بسته بندی گفت: در سال ۲۰۱۸ گردش مالی صنعت بسته بندی ۸۷۶ میلیارد دلار سهمی معادل ۱۱۷ دلار برای هر نفر بوده است که نشان می‌دهد که گردش زیادی در حوزه بسته بندی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رشد اقتصادی و جمعیتی نیز موجب روی آوردن به صنعت بسته بندی شده همچنین روند‌های مصرف نیز در این جایگاه اهمیت خاصی دارد.  
او افزود: در کشور ما صنعت بسته بندی جایگاه خاصی دارد و کشور ما با یک فاصله مشخصی خود را با فرایند‌های دنیا هماهنگ می‌کند؛ به طور مثال گردش مالی مواد غذایی در ایران در حوزه کشاورزی ۱۰۰ میلیارد دلار بوده که ۱۰ میلیارد آن وارداتی بوده است همچنین گردش مالی در حوزه کالای حلال حدود ۴ هزا رمیلیارد دلار در سال است که این حجم نشان می‌دهد گردش مالی محصولات حلال در دنیا بالاست که سهم کشور ما ۷ دهم درصد است در دنیا درحالی که در کشور ما محصولات حلال یکی از موضوعات کلیدی است که نشان میدهد حلال، برند و الگوی مصرف بستگی به بسته بندی نوع غذا دارد.

او افزود: بسته بندی باید در حوزه‌های مختلف متفاوت است بنابراین در بخش‌های مختلف اهمیت صنعت بسته بندی متفاوت است در صنعت غذا جایگاه بسته بندی از نظر ایمنی و بسته بندی است به طور مثال در یک بسته نمک قیمت بسته بندی از خود نمک بالاتر است، اما در حوزه لوازم خانگی ممکن است کارتن بسته بندی یک تا سه درصد قیمت کالا باشد که اهمیت بسته بندی در بخش‌های مختلف متفاوت است.

او افزود: صنعت بسته بندی به شش بخش؛ حوزه پلیمر، سلولز، فلز، شیشه، ماشین آلات و طراحی تقسیم می‌شود که حوزه‌های پلیمری در کشور ما درصد‌های بالایی را به خود اختصاص داده است. در کشور ما که صنعت پتروشیمی و نفت خوبی داریم مواد اولیه خوب و ارزان تولید می‌شود که موجب شده در پلیمر کارخانجات خوبی داشته باشیم.

فخر گفت: اولین چیزی که در فروشگاه‌های خرید و فروش توجه مشتری را جلب می‌کند نوع بسته بندی و برند است. سازمان‌های بین المللی مشخصی برای ارائه مدل‌های مشخص بسته بندی داریم. سازمان یونیدو برای شبکه سازی و ایجاد پیمانکاران الگو‌های مشخصی دارد که برای موفقیت در صنعت بسته بندی باید از موضوعات توسعه ای، ترویجی و توانمندسازی در صنعت بسته بندی استفاده کنیم.

فرهنگ سازی نیازی است که در حوزه بسته بندی به آن توجه می‌شود همچنین از منابع انسانی می‌توان استفاده کرد همچنین باید برای محصولات از برند‌های خاص استفاده کرد بنابراین برای توسعه همه جانبه باید برند‌های مختلف ایجاد کنیم که بخش خصوصی برای این کار نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب دارد.

فخر در ادامه گفت: اگر بخواهیم بسته بندی و طراحی را گره بزنیم اصل ارزش افزوده در این صنعت مطرح است بنابراین باید تشکل‌ها با حضور نماینده سازمان جهانی بسته بندی از الگو‌های موفق استفاده کنند.     اسفندیاری معاون دفتر صنایع سلولزی وزارت صمت در ارتباط تلفنی گفت: بسته بندی حلقه مهمی بین تولید و مصرف است.

در صنعت ورق کارتن که بخش مهمی در بسته بندی است بالغ بر ۱۶۰ کارخانه صنعتی داریم بین ۲.۵ تا ۳ میلیون تن در سال تولید دارند. در این حوزه عملکرد خوبی داشته ایم و صادرات ما از با افزایش ۴۱ درصدی از مرز ۶۰ هزار تن عبور کرد.

او افزود: در سال گذشته ۸۰۰ هزار تن کاغذ بسته بندی و صادر کرده ایم که در این حوزه نیز ۷ درصد رشد داشته ایم. در سال ۹۷ حدود ۱۷۵ هزار تن کاغذ بسته بندی صادر کنیم این درحالی است که در سال ۹۲ حدود ۱۸۹ هزار تن کاغذ بسته بندی به دلیل کمبود وارد کرده ایم.

اسفندیاری درباره ظرفیت صادرات در کشور ما گفت: بسته بندی موتور محرکی است که نقش مهمی در صادرات دارد. بسته بندی شکیل در جذب مشتری و رضایت مشتری بسیار تاثیر دارد.

او افزود: در سنوات اخیر توسعه خوبی در بسته بندی داشته ایم. صنعت بسته بندی ما درتمام حوزه‌ها از جمله پلیمری، فلزی رشد قابل توجهی داشته است و با توجه به شرایط تحریم توانسته ایم نیاز‌های خود را تامین کنیم.

اسفندیاری گفت: با توجه به تنوع در صنعت بسته بندی ترویج نقش مهمی دارد.

او درباره مشکلات نیز گفت: صنعت سلولزی که یکی از صنایع مهم بسته بندی در کشور است در دنیا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، ما این صنعت را به کمک کاغذباطله شکل و ترویج دادیم که کمبود کاغذ باطله مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد کرده است.

او درباره برندسازی نیز گفت: برند سازی نیاز به پشتیبانی شرکت‌های صاحب نام دارد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بسته بندی طراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین تجلی، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید و مشارکت مردم عنوان شده است، ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی تجهیز شده است.

وی افزود: افرادی که علاقه مند سرمایه گذاری در این حوزه هستند می‌توانند به معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان مراجعه و ضمن دریافت فهرست بسته‌های سرمایه گذاری برحسب میزان سرمایه و علاقه خویش بسته مورد نظر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی بسته‌های سرمایه‌گذاری در این است که حجم بسته‌های سرمایه گذاری با دقت محاسبه گردیده است و همچنین مکان یابی و اینکه در چه منطقه‌ای از استان واقع شده است مشخص شده است.

تجلی، گفت: از دیگر ویژگی‌های بسته‌ها این است که نوع فعالیت گردشگری کاملاً مشخص و معین است.

کد خبر 6087968

دیگر خبرها

  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی