Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:42:21 GMT

«برزخ عشق» کتابی که به حضرت رباب (ع) تقدیم شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۵۹۸۸

حامد فروغی شاعر کتاب «برزخ عشق» مجموعه شعر درباره حضرت رباب(ع) درباره این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کتاب «برزخ عشق» مجموعه شعر درباره حضرت رباب (ع) اولین تجربه من در زمینه چاپ کتاب است. من اولین شعر خود را در سال ۱۳۸۹ برای امام زمان (عج) سرودم و قبل از این نیز آثاری را می‌نوشتم که در حوزه شعر نبوده است مانند کتاب «چرا من شیعه شدم؟»، اما این کتاب به چاپ نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام محرم و صفر به هیئت می‌رفتیم و در آن جا با حاج علی اکبر لطیفیان و جواد حیدری  آشنا شدم و از اشعار ایشان استفاده می‌کردیم. من اشعاری می‌سرودم و به نزد این اساتید می‌بردم و از آن‌ها کمک می‌گرفتم، اساتیدی در این زمینه به من کمک کردند و من شروع به سرودن شعر کردم. این اشعار را جمع آوری کردم که کتاب آن را انتشارات ساحل زندگی به چاپ رساند.

فروغی درباره اشعار کتاب «برزخ عشق؛ مجموعه شعر درباره حضرت رباب (ع)» بیان کرد: این کتاب شامل ۹۰ شعر غزل و مثنوی که در ۲۵۹ صفحه به چاپ رسیده است. از آن جایی که به شخصیت حضرت رباب (ع) همسر سیدالشهدا (ع) علاقه‌مند بودم این اشعار را به ساحت بزرگوار ایشان تقدیم کردم. حضرت رباب (ع) تنها کسی بودند که سید الشهدا (ع) نتوانستند با ایشان وداع کنند.

وی ادامه داد: این برزخ عشق، عشقی میان امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) است. حدود یک سال است که این کتاب شعر را جمع کرده ام و ممکن است حدود ۲ سال دیگر جلد دوم کتاب «برزخ عشق؛ مجموعه شعر درباره حضرت رباب (ع)» را به چاپ برسانم.

فروغی با اشاره به اینکه اشعار برخی از شاعران که زیر نظر اساتید بزرگ بوده اند، بسیار خواندنی و با مضامین عالی است، بیان کرد: ما دو نوع شعر داریم؛ جوششی و کوششی. شعر کوششی شعر دلچسبی نیست و شاعر با نوشتن قافیه و ردیف و با سواد خود آن را می‌سراید، اما شعر جوششی شعری است که با توسل به اهل بیت (ع) سروده می‌شود. برای نمونه علی اکبر لطفیان هزاران جلد از کتاب‌های مبانی شیعه را خواندند و با توسل به اهل بیت (ع) می‌سرایند.

وی افزود: از نظر من نویسندگان در زمینه کتاب‌های آیینی و مذهبی نسبت به شاعران کم کارتر بوده اند. زمانی که شاعران آیینی و مذهبی کتابی ارائه می‌دهند تعداد آن‌ها بسیار بیشتر از کتاب‌های آیینی و مذهبی است. امیدوارم با سرودن اشعار مذهبی نمونه‌ای از مضمون فرهنگ اسلامی را در جامعه نشان دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 98 کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ضربات آخر تمرکز نداشتیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری به ارائه توضیحاتی پرداخت.

حمید مطهری در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به فوت هوادار عزیزمان دوست داشتم بازی را ببریم و تقدیم روح آن مرحوم کنیم. از اول گفتم اولویت ما هوادار باشد. ما برای هواداران بازی می‌کنیم. بچه های من جانانه جنگیدند.

وی افزود: با توجه فشاری که روی تیم بود عدم تمرکز در ضربات آخر وجود داشت. این برای من مهم است که بچه‌ها جانانه بازی کردند و نشان دادند تیم هستیم.

سرمربی تراکتور ادامه داد: بازی پویا بود و هر دو تیم خوب بودند. بعد از گلی که زدیم ذوب آهن تغییراتی ایجاد کرد و پلن های مختلفی داشت و بازی را عوض می‌کرد. تیم ذوب آهن هم تیم خوبی است و در نهایت این برد را به هواداران و خانواده لاله (هوادار) تقدیم می‌کنم.

این گزارش تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • مطهری:برد تراکتور را به خانواده لاله تقدیم می‌کنم
  • در ضربات آخر تمرکز نداشتیم
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)