Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:38:00 GMT

آيا جنگ يمن در حال پايان يافتن است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۸۴۱۹

آيا جنگ يمن در حال پايان يافتن است

خبرگزاری آریا- رژیم سعودی به خواست آمریکا به تدریج برای متوقف کردن تجاوزات خود به یمن آماده می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، العهد نوشت رژیم سعودی به خواست آمریکا به تدریج برای متوقف کردن تجاوزات خود به یمن آماده می شود.
پایگاه اینترنتی العهد در یادداشتی به قلم اسماعیل المحاقری نوشت: آمریکا همواره زمانی که متحدانش دیگر قادر نیستند نقشی را که به خاطر آن تحت حمایت آمریکا قرار دارند ایفا کنند، تنها رها می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعودی نیز از این قاعده مستثنی نیست. صرف نظر از آنچه تاکنون روی داده است و هزینه های سنگینی که سعودی ها کرده اند و خدماتی که برای اجرای نقشه های آمریکا و از جمله طرح تجزیه کشورهای منطقه داده اند، این موضوع مدت زیادی طول نخواهد کشید. البته باج خواهی و سوء استفاده همچنان ادامه خواهد یافت.
آمریکائی ها در تجاوز به یمن، همه گونه پشتیبانی را از ریاض بعمل آورده اند و دولت ترامپ تلاش می کند خود را به مانند کبوتر صلح جلوه دهد. گوئی که جنگ یمن هیچ سود و زیانی برایش ندارد. این درحالیست که جنایات جنگی در یمن موجب قتل و آوارگی صدها هزار غیرنظامی شده است و به شهادت سازمان ملل متحد بزرگترین فاجعه انسانی را در جهان رقم زده است.
دیوید شنکر معاون وزارت خارجه آمریکا در امور شرق نزدیک در میان سخنانش درخصوص بقایای موشکها و پهپادهایی که عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند گفت واشنگتن در تلاش است برای حل منازعه یمن راهی بیابد که همه طرف ها با آن موافق باشند و منجر به توقف جنگ در این کشور شود.
شنکر که در یک پایگاه نظامی سخن می گفت افزود: ما با مارتین گریفیتس سخنگوی سازمان ملل گفتگو می کنیم و با متحدان سعودی مان نیز در تماس هستیم. با انصارلله نیز احتمالاً گفتگوهایی داریم و تلاش می کنیم راه حل مقبولی برای این درگیری بیابیم.
روزنامه آمریکائی وال استریت ژورنال اواخر ماه اوت گذشته نوشت: یکی از طرفین این گفتگوها «هیئت ملی» است که به نمایندگی از دولت صنعا در گفتگوها حضور دارد و طرف دیگر، سعودی است که عملاً از دولت قانونی یمن فاصله دارد. این روزنامه افزود: دولت ترامپ تلاش می کند گفتگوهای محرمانه مستقیمی را در مسقط پایتخت عمان با جنبش انصارالله برای پایان دادن به جنگ یمن آغاز کند.
کاخ سفید به این شکل در واقع تلاش می کند سعودی را از باتلاق یمن نجات دهد. البته ترامپ این تمایل خود را نیز پنهان نمی کند که می خواهد یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نیز از بین ببرد. زیرا وی افزون بر حمایت نامحدود از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای فروش سلاح به وی علیرغم اعتراضات کنگره اصرار ورزیده است.
از نظر یمنی ها، آمریکا یکی از عوامل اساسی تجاوزگری به یمن است که به خاطر منافعش نقش مهمی در ادامه جنگ یمن دارد. زیرا جنگ یمن فرصت مناسبی برای معاملات تسلیحاتی و کسب درآمد است. بنابراین آمریکا قانوناً و اخلاقاً مسئول پیامدهای جنگ یمن به شمار می رود.
تصادفی نیست که درخواستهای آمریکا برای توقف تجاوزگری به یمن با تلاش های سعودی برای حل اختلافاتش با متحد اماراتی اش هم زمان شده است. این اختلافات پس از آن بروز کرد که نیروهای تحت حمایت امارات با توسل به زور و با پشتیبانی هواپیماهای اماراتی، عدن و شهرهای جنوبی را تحت کنترل خود گرفتند و سعودی را از این مناطق بیرون راندند. اکنون رژیم سعودی با بحران گزینه های متعدد مواجه است و به دنبال راهی برای حفظ آبروی خود در عین حفظ بیشترین مقدار ممکن از نفوذ و سلطه اش در یمن و به ویژه جنوب این کشور است.
در حالی که نمایندگان امارات و سعودی در شبوه بر طبل جنگ می کوبند به نظر می رسد سعودی ناچار به پذیرش تغییرات به وجود آمده تحملیی از سوی متحد اماراتی اش است البته فقط در حد آنچه تاکنون روی داده است. این موضوع را می توان در هشدارهای سعودی علیه همه طرف های درگیری های نظامی اخیر و تاکید بر عدم مسامحه با آنها می توان مشاهده کرد.
در چهارمین سال جنگ طوفان قاطعیت میان نمایندگان سعودی و امارات اوضاع این گونه است و طرفین اخوان المسلمین را به خیانت و فرصت طلبی برای تحقق اهداف سیاسی خاص خود متهم می کنند... آنچه در اظهارات مسئولان سعودی در خصوص عملکرد اخوان المسلمین دیده نمی شد، اکنون در رسانه های رسمی شان مشاهده می شود و حملات رسانه ای علیه این گروه آغاز شده است و از آنها خواسته می شود از آنچه ارتش ملی نامیده می شود و از روند سیاسی حمایت نکنند تا مقدمه ای برای کنار کشیدن از جنگ شود. به این بهانه که جنگ یمن فقط به خود یمنی ها مربوط است. به گفته بسیاری از تحلیلگران و مقاله نویس های سعودی نزدیک به مراکز قدرت در عربستان، اخوان المسلمین [یمن] هیچگاه از پشتیبانی زمینی و دریائی و هوائی ائتلاف برخوردار نبوده است.
با توجه به این امور به نظر می رسد اتکای عربستان سعودی به حزب الاصلاح برای به نتیجه رساندن جنگ و توطئه چینی در یمن یا انتقام گیری از دشمنانش، رؤیاهای کسانی است که ادبیات قواعد بازی را درک نمی کنند. ادبیاتی که رژیم سعودی به آن تسلط کامل دارد. اخوان المسلمین یمن نیز چنانکه برای ورود به جنگ و تشدید محاصره به عربستان سعودی وابسته بوده اند در آینده نیز برای توجیه اشتباهات و شکست و ناکامی ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جنگ یمن پایان یافتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد

فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به غرق شدن دو جوان ۳۳ و ۳۴ ساله در رودخانه نازلوچای این شهرستان و پیدا شدن جسد یک نفر از غرق‌شدگان گفت: جست‌وجوها در سومین روز پس از حادثه برای یافتن پیکر فرد دوم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علیرغم پیدا شدن پیکر یکی از غرق‌شدگان حادثه نازلوچای تلاش برای پیدا کردن نفر دیگر در حال جریان است. ️

وی ر افزود: روز جمعه مورخه هفتم اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ طی گزارش مردمی مبنی بر غرق شدن دو نفر در رودخانه نازلو چای ارومیه (دو جوان ۳۳ ساله و ۳۴ ساله) نیروهای امدادی متشکل از ۳ تیم هلال‌احمر و ۲ تیم آتش‌نشانی با همراهی مدیریت بحران فرمانداری و نیروی انتظامی و مردم محلی ساعت ۱۶:۳۰ در محل حادثه حاضر و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: این دو فرد از محدوده روستای تپیک بخش نازلو وارد رودخانه نازلوچای شده بودند تا از مسیر حرکت آب به روستای طمطمان و قلعه اسماعیل آقا در آن طرف رودخانه عبور کنند که در این مسیر گرفتار جریان شدید رودخانه شده و پس از طی مسافتی غرق می‌شوند.

عماری ادامه داد: نیروهای امدادی روز جمعه پس از ۳ ساعت جست‌وجو در ساعت ۱۹:۰۰ جسد مغروق اولی را کمی پایین‌تر از محل ورود به رودخانه پیدا کرده و به عوامل انتظامی تحویل می‌دهند و عملیات نجات از روز جمعه شروع و به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و ادامه دارد.

و️ی عنوان کرد: امروز در سومین روز از اجرای عملیات جست‌وجو با حضور تمامی اکیپ‌های مذکور همانند ۲ روز قبل از ساعات اولیه صبح با حضور بخشدار نازلو و مدیریت بحران فرمانداری در محل حادثه و رودخانه، اقدام به بررسی و جست‌وجوی میدانی و دشتی شده ولی تاکنون موفق به کشف جسد مغروق نشده و عملیات تا پیدا شدن پیکر وی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748872

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ۲ نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند | ویدئوی جست و جوی امداگران برای یافتن اجساد