Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:52:15 GMT

دایره نهضت حسینی همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۵۵۱۹

دایره نهضت حسینی همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر شنبه در اجتماع عظیم عاشوراییان بیجار اظهار داشت: حرکت انقلابی امام حسین علیه السلام از ابتدای خلقت حضرت آدم آغاز شد و تا زمانی که حضرت ابراهیم به قربانگاه فرزندش اسماعیل رفت، حادثه کربلا شکل گرفت و ذبح عظیم برای نجات بشریت زنده شد.

وی افزود: حرکت عظیم امام حسین (ع) و حادثه عاشورا از نقش پذیری زنان و مردانی برخوردار بود که ادامه حیات نهضت حسینی وابسته به آنهاست که در این راه، نقش حضرت زینب (س) بیش از همه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در کردستان یاد آور شد: حضرت زینب (س) رأس همه زنان کاروان کربلا بود و پس از عاشورا به میدان آمد و با ولایتی که خداوند به او داد، با مدیریت کاروان اسرا، چنان خطبه‌ایی در برابر دشمنان خواند که هنوز جهان را به بصیرت می خواند.

وی اضافه کرد: شخصیت حضرت زینب (س) از عرفان، ایثار، مقاومت، دین و اندیشه حسینی ساخته شده است و خطبه‌های ایشان به گونه ایی بود که گویی امیرالمومنین علی (ع) بر منبر رفته و سخن می گوید.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: حکومت پهلوی و حکومت های ظالم پیش از آن، چه برنامه های برای خاموش کردن نام و یاد امام حسین (ع) و واقعه کربلا در کشور اجرا کردند اما امروز آنها کجایند، ببینند پرچم عزای امام حسین (ع)  در جای جای ایران اسلامی  و دیگر کشورها بر افراشته است.

وی با اشاره به اینکه همه آزادگان جهان نسبت به این حرکت انقلابی و اسلامی امام حسین علیه الاسلام توجه و دقت دارند، تاکید کرد: هنگامی که سیدالشهدا (ع)  همه داشته خود را برای زنده نگهداشتن قرآن،  دین و اسلام خرج می‌کند، تنها خداوند متعال می تواند پاداش چنین ایثاری را بپردازد بنابراین نهضت حسینی جهانی خواهد شد و همه عالم را به سمت خود خواهد کشید و چاره ایی برای کسی باقی نخواهد ماند زیرا پاداش ایثار امام بیش از اینها است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سفارش شده ریختن اشک‌ و گرفتن ماتم بر شهادت حضرت امام حسین (ع) زندگی ساز است و عزاداری برای این امام همام نشاط و شوری اسلامی در وجود همه انسان ها ایجاد خواهد کرد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

۹۹۴۳/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان محرم ۹۸ کربلا بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی