Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:42:08 GMT

حدود ۲ هزار نیروی بهداشتی برای مناطق محروم جذب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۶۹۲۵

حدود ۲ هزار نیروی بهداشتی برای مناطق محروم جذب می‌شوند

علی رضا رئیسی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره جذب نیروهای بهداشتی افزود: سالانه نیاز به جایگزینی حدود ۹۰۰ نفر برای بهورزان داریم. این نیروها برای مناطقی که نیروی تخصصی کمتری موجود است و مناطق کمتر برخوردار در نظر گرفته می‌شوند.

وی درباره شیوه خرید خدمت به صورت شرکت تعاونی برای مراکز جامع سلامت نیز بیان کرد: مراکز جامع سلامت حاشیه شهرها در سطح کشور به صورت واگذاری، ارائه خدمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی خدمات سلامت از برخی شرکت ها خریداری می شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: مشکلاتی در زمینه نحوه پرداخت و عقد قرارداد با نیروها وجود دارد که شکایت های زیادی در این زمینه به دست ما می رسد.

رئیسی گفت: یکی از روش ها برای خرید خدمات سلامت برای این که امنیت شغلی بیشتری وجود داشته باشد، این است که این خدمات در قالب شرکت های تعاونی خریداری شود که سهام داران اصلی خود کارکنان حوزه بهداشت یا مراقبان سلامت هستند. وقتی این افراد سهام دار باشند، در سود و زیان شریک هستند و دیگر کسی نمی تواند به آنها اجحاف کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: این راهکار یکی از روش های پیشنهادی برای خرید خدمت محسوب می شود که به نظر می رسد از این طریق می توان مشکلات فعلی را برطرف کرد. به هر حال وزارت بهداشت از لحاظ قانونی خیلی نمی تواند در زمینه شکایت های مطرح شده در این زمینه وارد شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت بهداشت و درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین