Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه در سخنانی گفت: آمریکا تاکنون بیش از ۳۰ هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سخنرانی گفت که هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم آموزش سازمان‌های تروریستی نظیر «وای‌پی‌جی» و «پی‌وای‌دی» در سوریه را تحمل کنیم.

بیشتر بخوانید: آغاز گشت‌زنی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه

وی در ادامه گفت: زمانی که کار ما در شرق فرات به پایان رسید قصد داریم که دست کم ۱ میلیون نفر را به آنجا منتقل کنیم و اگر این موضوع اتفاق نیفتد ما گزینه دیگری نداریم مگر آنکه مرزهای کشور را (به سوی اروپا) بگشاییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در ادامه گفت: «ترکیه چگونه می‌تواند بار ۴ میلیون پناهنده را تحمل کند؟ آنها باید اندکی درباره این موضوع فکر کنند و درباره آن تاسف بخورند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «آمریکا بیش از ۳۰ هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال کرده است. آنها قصد دارند با این سلاح‌ها با چه کسانی بجنگند؟ فقط یک کشور وجود دارد و آن ترکیه است. آیا ما می‌توانیم این را بپذیریم؟»

اردوغان پنجشنبه گذشته نیز در سخنرانی تهدید کرده بود که اروپا و جامعه جهانی کمک‌های لازم برای نگهداری مهاجران سوری در ترکیه را ارائه نکرده‌اند و شاید لازم باشد که ترکیه دروازه‌های مرزی را گشوده و اجازه دهد پناهجویان به اروپا بروند.

آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند تا برای محقق کردن درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدیدهای تروریستی از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از آغاز به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

روز سه‌شنبه نیز سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوری اعلام کرد در راستای توافق با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، این نیروها به زودی برخی از پایگاه‌ها و استحکامات خود در نزدیکی مرز ترکیه را جمع‌آوری می‌کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه اردوغان آمریکا امریکا سلاح پناهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد