Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: با افزایش سفر با واژگونی‌های بیش از حد معمول مواجه هستیم. تاریخ انتشار: 09:08 - 17 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۸۲۵

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، عدم برنامه‌ریزی برای سفر و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی را عامل واژگونی خودرو در جاده‌ها دانست و گفت: بسیاری از مردم در دهه اول محرم به شهر‌ها و روستا‌های خود سفر می‌کنند، اما باید مراقب باشند که خستگی آن‌ها موجب واژگونی و خروج از مسیر جاده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا، گفت: علاوه برخواب آلودگی، عجله و شتاب رانندگان نیز موجب از دست رفتن کنترل و خروج از مسیر می‌شود که البته این دو مسئله قابل پیشگیری است. کافی است رانندگان از رانندگی در زمان خواب آلودگی بپرهیزند و با سرعت مطمئنه و مجاز حرکت کنند.

وی ادامه داد: ما دو روز قبل از ماه محرم به همکاران پلیس راه در سراسر کشور ابلاغ کردیم که با مسئولان هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری، جلسات مشترکی داشته باشند و مسیر‌ها را با هم هماهنگ کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

سرهنگ جهانی با تأکید بر اینکه ورود و تردد وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت به داخل هیئت‌ها و دسته‌جات بر اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است افزود: کسی نباید از داخل هیئت و دسته عزاداری عبور کند و از طرفی خود هیئت‌ها نیز باید مراقب باشند تا راه تردد وسایل نقلیه مسدود نشود.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا هشدار داد: رانندگان مراقب تیرگی لباس‌های عزاداران باشند چراکه عبور و مرور شهروندان با لباس‌های مشکی ممکن است عامل تصادفات باشد البته عزداران نیز باید با احتیاط از خیابان عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه بار ترافیکی در همه محور‌های مواصلاتی کشور جریان دارد گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر تردد در جاده‌ها وجود ندارد.

سرهنگ جهانی تاکید کرد: طبق نظر کارشناسانه رئیس راهنمایی و رانندگی کشور، اگر رانندگان فقط ده کیلومتر از سرعت مجاز خود بکاهند بیش از ۹۰ درصد سلامت خود و سرنشینان تضمین خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور تصادفات رانندگی سرعت غیر مجاز ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران