Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:25:32 GMT

برجام، محصول استیصال طرف مقابل است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۶۶۹۰

برجام، محصول استیصال طرف مقابل است

عبداللهی با بیان اینکه پیش فرضی وجود دارد که برجام حاصل انعطاف طرف های اروپایی و آمریکایی در قبال ایران است در حالی که این گونه نیست، گفت: برجام، محصول استیصال طرف مقابل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «عبدالله عبداللهی» شب گذشته (شنبه 16 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره گام های ایران درکاهش تعهدات هسته ای با بیان اینکه پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد ایران استراتژی صبر راهبردی را در پیش گرفت به این امید که اروپا همه تعهدات خود را در برجام بتواند عملیاتی و منافع ایران از برجام را تامین کند، گفت: یک سال به آنها فرصت داده شد و با وعده های اروپایی ها، این مهلت تمدید شد و اروپا سعی می کرد ایران را در برجام نگه دارد تا با راهبرد فشار، امتیازات لازم را بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در مدت یک سال اخیر، اروپا هیچ قدمی رو بر جلو برنداشت و نه تنها تعهدهای یازده گانه خود را در برجام انجام نداد بلکه حتی یک تعهد نیم بند را هم عملی نکرد که مهمترین آن اینستکس بود، افزود: اروپا یکسال دولت ایران را به دنبال خود کشاند اما نه تنها وعده ها محقق نشد بلکه نوع نگاه اروپا به ایران، هر روز متکبرانه تر، خودخواهانه تر و توهین آمیزتر شد. بلافاصله پس از اینکه گام های اول و دوم ایران برداشته شد، فضا به طور کلی تغییر کرد و هم اروپا و هم آمریکا میانجی های مختلفی را به ایران فرستادند و وعده هایشان را غنی تر کردند به این امید که ایران از این روند که در پیش گرفته پس بکشد و توافق کند.

 

عبداللهی با بیان اینکه از ابتدای خروج ترامپ از برجام می توانستیم راهبردهای بهتری را در پیش بگیریم در این باره اینگونه توضیح داد: به محض خروج آمریکا می توانستیم، همه تعهدات برجامی خود را به تعلیق در می آوردیم و در قبال آن به اندازه ای که اروپا و آمریکا تعهدات خود را اجرا کنند ما هم تعهدات خود را اجرا می کردیم.

 

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل با اشاره به اینکه مهمترین پیش شرط این است که طرف مقابل بداند که برجام برای ایران یک موضوع حیثیتی نیست، گفت: تا وقتی جمع بندی آمریکا و اروپا این نباشد که در صورت تامین نشدن منافع ایران از برجام، ایران به راحتی برجام را کنار خواهد گذاشت و به وضعیت پیش از برجام برخواهد گشت، طرف مقابل همه شروط ایران را تامین نخواهد کرد.

 

عبداللهی با تاکید بر اینکه باید به طرف مقابل این علامت را بدهیم که برجام به هیچ وجه برای ما جنبه حیثیتی و ناموسی ندارد بلکه برجام را ابزار و معاهده ای می دانیم تا منافع ملی خود را تامین و به محض اینکه احساس کنیم این مسیر برای ما آورده ای ندارد از آن خارج می شویم، اضافه کرد: در صورتی که طرف مقابل این احساس را داشته باشد و به قطعیت برسد، دو دستی به برجام خواهد چسبید و منافع کشورمان را از آن تامین خواهد کرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل با بیان اینکه پیش فرضی وجود دارد که برجام حاصل انعطاف طرف های اروپایی و آمریکایی در قبال ایران است در حالی که این گونه نیست، افزود: برجام، محصول استیصال طرف مقابل است و اگر آن ها در سال 1394 به این استیصال نرسیده بودند و راه دیگری برای مهار ایران داشتند حتماً آن را پیگیری می کردند اما آن ها مجبور بودند با ایران مذاکره کنند و به توافق برسند و این موضوع در مواضع آن ها به صورت علنی بیان شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس کانون های مساجد حضرت علی اصغر ع استان بوشهر گام سوم گام سوم ایران در کاهش تعهدات هسته ای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن

لوکاکو، مهاجم رم مقابل بایرلورکوزن خواهد بود.

روملو لوکاکو که به دلیل مصدومیت، دو بازی اخیر آاس رم مقابل بولونیا و سپس ناپولی را از دست داده بود، آماده بازگشت به میادین است.

به نقل از اسکای ایتالیا؛ لوکاکو بعد از ۱۰ روز مصدومیت از امروز به تمرینات گروهی جالوروسی بازگشت و می تواند رم را  در بازی حساس پنج شنبه شب مقابل بایرلورکوزن در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا به میدان برود. لوکاکو در جریان برتری ۲-۱ رم مقابل میلان در لیگ اروپا از ناحیه ساق پا دچار مصدومیت شده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (2002/5/1) / فیلم
  • موضع رسمی لورکوزن درباره سردار آزمون
  • ده‌روسی: باید از روحیه لورکوزن بترسیم!
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (30 آوریل 2002)
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • تکراری‌ترین نیمه‌نهایی اروپا با معرکه مونیخ
  • نبرد غول‌های اروپا در آلیانز آره نا
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن
  • کارلو آنچلوتی: هرگز نباید رئال مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا دست کم گرفت