Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@00:06:13 GMT

تهیه هیدروژل جدید برای ترمیم غضروف

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۶۴۵۲

تهیه هیدروژل جدید برای ترمیم غضروف

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گرافن یکی از ساختار‌های کربنی است که در قرن اخیر کشف شده است و محققان به تازگی دریافته‌اند که گنجاندن نانومواد اکسید گرافن (GO) در داربست‌های سه‌بعدی در مهندسی بافت، به بازسازی غضروف کمک می‌کند.

این موضوع به دلیل ویژگی نانومواد اکسید گرافن در آزادسازی آهسته فاکتور رشدی است که برای تمایز سلول‌های مزانشیمی به بافت غضروف مورد نیاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه منچستر برای اولین بار، نشان دادند که با هدف ساخت غضروف، سلول‌های بنیادی انسان و اکسید گرافن، چگونه می‌توانند همزمان در یک داربست سه‌بعدی قرار گیرند. به دلیل اینکه غضروف توانایی کمی برای ترمیم خود دارد این نوآوری امیدوارکننده است.

آن‌ها برای ساخت داربست فعال، با جذب فاکتور رشد (TGF-β۳) روی لایه‌های اکسید گرافن درون ژل کلاژن، توانستند آن را با موفقیت با سلول‌های بنیادی مزانشیمی انسان (hMSCs) بیامیزند.

این موفقیت از استفاده مداوم و تهیه مقادیر زیادی از این فاکتور در طی فرآیند جلوگیری می‌کند. پس از اتمام مراحل اولیه، این تیم نتایج کار خود را پس از ۲۸ روز در محیط کشت مشاهده کرد. در طی دوره ۲۸ روزه، ژل اکسید گرافن بیش از ۹۹ ٪ از فاکتور رشد را در خود نگه داشت و آن را با سرعت کمتر از ۲ درصد در ژل رها کرد.

بیشتر بخوانید: پارگی مینیسک زانو در کمین مبتلایان به اضافه وزن و چاقی

هویلند و تیم وی معتقدند که این طرح فوائد بیشماری دارد و ویژگی اکسید گرافن در آزادکردن آهسته فاکتور رشد، آن را برای مهندسی بافت جذاب می‌کند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد محلول حاوی GO برای سلول‌های بنیادی انسان سمی نیست.

امید می‌رود روش جدید امکان ارائه چندین فاکتور همزمان برای تمایز سلول‌های مزانشیمی در منطقه خاص به بافت‌های مختلف را هم فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بند کرخه شکست

آفتاب‌‌نیوز :

یوسف زمانی اصل بامداد جمعه در حاشیه بازدید میدانی از آخرین وضعیت سیل بند کرخه بیان کرد: شکستگی سیل بند دایک کرخه واقع در جاده دهلران منجر به طغیان آب و وارد شدن آب به داخل مزارع شد.

وی افزود: ماشین آلات، نیرو‌های عملیاتی و اعضای مدیریت بحران شهرستان در محل ترمیم این سیل بند حضور دارند و تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم سیل بند کرخه تا ساعاتی دیگر به پایان برسد.

فرماندار اندیمشک همچنین با اشاره به بروز آب گرفتگی در مناطق مختلف این شهرستان گفت: شرایط در این شهرستان با بسیج تمام امکانات مطلوب و پایدار است.

به گزارش ایرنا، بارندگی‌های شمال خوزستان که از ظهر امروز آغاز و طی چند ساعت با شدت ادامه داشت، موجب آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و همچنین گرفتار شدن خودرو‌ها در معابر آب گرفته شد.

دزفول، اندیمشک و شوش بیشترین بارندگی‌ها را طی ساعت‌های اخیر در خوزستان داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • سیل بند کرخه شکست
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد