Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:25:22 GMT

دلایل ثبات نسبی در بازار ارز

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۸۳۳۴

دلایل ثبات نسبی در بازار ارز

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره علل ثبات نسبی در بازار ارز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، الیاس حضرتی درباره ثبات در بازار ارز گفت: ۸۰ درصد شرایط موجود نتیجه مدیریت بانک مرکزی است. در واقع بانک مرکزی توانسته بازار عرضه و تقاضا را به خوبی کنترل کند.

 

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی تقاضا در بازار ارز، اظهار داشت: بانک مرکزی بیشتر کارت خوان های سیار انتقال یافته به خارج از کشور را مسدود کرد و در تلاش است تعداد این پوزها را به صفر برساند، از سوی دیگر نقل و انتقال پول توسط کارت خوان های سیار داخلی نیز محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کنترل واردات بدون انتقال ارز یکی از راهکارهای ثبات بازار ارز

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نقل و انتقال پول توسط چک‌های پشت نویسی شده را ساماندهی کرد، افزود: کنترل واردات بدون انتقال ارز یکی دیگر از راهکارهای بانک مرکزی برای ثبات بازار ارز است.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رییس بانک مرکزی نسبت به وضعیت بازار ارز بسیار حساس است و اگر مسئله‌ای ایجاد شود سریعا در رسانه‌هایی مانند اینستاگرام و توئیتر پاسخ داده و عکس العمل نشان می‌دهد، اضافه کرد: بانک مرکزی بدون صرف هزینه و با کمک صرافی‌ها بدون ترزیق پول، بازار ارز را سامان می‌دهد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: علیرغم اینکه در هفته‌های اخیر اتفاقات سیاسی بسیاری رخ داد، اما با تلاش بانک مرکزی ثبات بازار ارز ماندگار بود، امیدواریم سایر بخش ها نیز همین حساسیت را داشته باشند.

 

قیمت واقعی ارز متاثر از نیازها و وضعیت تولید است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره قیمت واقعی ارز، تصریح کرد: قیمت واقعی ارز به مجموع نیازها و وضعیت تولید بستگی دارد به این معنا که قیمت واقعی ارز در بازار آزاد و بازار مدیریت شده با یکدیگر متفاوت است. در حال حاضر بیشتر ارز کشور باید صرف واردات کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه کارخانجات و ... شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم شیرخوارگان حسینی محرم مسجد همایش شیرخوارگان حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد حضرت علی اصغر ع کانون های مساجد عزاداری امام حسین ع الیاس حضرتی حضرتی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان              بدون تغییر 

نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان                              بدون تغییر 

ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان                + ۳۰۰ هزار تومان 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان          بدون تغییر

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید