Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@12:10:50 GMT

بیش از ۲ هزار تعاونی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۶۹۶۰

بیش از ۲ هزار تعاونی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۲۰۶ تعاونی در بخش های خدماتی، کشاورزی و صنعتی در سطح استان فعالیت دارند.

«مهرداد جهاندیده» با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: امورات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حوزه های تعاون، روابط کار، اشتغال، امور اجتماعی، فرهنگی و ورزشی متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه تعاون، 2 هزار و 206 تعاونی در بخش های خدماتی، کشاورزی و صنعتی در سطح استان فعالیت دارند یک میلیون و 700 هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند.

 

جهاندیده گفت: 37 تعاونی در 5 ماه اول سال جاری تاسیس شده که در این تعاونی ها 760 نفر عضو هستند و برای 778 نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

وی افزود: 213 مورد نظارت در سطح استان در ابعاد مختلف در سال  گذشته انجام شده است. تنها در حوزه صورت های مالی در تعاونی ها، 100 مورد نظارت در سال گذشته انجام شده که در 5 ماه سال جاری به 65 مورد رسیده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: تعاون عرصه گسترده و مهمی است که مشارکت مردم درعرصه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به دبنال دارد.

 

جهاندیده گفت: مهمترین رویکرد در حوزه تعاونی ها را توجه به تشکیل تعاونی های جدید و متناسب با ظرفیت و مزیت های استان دانست و گفت:

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه 14 تعاونی به عنوان تعاونی برتر مشخص شده اند، یادآور شد: دو تعاونی حائز  شرایط تداوم برتری انتخاب شده اند زیرا که طی این چند سال علکرد خوبی داشته اند.

 

جهاندیده به بیان اینکه تعاونی سبز در عرصه فعالیت دارد، گفت: شرکت تعاونی دوچ بلوچ در حوزه صنایع دستی به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده است.

 

وی از تدوین راهکارهای توسعه بخش تعاون به صورت ملی از مهمترین اقدامات راهبردی در حوزه تعاون یاد کرد و افزود:  تهیه و تدوین سند توسعه تعاونی ها در سه شهرستان، راه اندازی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور از دیگر اقدامات در بخش تعاون بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: با توجه به اینکه 8 دهه از عمر نهضت تعاون  سپری شده میکنیم این نماکن نظارت بر خط اعاض شرکت های تعاونی را فراهم کرده است.

 

جهاندیده گفت: در راستای  تقویت و توسعه تعاونی ها، تفاهم نامه های مشترک در سطح ملی و استانی منعقد شده است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیرخوارگان حسینی ماه محرم محرم عزاداری محرم همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع خبرگزاری شبستان مسجد عزاداری امام حسین ع خطبه نماز جمعه کشاورزی و صنعتی تعاونی سبز بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید

ایسنا/سیستان و بلوچستان تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

انسان نیز با پذیرش این مسئولیت،‌ نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک، حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازد.

شهین پودینه معلم نمونه سیستان و بلوچستان و کارشناس ارشد روانشناسی که مدت ۱۸ سال سابقه کاری در پایه چهارم دبستان را دارد به مناسبت روز معلم، در گفت وگویی با ایسنا از عشق به کار و علاقه شدید خود به امر مقدس معلمی می‌گوید.

این معلم نمونه استان در خصوص موفقیت خود در عرصه آموزش بیان کرد: فعالیت‌های بنده در طی این سال‌ها در کارگاه ها و دوره های آموزشی که جهت پیشبرد اهداف و آموزش روش‌های نوین یاددهی و یادگیری بوده است.

وی گفت: همچنین در کنار فعالیت آموزشی و تدریس، سرگروه آموزشی استان و مدرس استانی طرح ملی شهید همت بوده ام.

آموزگار موفق استان بیان کرد: همچنین توانستم در طی این سال‌ها رتبه‌های استانی و منطقه را در طرح های درس پژوهی ،اقدام پژوهی و الگوهای برتر تدریس کسب نمایم.

پودینه در خصوص اهمیت شادابی در کلاس نیز افزود: کلاس درسم یک کلاس، پویا ،فعال و همراه با دست ورزی و فعالیت صددرصدی دانش آموزان است و استفاده از تکنولوژی آموزشی و محتوای تولیدی در کلاس درس جهت یادگیری بهتر یکی از روشهای ثابت در تدریسم می باشد.

وی ادامه داد: همه تلاشم این است تا با در نظر گرفتن استعداد و علاقه تک تک دانش آموزان و گنجاندن روش تدریس متناسب با این شاخص آموزش با ذوق به دانش آموزان ارائه دهم.

معلم نمونه سیستان و بلوچستان در خصوص شاخص های انتخاب یک معلم نمونه گفت: در بحث شناسایی معلم نمونه که شامل چند مرحله (مدرسه تا کشوری)می باشد. ملاکها و ارزیابی هایی انجام  می گیرد، از قبیل روش تدریس، مصاحبه حضوری وارائه مستندات که توانستم این مراحل را بخوبی پشت سر بگذارم.

وی ادامه داد:  با یاری خداوند و همچنین پشتکار و تلاش چند ساله توانستم از مرحله مدرسه ای به مرحله ی منطقه و سپس استانی و در پایان به مرحله ی کشوری راه یابم.

پودینه تاکید کرد: روش تدریس نوین براساس ساحت های ششگانه، فعالیتهای جذاب و استفاده از وسایل کمک آموزشی و دست ورزی با وسایل دور ریختنی و ساده، تلفیق دروس مختلف باهم (مانند هنر ، ریاضی،ورزش و ... )، ارائه تکالیف مهارت محور و درگیر کردن اولیا در فعالیت های کمک آموزشی کلاس... دلیل بر انتخاب اینجانب به عنوان معلم نمونه استان و راهیابی به مرحله کشوری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از کودکی علاقه زیادی به معلمی داشته و از اینکه بالاخره به این هدف در زندگی رسیدم بسیار خرسندم. معلم مانند شمعی است که خود می سوزد و راه را برای شاگردانش روشن می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود