Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی سیامکی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه علل این آتش سوزی عامل انسانی بوده است اظهار داشت: به محض تماسشهروندان، نیروها به منطقه اعزام شدند و با اقدامات به موقع حریق را مهار کردند.

وی گفت: حضور به موقع و هماهنگی خوب بخشداری سرحدٰ، نیروهای مرزبانی و پاسگاه های تابعهٰ، نیروهای مردمیٰ، آتش نشانی شهر شیروان و لوجلی و همچنین محیط زیست موجب جلوگیری از گسترش آتش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامکی افزود: به مسافران و مردم توصیه می شود به هنگام حضور در عرصه های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش، رهاکردن ته سیگار و بطری های شیشه ای خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و آتش سوزی مراتب را فورا از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

گون گیاهی است چندساله که ارتفاع آن تا ۷۵ سانتیمتر می‌رسد، این گونه از خانواده باقلاییان که تولید مثل آن از طریق بذر صورت می‌گیرد.

ساقه‌های رشد یافته آن به رنگ بنفش تیره‌است، برگ‌های آن مرکب از برگچه‌هایی است که به صورت متقابل به تعداد ۱۱ تا ۳۰ جفت در محور هر برگ قرار گرفته‌اند.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت از غنی ترین مناطق حفاظت شده خراسان شمالی و همجوار با کشور ترکمنستان است که در ۸۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان واقع است.

بخش وسیعی از این منطقه را عرصه های با گونه گون تشکیل می دهد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل