Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@05:55:26 GMT

سرانه تولید زباله در کهگیلویه ۱۲۰۰ گرم در روز است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۸۲۴۰

سرانه تولید زباله در کهگیلویه ۱۲۰۰ گرم در روز است

روح الله عزیزی روز یکشنبه در جلسه کمیته پسماند روستایی بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه اظهارداشت: میزان سرانه تولید زباله در کشور ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم به ازای هر نفر است که این میزان در شهرستان بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: با برسی‌های انجام شده تولید سرانه زباله در روستاها با توجه به فعالیت‌های کشاورزی و دامداری بیشتر از این میزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزیزی با اشاره به اینکه از ۱۸۸ روستای بخش مرکزی تعداد زیادی دارای جایگاه دفن زباله نیستند گفت: بر اساس قانون باید دهیاری‌ها نسبت به مشخص شدن جایگاه دفن زباله در روستاها اقدام کند.

وی بیان کرد: بعد از مشخص شدن مکان از سوی دهیاری مجوز دفن زباله از سوی  ادارات عضو کمیته پسماند صادر خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: روستاهای که بصورت مشترک از جایگاه دفن زباله شهری دهدشت استفاده می‌کند باید با شهرداری نسبت به ساماندهی آن همکاری کند.

وی بر استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی در عزاداری‌های ماه محرم تاکید کرد.

بخشدار مرکزی کهگیلویه نیز در این جلسه بر همکاری دهیاری‌ها در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: دهیاران موظف به رعایت قوانین در مدیریت پسماند روستای هستند.

سید شرمت الله حسینی پرور تصریح کرد: ساماندهی و مشخص شدن جایگاه دفن زباله از اولویت‌های بخشداری در مدیریت پسماند خواهد بود.

وی تعداد روستاهای بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه را ۱۸۸ روستا ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۴۶ روستا داری دهیاری و ۷۶ روستا شورا دارند.

حسینی پرور بیان کرد: بخش مرکزی شهرستان با ۵۷هزار نفر جمعیت شهری و ۲۴ هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت روستایی داری سه دهستان شرقی، غربی و دشمن زیاری است.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر تولید زباله حفاظت از محیط زیست زباله عزاداری کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل با برنامه ریزی از پیش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و سرانجام در روز حادثه با لباس مبدل زباله گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شلیک گلوله به قتل می رساند و سریعا از محل متواری می‌شود.

سردار الهی بیان کرد: ماموران پس هماهنگی قضایی، با اقدامات میدانی و شیوه و شگرد های خاص پلیسی وی را کمتر از یک هفته شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان، با بیان این که متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان گفت متهم: جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900186

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد