Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومی ورکی با اعلام خبر برپایی نخستین دوره تخصصی تربیت راهنمایان «سواد فضای مجازی» گفت: آموزش سواد فضای مجازی واکنش معقولانه را در برابر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به همراه دارد.

« محسن معصومی ورکی » در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با اشاره به اینکه در دریای گسترده سایبر، هر اطلاعات و داده‌ای را می‌توان یافت اما آنچه برخی را برجسته و برخی را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد، نحوه انتشار و هدف تولیدکنندگان آن است اظهار داشت: به همین دلیل آموزش نحوه تعامل، پذیرش و استفاده از پیام‌ها و محتواهای ارائه شده یک امر ضروری در فضای مجازی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول سازمان فضای مجازی استان البرز با بیان اینکه تولیدکنندگان محتوا با برجسته کردن برخی موضوعات در فضای مجازی، به موضع‌گیری‌های مخاطبان در فضای حقیقی و مجازی جهت می‌دهند افزود: در مقابل، برخی، مخاطب را منفعل ندانسته و واکنش مخاطب را در برابر محتوایی که به وی می‌رسد، فعال تلقی می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این دیدگاه در نهایت منجر به آموزش سواد فضای مجازی و واکنش معقولانه در برابر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی شد خاطر نشان کرد: اگر سواد فضای مجازی را به معنای استفاده درست از تکنولوژی و فناوری‌های جدید در عرصه فضای مجازی بدانیم، بی‌شک آموزش و لزوم برنامه‌ریزی در این حوزه ضرورت دو چندان می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور، تنوع اطلاعات و سهولت دسترسی به این اندازه نبود و سیستم آموزش به صورت کنترل شده‌تر و با شتاب بسیار کمتر در حال حرکت بود ابراز داشت: امروزه، حجم اطلاعات و منابع آن به صورت روزافزون و با شتاب بسیار بالا بین افراد در حال گردش است و فناوری‌های نوین و البته فرد محور، فرصت نظارت و کنترل از نظام آموزشی و تربیتی کلان را نیز گرفته است.

 

معصوی ورکی اهداف برگزاری این دوره را برشمرد و گفت: ارتقاء توانایی استفاده از تکنولوژی‌های روز از جمله کامپیوتر، برای پردازش و تولید اطلاعات؛ ایجاد توانایی نتیجه‌گیری در مورد روابط علّی و معلولی، میان گزارش‌های رسانه‌ها و واکنش عمومی؛ توانایی تشخیص تأثیر تحریف، کلیشه‌سازی، تبلیغات و خشنونت در رسانه‌های دیداری و توانایی تشخیص تفسیر و بوجود آوردن تصویرهای بصری از جمله اهداف دوره تربیت مربی سواد رسانه است.

 

وی افزود: ایجاد فهم و نقد آثار و پیامدهای اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی محتوای رسانه‌ها و فضای مجازی؛ توانایی تشخیص تأثیر تحریف، کلیشه‌سازی، تبلیغات و خشنونت در رسانه‌های دیداری؛ ایجاد توانایی در افراد برای کنترل برنامه ریزی رسانه‌ای و نهادینه ساختن رژیم مصرف فضای مجازی و فهم و نقد شرایط و مناسبات مادی تولید محتوای فضای مجازی مثل آگهی‌های تجاری که در جهت تأمین منافع اقتصادی و کسب سود مادی صاحبان سرمایه است، از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

 

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان البرز تاکید کرد: دوره سواد فضای مجازی با هدف شناسایی، سازماندهی، توانمندسازی و حمایت از عناصر فعال این حوزه و تحقق فرامین مقام معظم رهبری پیرامون سواد فضای مجازی، با نگاه به تولید قدرت نرم در راستای ایجاد امنیت پایدار برای نظام جمهوری اسلامی ایران و تقویت نهاد خانواده به دست متخصصان متعهد جبهه فرهنگی انقلاب به همت مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج آماده و برگزار می‌شود.

 

وی زمان و مکان برگزاری دوره را مورد اشاره قرار داد و گفت: ثبت نام این دوره تا 26 شهریور ماه  از طریق سایت    http://yon.ir/vIsPe  انجام می‌گیرد و دوره از ساعت 8 صبح الی 18 عصر 28 شهریور ماه  در محمدشهر کرج برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، پیش از این مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز نشستی با مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان البرز داشت که طی آن بر عقد تفاهم نامه همکاری در جهت آموزش سواد رسانه تاکید شد. 

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیرخوارگان حسینی ماه محرم محرم همایش شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم حضرت علی اصغر ع مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه نماز جمعه رسانه ها و شبکه های اجتماعی آموزش سواد فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ قاسم مصفا معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۵۰ نفر از خبرنگاران شهرستان‌های صومعه‌سرا، بندرانزلی، فومن و شفت در دوره‌ای یک روزه در صومعه سرا، آموزش‌های لازم در خصوص خبرنویسی و سواد رسانه را فراگرفتند.

قاسم مصفا با بیان اینکه این دوره با هدف ارتقای سطح دانش فنی و معلومات خبرنگاران و آشناسی آن‌ها با نحوه صحیح خبرنویسی برگزار شد، افزود: در پایان دوره به خبرنگاران گواهینامه آموزشی خبرنویسی اعطا می‌شود.

وی گفت: دراین دوره آموزشی ، خبرنگاران، ساختار خبری ، خبرنویسی ، تنظیم خبر ، سوژه یابی خبر ، اهمیت وقایع خبری و اطلاع رسانی به موقع خبر را از کارشناسان خبری امر فرا گرفتند.

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان