Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین با شروع دور جدید تحولات در سطوح عالی مقامات عربستانی، شاه سعودی آخرین جایگاه کلیدی خالدالفالح وزیر سابق انرژی این کشور را نیز از وی گرفت.

از این رو امروز طی حکمی از سوی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، خالدالفالح از سمت وزارت نفت این کشور برکنار و شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، فرزند پادشاه، جانشین وی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعزیز وزیر جدید نفت عربستان،  ۵۹ ساله است و در چندین سال اخیر معاون وزیر انرژی بود. وی مدرک فوق لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه نفت و معادن ملک فهد دارد. نکته جالب توجه اینکه برای نخستین بار است که در سعودی، یک عضو خانواده سلطنتی به عنوان وزیر نفت منصوب می‌شود.

هفته گذشته نیز به دستور پادشاه سعوی، الفالح از سمت مدیرعاملی آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی این کشور کنار گذاشته و یاسر الرمیان رئیس صندوق سرمایه ‌گذاری‌های عمومی را به جای وی منصوب کرد. شد. البته تنزیل قدرت خالدالفالح از روز جمعه هفته گذشته و با جدا شدن بخش صنعت و معدن از وزارت انرژی کلید خورد.

اردیبهشت سال 95 بود که شاهزاده تازه به دوران رسیده سعودی عنان وزارت انرژی را از وزیر با سابقه یعنی علی النعیمی که بیش از دو دهه وزیر انرژی عربستان بود، گرفت و به خالدالفالح سپرد. فالح، فارغ‌التحصیل A&M تگزاس یک تکنوکرات بسیار مورد توجه در صنعت نفت است.او در دوران تصدی‌اش در آرامکو، وظیفه افزایش ظرفیت پالایشگاهی عربستان و تقویت واحدهای خریداری را برعهده داشت، او همچنین برای مدتی در جایگاه وزیر بهداشت خدمت کرد. اما چرا وزیر دست نشانده شاهزاده سعودی نتوانست خواسته های پادشاه را اجرایی کند؟

گفتنی است مهم ترین دلیل کنار گذاشته شدن الفالح از وزارت نفت، اختلاف های وی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در خصوص واگذاری آرامکو است. البته تامین نشدن نظر پادشاه سعودی در جذب سرمایه گذاری خارجی توسط صنعت نفت عربستان نیز یکی دیگر از دلایل بالاگرفتن مخالفت پادشاه با فالح بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت نفت عربستان وزیر نفت شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه