Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@07:44:45 GMT

رشد ۱۴۸۷ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۷۶۷۹

رشد ۱۴۸۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ادامه روند رو به رشد روز گذشته خود دومین روز کاری خود در هفته جاری را نیز با روند صعودی و رشد ۱۴۸۷ واحدی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ادامه روند رو به رشد روز گذشته خود دومین روز کاری خود در هفته جاری (یکشنبه 17 شهریور) را نیز با روند صعودی و رشد 1487 واحدی آغاز کرد و این رشد باعث شد تا شاخص کل بورس در جایگاه 296 هزار و 89 واخد قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، شپنا - پالايش نفت اصفهان،  وبيمه - سرمايه‌ گذاري‌ صنعت‌ بيمه‌ و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران صبح امروز در لیست پربیینده های بورس قرار داشتند که در میان آنها 2 نماد شپنا - پالايش نفت اصفهان، شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران روند صعودی داشت.

 

بنابر جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس صبح امروز شتران با 254 واحد، کچاد با 190 واحد، کگل با 105 واحد، شبندر با 100 واحد، وپارس با 97 واحد و فملی با 83 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل تنها نماد رمپنا با 184 واحد بود که تاثیر منفی بر شاخص کل بورس داشت.

 

این گزارش می افزاید: فرابورس نیز امروز (یکشنبه 17 شهریور) با روند صعودی روز خود را آغاز کرد و رشد 35 واحی شاخص کل فرابورس باعث شد تا در جایگاه 3 هزار و 868 واحد قرار بگیرد و بر اساس جدول پربیینده های فرابورس امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، دي - بانك دي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، ودي - بيمه دی، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس و  حريل - ريل پردازسير در صدر این لیست قرار گرفتند که در میان آنها تنها نماد ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان روند نزولی داشت.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (شنبه 16 شهریور) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی و رشد 1437 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 291 هزار و 612 واحد آغاز کرد و این روند صعودی را تا پایان روز حفظ کرد و با رشد 4423 واحدی در ارتفاع 294 هزار و 601 واحد قرار گرفت.

 

شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 1188 واحد افزایش معادل 1.52 درصد به 79 هزار و 180 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 1683 واحد افزایش معادل 2.13 درصد به 80 هزار و 888 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1127 واحد افزایش معادل 2.13 درصد به 54 هزار و 146 واحد، شاخص آزاد شناور با 5302 واحد افزایش معادل 1.61  درصد به 335 هزار و 379 واحد، شاخص بازار اول با 3682 واحد رشد معادل 1.74 درصد به 215 هزار و 506 واحد و شاخص بازار دوم با 6893 واحد رشد معادل 1.18 درصد به 592 هزار و 823 واحد رسیده بودند.

 

بنابر جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس در صبح روز گذشته نمادهای رمپنا، کچاد، فملی، ونوین، اخابر، شیران و وپارس به ترتیب با 307، 169، 151، 76، 68، 58 و 42 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در پایان معاملات نمادهای فملی با 320 واحد، شتران با 308 واحد، کچاد با 305 واحد، رمپنا با 291 واحد، شبندر با 284 واحد، کگل با 200 واحد و پارسان با 200 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

همچنین در جدول نمادهای پربیینده صبح روز گذشته بورس نام نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبيمه - سرمايه‌ گذاري‌ صنعت‌ بيمه‌ و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ به چشم می خورد که تنها نماد وبيمه - سرمايه‌ گذاري‌ صنعت‌ بيمه‌ روند نزولی داشتند و در پایان معاملات 3 نماد وتجارت - بانك تجارت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و وبيمه - سرمايه‌ گذاري‌ صنعت‌ بيمه روند نزولی را برای خود ثبت کرده اند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای بورس، در 422 هزار و 820 نوبت معاملاتی، 3 میلیارد و 803 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 16 هزار و 639 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 10 هزار و 765 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم شیرخوارگان حسینی محرم همایش شیرخوارگان حسینی استان بوشهر خبرگزاری شبستان حضرت علی اصغر ع مسجد خطبه نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی