Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:32:24 GMT

۲۹۹ هزار و ۲۲۲ تبعه آذری به اردبیل سفر کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۸۲۸۰

۲۹۹ هزار و ۲۲۲ تبعه آذری به اردبیل سفر کردند

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  میزان ورودی اتباع آذری در مدت مشابه پارسال ۲۳۹ هزار و ۴۵۵ نفر بود که امسال ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی گفت: خروجی مسافران خارجی نیز ۶۵۳ هزار و ۸ نفر به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان ترددها با رشد ۲۵ درصدی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ورودی مسافر ایرانی در این مدت را ۳۲ هزار و ۵۷ نفر و خروجی مسافر ایرانی را ۲۷ هزار و ۷۶۲ نفر ذکر کرد.

به گفته فلاحی، مجموع تردد پایانه مرزی در پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه گردش در کنار درمان از اهداف سفر اتباع آذری است، افزود: در ایام محرم جاذبه‌های گردشگری مذهبی به گردشگران خارجی معرفی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده معرفی جاذبه‌ها در سطح ملی و جهانی روند افزایشی سفر گردشگران دور از انتظار نیست.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و تنها گمرک بین‌المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله‌سوار بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می‌کنند.

پس از کشور عراق اردبیل دومین مقصد سفر اتباع آذری است.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان اردبیل ایران جاذبه های گردشگری گردشگری و صنایع دستی محرم قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه و علت گرفتاری‌ها در چیست؟

مردم ریشه و علت گرفتاریشان را باید بفهمند. ریشه گرفتاری مردم این است که با خدا کاری ندارند.

به گزارش ایسنا، یک حدیث از امام صادق علیه السلام است که حضرت می فرمایند «مَن اَصبَحَ و أَمسی وَالدُّنیا أَکبَرَ هَمِّهِ». کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش دنیا و پول و … بوده و به فکر نماز نباشد به سه تا مصیبت گرفتار می‌شود:

اول: «جعل الله الفقر بین عینیه»، خداوند فقر را مقابل دو چشمش می آورد.

دوم: قلبش پر از غم و غصه می شود.

سوم «شتّت عمله»، کارهایش پراکنده می شود. از این اداره به آن اداره. از این آسانسور به آن اسانسور. به هر دری که می زند نمی‌شود. ده سال است که اختلاف ملکی دارد. هنوز حل نشده. چرا ؟ چون به فکر دنیاست.

در ادامه امام صادق(ع) می‌فرمایند «مَن اَصبَحَ و أَمسی وَ الآخرة أَکبَرَ هَمِّهِ»، کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش آخرت باشد برنده است. مثل راننده تاکسی که اول ظهر کنار خیابان پارک می کند تا نماز اول وقت بخواند. با اینکه در آن ساعت اگر بخواهد مسافر ببرد. مسافر زیاد است و درآمدش هم زیاد است. اما با این حال تاکسی را نگه می‌دارد به مسجد می رود و نماز جماعتش را می خواند. بعد سوار می شود و مسافر می‌برد.

افرادی این چنین که مقید به نماز اول وقت هستند «جَعَلَ اللَّهُ الْغَنَاءَ فِی قَلْبِهِ» خداوند غنی و بی نیازی را در قلبشان قرار می‌دهد. یعنی چشمش سیر می‌شود.

همانند «اشیخ محمد حسین زاهد» که چیزی نداشت. اما هر وقت از او می پرسیدی حال شما چه طور است ؟ دو سه بار پشت سر هم می گفت: الحمدلله.

یک الحمدللهی می گفت مثل اینکه همه تهران برای اوست. حالا چیزی هم نداشت. دو اتاق اجاره کرده بود ماهی بیست تومان. گلیم هم زیر پایش بود.

مردم ریشه و علت گرفتاریشان را بفهمند. ریشه گرفتاری مردم این است که با خدا کاری ندارند.

منبع: بررسی گناهان کبیره در مواعظ ایت‌الله مجتهدی تهرانی، بوستان قرآن ،چاپ ششم ،1395 ، ص 44 و 45

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنایه آذری جهرمی به دولت رئیسی و خبرگزاری دولت /آمارِ دروغ یا دروغِ آماری؟
  • کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری
  • روش عجیب خواننده ایرانی برای ترساندن دوستان خود؛ حامد آهنگی متعجب شد (فیلم)
  • ۵۳۶ اثر به جشنواره شعر ترکی - آذری آذربایجان غربی ارسال شد
  • ریشه و علت گرفتاری‌ها در چیست؟
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • شرکت ۶۰ شاعر خارجی در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی؛ نان در «اتوبوس»!
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی: ظاهرا این روزها نان در «اتوبوس» است