Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-07@11:44:00 GMT

ذخایر ارزی خارجی چین به ۳.۱ تریلیون دلار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۵۵۴۵

ذخایر ارزی خارجی چین به ۳.۱ تریلیون دلار افزایش یافت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در ماه آگوست، حتی با اینکه با تشدید تنش‌های تجاری با آمریکا، یوآن چین با بدترین سقوط ماهانه خود در ۲۵ سال اخیر روبرو شد، ذخایر ارزی خارجی چین به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت.

طبق داده‌های بانک مرکزی، ذخایر ارزی خارجی چین، که بزرگترین ذخایر ارزی جهان است، ۳.۵ میلیارد دلار در ماه آگوست رشد کرد و به ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ تریلیون دلار رسید.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که میزان ذخایر ارزی چین ۴ میلیارد دلار از ماه جولای کمتر شود و به ۳.۱ تریلیون دلار برسد. آنها علت این امر را نوسانات نرخ‌های تبادلات ارزی و افت قیمت اوراق قرضه‌ای که چین ذخیره کرده است، اعلام کرده بودند.

اما رشد ماه آگوست بیشتر به علت رشد اقتصادی نسبتاً پایدار چین و حفظ توازن پرداخت‌های بین‌المللی چین می‌باشد. چین در سال گذشته، علی‌رغم جنگ تجاری با آمریکا، توانسته است جریان خروج سرمایه از این کشور را کنترل کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: یوآن چین دلار ذخایر ارزی چین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  سرهنگ محسن سلیمانی در تشریح این خبر گفت: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان ۴ برگ اسکناس یکصد دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس دو دلاری، دو برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳