Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امین رفیعی فرماندار بناب گفت : از نظر سیاسی تالاب بین الملی قره قشلاق مشترکا بین شهرستان های بناب ، ملکان و میاندوآب ، تغذیه کننده دریاچه ارومیه ، زیست گاه حیوانات و ذخیره ساز استراتژیک می باشد.

او افزود : تالاب قره قشلاق محدود به این شهرستان ها نمی باشد و نیز در بحت حق آبه که به صورت کامل و دقیق مشخص شده است

او بااشاره به جلسه ای که در استانداری با گردهمایی فرمانداران در حضور استاندار تشکیل می شود گفت : نباید تنها به بالا دست توجه کنیم با اینکه توجه به بالا دست باعث توسعه باغات می شود باید به پایین دست هم توجه شود و با تفکر جزیره ای بحث های اقلیمی و هواشناسی مفید نمی شود چون اثر تالاب بر کل منطقه می باشد

فرماندار بناب اظهار داشت : اصل محله زندگی تالاب حق آبه است و نیز در مورد ارتقای سطح حفاظتی تالاب مجوز هایی اخذ شده است که پاسگاهایی در منطقه ایجاد شده و نیز یکی در حال افتتاح است که این خود یک قدم بزرگ به شما می رود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین رفیعی در ادامه افزود : از امور منابع آب در مورد لای روبی رودخانه ها که منتهی به دریاچه می شود و با نزدیکی به فصل بارندگی ها و پیش بینی فصل پر بارش باید اهتام ویژه ای به لای روبی رودخانه ها داشته باشند که در سال قبل با اینکه ناگهانی بوده ولی امسال هیچ عذری قابل قبول نیس و اینجانب در شهرستان بناب به جد پیگیر این موضوع می باشم.

او در بخش دیگری از سخننان خود گفت : در بحث گردشگری تالاب سازمان های مردم نهاد می توانند نقش پر رنگی داشته باشند که تالاب بناب کم کم شناخته شده که از این رو ایجاد آلودگی و مشکل برطرف کردن آلودگی یک مشکل بزرگ به حساب می آید که با برنامه ریزی قبلی می توان آن را حل نمود.

اودر پاین جلسه گفت : طرح رونق گردشگری و حفاظت از تالاب ها و اشتغال های جایگزین برای اهالی روستا توابع برنامه ریزی کرد که بحث گردشگری و تأمین مالی برای جوامع محلی با برنامه ریزی قبلی و مالی امکان پذیر می باشد.

جلسه کمیته محلی تالاب بین الملی قره قشلاق بناب با حضورمعاونان فرمانداران ، بخش داران بخش مرکزی و روئسای ادارات حفاطت از محیط زیست شهرهای جنوب استان و شهرستان میاندوآب برگزار شد.

 

انتهای پیام/

اصل محله زندگی تالاب حق آبه است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب ها دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری نمایند چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است.

رضا یعقوبی عصر هشتم اردیبهشت ماه در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیلاب اخیر در شهرستان زرند با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در مدیریت بحران خواستار تحلیل علمی علل ورود سیلاب به شهر زرند و حل دائمی آن شد.

وی گفت: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی‌شائبه و طاقت فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران در کنترل سیل اخیر بسیار موثر بود.

یعقوبی با اشاره به همراهی تمامی ارگان‌ها در دفع خطر و کاهش خسارات، بر لزوم حفظ آمادگی نهادهای ذیربط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در  آینده هم تداوم یابد و با بهره‌گیری از تجارب میدانی به دست آمده و نیز دعوت از کارشناسان و صاحب نظران در ستاد مدیریت بحران، در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم‌گیری شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و نیز پیگیری در سطح استانی و کشوری برای تامین بودجه و امکانات پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.

دادستان زرند با تاکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، تصریح کرد: زحمات شبانه روزی دستگاه‌های مجری و خدمات رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود و دستگاه قضایی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با وجود کمبود امکانات برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند حمایت قاطع خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهم ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم برای رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب ها را به دنبال داشته و بنابراین در این خصوص هیچگونه کوتاهی پذیرفته نیست.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند در پایان با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است که این موضوع به دفعات در شهرستان رخ داده و خانواده‌های بسیاری شاهد از دست دادن جوانان خود به علت شنا در سدهای خاکی بوده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت