Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@12:38:15 GMT

اجرای طرح «شمیم حسینی» در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۸۹۲۹

اجرای طرح «شمیم حسینی» در آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود میرزایی، معاون فرهنگی - اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، از اجرای طرح «شمیم حسینی» در استان خبرداد و اظهار کرد: ۳۶ هیئت مذهبی در دهه نخست ماه محرم امسال و در قالب طرح شمیم حسینی حمایت خواهند شد.

 وی با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» برای اولین بار در کشور افزود: امسال طرح شمیم حسینی به‌عنوان طرح جدید سازمان اوقاف به‌صورت ملی در سراسر کشور با ۳ سرفصل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری موقوفاتی که قید مکان ندارند، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی تصریح کرد: در اجرای این طرح موقوفات مربوط به اطعام عزاداران و تعزیه بدون قید زمان و مکان موردتوجه قرار می‌گیرد و بر این‌ اساس، نمایشگاه اقلام موردنیاز برای اطعام در هیئات با حضور اصناف محلی و فروشندگان در امامزادگان و بقاع شاخص استان برگزار می‌شود که در این زمینه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، فروشندگان و خیران از هیئات مذهبی حمایت می‌کنند تا هیئات مذهبی در این طرح از بن ۳۰ درصد تخفیف برای خرید اقلام موردنیاز خود بهره‌مند شوند.

وی میزان کمک‌هایی که از هیئات مذهبی در این طرح صورت می‌گیرد را یک میلیون تومان کمک نقدی و ۳۰ درصد تخفیف خرید اعلام کرد.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طرح «شمیم حسینی» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود، یادآور شد: هدف از این طرح ارائه خدمات موردنیاز هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها در قالب اجرای نیات واقفین خیراندیش، شامل مواد غذایی جهت پخت نذری، برنج، قند، چای، روغن و ظرف یک‌بار مصرف در بقاع شاخص استان است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، خوی و نقده با توجه به نیات مرتبط مجری این طرح در استان هستند، گفت: امسال ۱۵ هئیت مذهبی در ارومیه ،۷ هیئت مذهبی در خوی و ۱۴ هیئت مذهبی در نقده تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

میرزایی افزود: علاوه بر اینکه امسال ۳۶ هیئت مذهبی مورد حمایت این طرح از محل عواید موقوفات مرتبط قرار گرفتند، هرساله تعداد ۴۸ هیئت مذهبی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده و تکاب از محل عواید اجرای نیات روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام، موقوفاتی که قید زمان و مکان دارند، بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اوقاف و امور خیریه هیئت های مذهبی شمیم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی