Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در هشتمین شب مراسم عزاداری در خانه کارگر به مناسبت دهه اول محرم عنوان کرد: این گفته امام‌خمینی (ره) که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته واقعیتی غیر قابل انکار است. رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی را باید در قیام عاشورا جست‌وجو کرد، همان‌طور که نهضت‌های آزادی‌بخش سراسر جهان نیز از این قیام الگو گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امام‌حسین (ع) تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه به‌ تمامی آزادی‌خواهان جهان تعلق دارد، گفت: امام‌حسین(ع) سرلوحه آزادگی و ظلم‌ستیزی است و قیام او برای رهانیدن امت از جهالت، ظلم و تاریکی است و به همین دلیل ایشان سرلوحه علم و آگاهی نیز هست.

او با بیان اینکه جامعه کارگری از مهم‌ترین گروه‌های مرجع جامعه است، عنوان کرد: این قشر همواره حامی انقلاب بوده و در برهه‌های مختلف به انقلاب یاری رسانده است.

شریعتمداری ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب، کارگران برای بر انداختن نظام ستم‌شاهی تلاش کردند و اگر ما اکنون از نعمت جمهوری‌اسلامی بهره‌مند هستیم این نعمت را مرهون مبارزات کارگری قبل از انقلاب هستیم.

به گفته او زمان جنگ‌تحمیلی هم کارگران در خط مقدم جبهه‌ها بودند یا در پشت جبهه از دفاع‌مقدس پشتیبانی می‌کردند.

وزیر کار با بیان اینکه با وجود این رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ها کیست که نداند جامعه کارگری با حداقل‌ها زندگی می‌کند، عنوان کرد: در تعیین حداقل دستمزد امسال تلاش کردیم با سه‌جانبه‌گرایی قدری از مشکلات این قشر را بکاهیم و نتیجه تلاش ما افزایش 36.5 درصدی دستمزدها بود. با وجود این باز هم حداقل دستمزد کارگران با حداقل سبد معیشت فاصله زیادی دارد و ما بر این واقعیت آگاهی داریم.

او گفت: کارگران در زمینه تامین مسکن مشکلات زیادی دارند و این مشکلات درباره بازنشستگان کارگری هم وجود دارد.

وزیر کار با بیان اینکه گاهی عنوان می‌شود بیان مطالبات کارگران توسط مسئولان انتظارات را بالا می‌برد، گفت: اعتقاد من این است که این مطالبات باید بیان شود تا کارگران احساس نکنند مسئولان مشکلات آنها را نمی‌دانند. الان می‌توان عنوان کرد که پیام جامعه کارگری به گوش مسئولان رسیده و ما در جریان افزایش دستمزد شاهد بودیم با وجود هزینه‌هایی که ایجاد می‌شد رئیس‌جمهور با گشاده‌رویی پیشنهاد افزایش 36.5 درصدی حداقل حقوق را پذیرفت.

و به نظر من طرح مطالبات کارگری توسط مسئولان باعث همگرایی بیشتر می‌شود.

او همچنین به مشکلات بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: بازنشستگان همچنان از عدم همسان‌سازی حقوق رنج می‌برند، همان‌طور که مشکل تامین مسکن نیز از دیگر مشکلات آنهاست.

شریعتمداری در ادامه عنوان کرد: با مذاکراتی که با وزارت راه‌وشهرسازی داشتیم بنا شد این وزارتخانه بخشی از تعهدات خود در زمینه تامین مسکن را به تامین مسکن بازنشستگان اختصاص دهد و در این زمینه طرح‌های مختلف از جمله اعطای مسکن‌مهر به بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت. امیدواریم همچنین بتوانیم در زمینه تامین مسکن کارگران نیز گام هایی برداریم.

او همچنین به طرح سپردن توزیع کالاهای اساسی به تعاونی‌های کارگری اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دادیم تعاونی‌های کارگری مسئولیت توزیع اقلام اساسی را بر عهده بگیرند تا این کالاها با قیمت تمام شده پایین‌تری به دست مردم برسد.

شریعتمداری در پایان تاکید کرد: کارگران و بازنشستگان با وجود تمامی مشکلات همواره پشتیبان نظام بوده‌اند. امیدواریم ما قدرشناس آنها باشیم و بتوانیم مشکلات آنها را رفع کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دروازه‌بان فصل گذشته تیم هوادار که فصل گذشته بازی‌های زیادی را در ترکیب این تیم انجام داده بود، به واسطه محرومیت حسین حسینی اولین بازی اش را در برابر تراکتور تجربه خواهد کرد. بازی‌ای که اگر با درخشش این دروازه‌بان و تیم استقلال همراه باشد، می‌تواند آبی‌ها را یک گام دیگر به قهرمانی دراین فصل از بازی‌های لیگ برتر رهنمون کند. سید حسین کاپیتان استقلال در صفحه شخصی‌اش با انتشار عکسی مشترک با همراه محمد رضا خالد آبادی نوشت: مطمئنم می‌درخشی و همه ما را خوشحال می‌کنی.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900354

دیگر خبرها

  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی