Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:04:09 GMT

بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۶۳۲۷

بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات

به گزارش خبرنگارنبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برند اینفینیتی در بازار خودرو ایران مانند تویوتا، نیسان، بنز و ب.ام.و شناخته شده نیست. اما جالب است بدانید در بازارهای جهانی و مخصوصا بازار آمریکای شمالی جزء محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برند‌ها محسوب می‌شود. اینفینیتی، شرکت خودروساز ژاپنی است، که به ‌عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت نیسان، از سال ۱۹۸۹ وظیفه تولید خودروهای لوکس را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفته ترین سیستم‌های ایمنی و راداری در کنار ظرافت طراحی ژاپنی

بر خلاف سایر محصولات نیسان که معمولا در دسته خودرو‌های معمولی و اسپرت قرار می‌گیرند، محصولات اینفینیتی برای رقابت با خودرو‌های لوکس ب.ام.و، لکسوس و حتی بنز، در سطح کیفی و امکانات بالاتری تولید می‌شوند. هدف دیگر از تاسیس شرکت اینفینیتی توسط نیسان، عقب نماندن از هموطنان ژاپنی اش مانند تویوتا و هوندا بود که به ترتیب با معرفی برند لکسوس و اکیورا در بخش خودروهای لوکس وارد شده بودند.  در این مطلب اینفینیتی Q۷۰  را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طراحی
کیو ۷۰ بزرگترین، لوکس ترین و گران ترین سدان اینفینتی محسوب می شود که در مدل پایه با قیمت ۵۰ هزار دلار (حدود ۲۰۰ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. ظاهر خودرو از طراحی عضلانی و مدرنی بهره می‌برد. جلو پنجره بزرگ که در کنار آن چراغ‌هایی کشیده شده به طرفین، خودنمایی می‌کنند. اما در نمای پشت چیز جدیدی مشاهده نمی‌شود. چراغ‌هایی که بی شباهت با برخی مدل‌های لکسوس و ب.ام.و نیستند و سپر باد کرده، یاد آور طرح‌های از مد افتاده حدود ۵ سال پیش است. گویا این شرکت ژاپنی در طراحی نمای بیرونی دچار دوگانگی بین ظرافت طرح‌های شرقی و چهره عضلانی خودروهای آمریکایی شده است.

نمای داخلی
در داخل خودرو همه چیز با نظم و ترتیب خاصی سر جای خودشان  قرار گرفته اند و دکمه‌ها و ابزارک‌ها در دسترس راننده هستند. استفاده از چوب براق خاکستری ژاپنی در بخش‌هایی از کنسول، ساعت آنالوگ، چرم تیره و قطعات کرومی، جلوه لوکسی به نمای داخلی کابین بخشیده است. به لطف ۲۹۰ سانتی‌متر فاصله بین محور چرخ‌های جلو و عقب، فضای داخلی کابین بسیار جادار است. سیستم صوتی BOSE (برند تولید کننده سیستم‌های صوتی باکیفیت) با ۱۰ بلند گو، تهویه مطبوع دو گانه، صندلی‌های راحت و مانیتور ۷ اینچی لمسی همراه با سیستم “اینفینیتی کانکشن” (ارتباط کامل گوشی همراه با خودرو و اتصال به اینترنت) راحتی راننده و سرنشینان را تضمین می‌کند.

مشخصات فنی
سه مدل قوای محرکه برای Q۷۰ در نظر گرفته شده است. موتور شش سیلندر ۷/۳ لیتر با حداکثر توان ۳۳۰ اسب بخار، موتور هشت سیلندر ۶/۵ لیتر با ۴۲۰ اسب بخار توان و مدل هیبرید با موتور شش سیلندر ۵/۳ لیتری با توان ۳۵۰ اسب بخار که همراه با موتور الکتریکی ۶۷ اسب بخار مجموعا ۴۰۰ اسب بخار توان تولید می‌کند. توان موتور‌ها به طور استاندارد توسط جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما به غیر از مدل هیبرید می‌توان با پرداخت ۱۰۰۰ دلار، سیستم AWD (انتقال قدرت به چهار چرخ) را در اختیار گرفت. بهترین بازدهی مربوط به مدل هیبرید است که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین می‌سوزاند و بالاترین مصرف سوخت نیز از آن مدل هشت سیلندر است که نزدیک ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در رانندگی شهری بنزین مصرف می‌کند. از نظر کیفیت و نرمی‌حرکت Q۷۰ برای اکثر مصرف کنندگان رضایت بخش است اما گزارش تست‌های انجام شده حاکی از فرمان پذیری ضعیف و شتاب کمتر آن ( صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۶/۵ ثانیه) نسبت به رقبای اروپایی‌اش (بنز Eکلاس، جگوار XF و ب.ام.و سری ۵) است.

ایمنی
وجه تمایز و برتری Q۷۰ در کلاس سدان‌های نیمه لوکس، استفاده از ایربگ‌های پیشرفته جلو، جانبی، پرده ای، ایربگ جانبی سرنشینان عقب و سیستم محافظت از سر در واژگونی است. همچنین تکنولوژی راداری بکار رفته در این خودرو از نوع رادار لایه ای با سیستم پیش بینی تصادف است. بدین معنی که Q۷۰ می‌تواند تا دو اتومبیل جلوتر را نیز در جاده تحت نظر گرفته و در صورتی که آن خودرو ترمز بگیرد یا سرعتش را کاهش دهد ضمن هشدار به راننده، سیستم آماده ترمز گیری خودکار می‌شود.

قابلیت دیگر رادار حرکت دنده عقب است که اگر کوچکترین جسم متحرکی (حیوان خانگی یا کودک) در پشت خودرو شناسایی شود ضمن هشدار به راننده، آماده ترمز گیری می‌شود. تکنولوژی ترمز اضطراری چند مرحله ای نیز در مواقع خطر با تشخیص و محاسبه درصد احتمال تصادف شدت ترمزگیری را افزایش می‌دهد.

از دیگر سیستم‌های ایمنی نیز می‌توان به ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کنترل لغزش، سیستم پارک خودکار، سیستم هشدار عبور از خطوط جاده، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم تولید صدای خودرو برای عابرین پیاده VSP (در مدل هیبرید به دلیل صدای کم خودرو و آگاه سازی عابرین پیاده از خودروی عبوری صدای مصنوعی تولید می‌شود) اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان به همراه مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی شهرستان ارومیه ضمن بازدید از مرکز مرگور به منظور رصد و پایش مزارع و بررسی وضعیت زراعی از مزارع گندم و علوفه منطقه بازدید کرد.

 دیانتی در حاشیه این دیدار تاکید کرد: علاوه بر محصول استراتژیک  گندم   محصولات دیگری مانند جو، دانه های روغنی، حبوبات، نباتات علوفه ای و گیاهان دارویی را نیز می توان با موفقیت تولید کرد که علاوه بر تامین بخشی از نیاز بهره برداران و جامعه مصرف در حفاظت از منابع تولید و پایداری آنها نقش موثری خواهند  داشت. 

وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش در دیمزارها  اقدامات فنی  لازم در راستای کشاورزی حفاظتی ازجمله حفظ بقایا، کشت عمود بر شیب، گذر از آیش زرد به سبز و کشت مستقیم از اهداف طرح میباشد که کارشناسان محترم در مراکز جهاد کشاورزی نسبت به اجرای آنها اهتمام بیشتری باید داشته باشند.

دیانتی اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیم زارها علاوه بر استفاده از بذر و کود مناسب، مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی مانند مبارزه با آفات و بیماری و توجه به توصیه های مروجان کشاورزی هم از دیگر عوامل موثر در افزایش تولید گندم و سایر محصولات است.

دیانتی افزود: استفاده از تکنیک های روز دنیا برای افزایش بهره وری در اراضی دیم یکی از اهداف طرح جهش بوده و کشاورزی حفاظتی و کم خاکورزی و بی خاکورزی، استفاده از ارقام جدید و متحمل به شرایط اقلیمی و ... از جدیدترین و کارآمدترین روش های مورد استفاده در دنیاست.

در ادامه اشکان رضایی معاون فنی و اجرایی شهرستان گزارشی از اجرای طرح در شهرستان و مجیدی مسئول مرکز مرگور گزیده ای از اجرای طرح و اقدامات انجام یافته در منطقه مرگور را ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو